HvA Aviation Studies 2010-2011

Wat gaf voor jullie eigenlijk de doorslag om Aviation te studeren? Ik twijfel tussen Technische Bedrijfskunde en Aviation Studies. Enige tips?

Beste FtL,

Ik neem aan dat je dan technische bedrijfskunde aan de Hanze Hogeschool Groningen bedoeld?
Ik zelf heb voor Aviation gekozen omdat luchtvaart voor mij simpel weg een enorme passie is. Zelf had ik dus het gevoel dat ik de basisjaren hier veel meer op mijn plek zou zijn dan bij technische bedrijfskunde.
Jij moet doen wat jou het meeste ligt en waar je passie naar uit gaat. Baseer je keuze niet op de passies van andere hierop Airwork.

Bezoek van beide de opendagen en wie weet zie ik je volgend jaar op de HvA.

Douwe
 
Hey douwe.k,

Dankjewel voor je reactie, nee ik bedoel over het algemeen Technische Bedrijfskunde, niet persé op die van de Hanze. Ik kies denk ik toch maar voor Technische Bedrijfskunde, want die is toch heel wat breder.
Kan mijn keuze btw nog veranderen hoor.

Bedankt,

Groeten,
FtL

Beste FtL,

Ik neem aan dat je dan technische bedrijfskunde aan de Hanze Hogeschool Groningen bedoeld?
Ik zelf heb voor Aviation gekozen omdat luchtvaart voor mij simpel weg een enorme passie is. Zelf had ik dus het gevoel dat ik de basisjaren hier veel meer op mijn plek zou zijn dan bij technische bedrijfskunde.
Jij moet doen wat jou het meeste ligt en waar je passie naar uit gaat. Baseer je keuze niet op de passies van andere hierop Airwork.

Bezoek van beide de opendagen en wie weet zie ik je volgend jaar op de HvA.

Douwe
 
Aviation Flight
Het contract met stella is tijdelijk stop gezet omdat deze anders stilzwijgend verlengt zou worden deze zomer. Het contract wordt aangescherpt en er zijn inderdaad ook andere vliegscholen waarmee de HvA in gesprek is. Verder wil ik hier geen commentaar over kwijt aangezien nog niks zeker is.

Ik kan hier nu een laatste update over kwijt.

De Hogeschool van Amsterdam gaat het Flight-traject doorzetten maar nu in samen werking met de vliegschool EPST. Het contract moet nog getekend worden, dus een slag om de arm houden is nodig. Maar alles ziet er momenteel veel belovend uit.
Ook komt er nog een vliegopleiding in Nederland bij. Hier zijn we nog bezig met passen en meten van het programma. De naam van de school kan dus nog niet genoemd worden.
 
Dat is even goed nieuws zeg! Het enige dat mij ervan weerhield om met deze studie te beginnen is het feit dat ze een contract hadden met Stella...Ga me van de week direct inschrijven als ik dit heb kunnen bevestigen. :biertje:
 
ik had me ingeschreven maar toen was er iets fout gegaan bij de adminstratie daar en toen was me inschrijvingsverzoek ingetrokken:1855:
dus vandaag maar even opnieuw inschrijven:)
 
hva studie 2010 - 2011

hva studie 2010 - 2011

hey,

ik heb me ook aangemeld voor de opleiding! Ik kom zelf uit het gooi. Wie weet worden we klasgenoten dan.

gr.

laurens
 
hey,

ik heb me ook aangemeld voor de opleiding! Ik kom zelf uit het gooi. Wie weet worden we klasgenoten dan.

gr.

laurens

Hey!
Ik heb me ook voor deze studie opgegeven, Als ik niet bij de luchtmacht in augustus kan beginnen dan zullen wij zeer waarschijnlijk bij elkaar in de klas komen!
 
Jha, ik begrijp niet hoe ze 500 mensen op die kleine oppervlakte krijgen:p

Gelukkig is de studie op de 2de verdieping, de lift is geen doen volgens mij.

Het percentage afvallers van de studie magagement, flight en Traffic Management is zowat groter dan de selectie van een vliegschool zelf xD. Ontzettend logisch natuurlijk.

a.d.h.v. de open dag heb ik wel gezien dat schoonmaken toch erg moeilijk blijkt te zien. Bij ons op de middelbare school werd er voordat de open dag werd gehouden altijd een grote poetsbeurt gehouden en snelle verbeterde aanpassingen. Dat heb ik hier niet teruggezien.
De studietafels waar je met je laptop kunt leren (verdieping 2 bij aviation studies) is gewoon weg in slechte staat(wankel en stoppen waren stuk). Het lijkt gezeur, maar als dit soort dingen overal te vinden zijn in het gebouw is dat negatief voor de studie. (en die heb ik gezien). Hetz ijn de kleine dingen :)
Desalniettemin ben ik wel overenthousiast over de unieke opleiding en de prachtige baan mogelijkheden die volgen. Stiekem veel meer en beter dan alleen piloot! Dont blame me.

