Ditched
New member
Ja ok het zoveelste topic over Amerika... en ja ik heb al heel wat van de discussies hier gelezen. Toch nog een paar vragen over de (low budget?) weg naar het o zo begeerde papiertje halen aan de andere kant van het grote-mannen-bad.
Na wat onderzoek op het internet kom ik op het volgende traject uit:
Eerst JAA PPL in de USA.
Dan ergens 100 uur PIC vandaan zien te toveren (kan dit in de USA?) of heb je meer uren nodig als je met CPL wil beginnen?
In Nederland het (frozen) ATPL halen.
Dan CPL (SE) en als klap op de vuurpijl IR (SE).
Bij die laatste 2 loopt m'n spoor een beetje dood en krijg ik niet helemaal helder hoe de mogelijkheden in de USA liggen om dit aan de JAA eisen te laten voldoen. Ik zie wel aanbiedingen bij vliegscholen maar die zijn alleen FAA en daar heb je in Nederland lijkt me niet zo veel aan als je op een PH kist commercieel wilt gaan vliegen.....
Waar zitten hier de drempels die overwonnen moeten worden??
Ik zie graag reacties tegemoet!
Na wat onderzoek op het internet kom ik op het volgende traject uit:
Eerst JAA PPL in de USA.
Dan ergens 100 uur PIC vandaan zien te toveren (kan dit in de USA?) of heb je meer uren nodig als je met CPL wil beginnen?
In Nederland het (frozen) ATPL halen.
Dan CPL (SE) en als klap op de vuurpijl IR (SE).
Bij die laatste 2 loopt m'n spoor een beetje dood en krijg ik niet helemaal helder hoe de mogelijkheden in de USA liggen om dit aan de JAA eisen te laten voldoen. Ik zie wel aanbiedingen bij vliegscholen maar die zijn alleen FAA en daar heb je in Nederland lijkt me niet zo veel aan als je op een PH kist commercieel wilt gaan vliegen.....
Waar zitten hier de drempels die overwonnen moeten worden??
Ik zie graag reacties tegemoet!