JAA CPL met JAA IR in de USA?

gulden middenweg op de gulden middenweg

gulden middenweg op de gulden middenweg

JC,

Goed plan! jou verhaal is ook een goeie optie, en eigenlijk de guldenmiddenweg die ik bedoel.

Echter is het volgens mij zo (en dat kan ik natuurlijk verkeerd hebben) dat je je ME/IR in nl moet doen, het is dan natuurlijk wel een optie om je IR bij Singles&Twins en daaraan vast je ME/IR, dat is namelijk een apart examen.

Je kan ook je FAA IR halen bij OFT en dan je ME/CPL bij OFT, dan krijg je namelijk 15hr korting op je CPL en je hoeft dan maar 15hr ME te doen, i.p.v 25 hr. Want het is sinds kort zo dat je wanneer je maar een ICAO IR hebt je die 10hr korting krijgt op je CPL, en voor je FAA IR hoef je maar 35 hr te lessen i.p.v 50 hr in Nederland.

Hoe dan ook, overal is iets voor te zeggen, in de USA kan je ervanuit gaan dat je veel vliegbare dagen hebt en zodoende snel je papieren kan halen, in NL echter is de rekening iets duurder, maar kan je wel weer alles van de IB aftrekken, wanneer je in de usa lest kan je alleen het vliegen aftrekken, en niet de reis en verblijfskosten, en wanneer je onbetaald verlof neemt heb je ook geen inkomen (iets wat ik gedaan heb voor de ATPL)

ADVIES:... zoek alles goed uit, en tel bij alle aanbiedingen uit de USA 10 tot 15% op om een goed beeld te krijgen.

Groeten

:rt: André :rt:
 
JC,

Dit is ook de weg waar ik na veel gepuzzel waarschijnlijk op uit ga komen. Alleen ben ik nog aan het overwegen om m'n IR rating naar voren te halen. Dan kom je ongeveer op het volgende. FAA PPL + 50 uur, dan FAA IR, dan weer 50 uur en vervolgens Airlaw en HPL halen en omzetten naar een JAA PPL. Dan DL ATPL, waarschijnlijk SKYJOB, en dan nog een JAA CPL (in mijn geval alleen SE) en ten slotte IR omzetten naar JAA IR. Bijkomend voordeel: FAA IR geeft ook recht op korting op CPL uren.

Nu eerst 3 maanden naar het buitenland voor m'n werk. Dus nog ruim de tijd om er over na te denken. Wellicht in het voorjaar naar de states voor m'n eerste vlieguurtjes. Voor iedereen die hier gereageerd heeft: Dank je wel!!!
 
Ditched,

ik heb ook veel voor mijn werk in het buitenland gezeten. Ideaal om je DL ATPL te doen ipv iedere avond in de kroeg te zitten.
Beter: met je ATPL in de kroeg zitten ;)

Suc6!
 
fixedgear said:
Ditched,



Voor de IR moet je in de EU zijn. Daarvoor zijn 45 uren vereist als ik het goed heb. Als alternatief hierop kun je bovenop je JAA-PPL eerst je FAA-IR halen. Nadat je je FAA-IR hebt, kun je een conversie in de EU doen voor de JAA-IR. Deze conversie is ongeveer 15 uur.

Het voordeel van de conversie is dat het onderaan de streep goedkoper is.

De ATPL groundschool duurt alleen een maand of 8 als je dat fulltime in de States wilt doen...

Ok dat was ook mijn plan. Heb nu zo'n 2 jaar mijn FAA-IR en wil die omzetten naar JAA-IR en hoorde dat het in de UK kon. Maar kan dat ook in NL? Zijn er nog mensen die volgend jaar voor hun JAA-CPL gaan? Ik zit te denken aan OFT.

grtz,
 
Shit ik ben bijna kaal maar nog steeds blond. Ik heb gekeken op de website van S&T en daar krijg je tussen de 50 en 90% korting als je al geldige ICAO annex 1 IR-rating hebt. Vervolgens krijg je weer 10 uur korting op je CPL.....leuk, leuk.
 
Back
Top