Mijn studiekeuze staat vast, dit wordt hem. Ik was even van de wereld toen ik opeens een bieb tegen kwam en ook nog eens in die bieb operation manuals van de 747 tegen kwam!
Ik zie jullie in Augustus! ,ik meen de 23ste.
Het eerste jaar valt meer dan 55% af. Dit is te wijten aan slechte studiekeuze en onjuiste oriëntatie.

Zij die goed bereiden, zijn voor alles in staat te behalen wat zij dromen en droomde te behalen.
987689467_6_2aO-.jpeg
 
Last edited:
Hey douwe.k,

Dankjewel voor je reactie, nee ik bedoel over het algemeen Technische Bedrijfskunde, niet persé op die van de Hanze. Ik kies denk ik toch maar voor Technische Bedrijfskunde, want die is toch heel wat breder.
Kan mijn keuze btw nog veranderen hoor.

Bedankt,

Groeten,
FtL

Technische Bedrijfskunde heb ik het laatste jaar gedaan. Echt een prima opleiding en zeer breed ( periode 1 en 2 zijn meer economisch, 3 en 4 meer technisch ).
Ben uiteindelijk toch midden in het jaar weggegaan omdat het me niet helemaal beviel maar dat was persoonlijke smaak.

Reken er alleen wel op dat de stof die je krijgt veel is maar ook oppervlakkig, je gaat dus niet echt de diepte in.

P.S. Heb nog eerstejaars TBK boeken liggen, kopen?:kerst:
 
Ik heb hier eerder een stukje geplaatst over onder andere de vliegschool en de stage mogelijkheden omdat er erg veel dingen verteld werden die simpel weg onjuist waren.
Voor de mensen die serieuze vragen hebben over de opleiding ben ik altijd bereid serieus antwoord te geven (en 3Bergen volgens mij ook).
Maar hou a.u.b. op met het speculeren vanuit mensen die helemaal niet op de opleiding zitten en geen idee hebben hoe het dagelijks leven er op de HvA uitziet.
Zo las ik vandaag iets over het persoonlijk contact met leraren (ander topic). Inderdaad, volgens mij starten er dit jaar iets minder dan 500 mensen met de opleiding Aviation. Je kan dan niet verwachten dat elke docent elke leerling kent. Wél word je gedurende het eerste jaar begeleid door een studieloopbaandocent en een studieloopbaanassistent (2de-jaarsstudent). Samen met deze twee personen hou je je cijfers bij, word er hulp geboden waar nodig en word er naar verbeter punten binnen de opleiding gezocht.
Nu zijn we inderdaad met ongeveer 100 man over. Zelf ken ik élke docent bij naam en de ene ken ik persoonlijk beter dan de ander. Maar ik weet zeker dat 9 van de 10 docenten mijn naam ook kennen. Persoonlijk contact met docenten is naar mijn idee echt perfect bij de HvA. Er heerst (vooral vanaf het tweede jaar) een rustige, gezellige, maar vooral gemotiveerde sfeer binnen de opleiding.

Maar nogmaals, reageer alleen als je echte betrouwbare informatie hebt en hou op met mensen op het verkeerde spoor zetten tijdens zijn of haar studiekeuze.
 
Ik heb hier eerder een stukje geplaatst over onder andere de vliegschool en de stage mogelijkheden omdat er erg veel dingen verteld werden die simpel weg onjuist waren.
Voor de mensen die serieuze vragen hebben over de opleiding ben ik altijd bereid serieus antwoord te geven (en 3Bergen volgens mij ook).
Maar hou a.u.b. op met het speculeren vanuit mensen die helemaal niet op de opleiding zitten en geen idee hebben hoe het dagelijks leven er op de HvA uitziet.
Zo las ik vandaag iets over het persoonlijk contact met leraren (ander topic). Inderdaad, volgens mij starten er dit jaar iets minder dan 500 mensen met de opleiding Aviation. Je kan dan niet verwachten dat elke docent elke leerling kent. Wél word je gedurende het eerste jaar begeleid door een studieloopbaandocent en een studieloopbaanassistent (2de-jaarsstudent). Samen met deze twee personen hou je je cijfers bij, word er hulp geboden waar nodig en word er naar verbeter punten binnen de opleiding gezocht.
Nu zijn we inderdaad met ongeveer 100 man over. Zelf ken ik élke docent bij naam en de ene ken ik persoonlijk beter dan de ander. Maar ik weet zeker dat 9 van de 10 docenten mijn naam ook kennen. Persoonlijk contact met docenten is naar mijn idee echt perfect bij de HvA. Er heerst (vooral vanaf het tweede jaar) een rustige, gezellige, maar vooral gemotiveerde sfeer binnen de opleiding.

Maar nogmaals, reageer alleen als je echte betrouwbare informatie hebt en hou op met mensen op het verkeerde spoor zetten tijdens zijn of haar studiekeuze.
Dat kan jouw gevoel/visie zijn uiteraard (Andere topic), maar diegene die ik heb gesproken was vorig jaar 1ste jaars, is nu gestopt.
Waar loopt men stage op school?
Heeft de school veel connecties met andere bedrijven voor je stageplek/afstudeerscriptie?
 
Voor het vinden van een stageplaats is de student zelf verantwoordelijk. Als dit, om wat voor reden dan ook, stroef loopt wordt je uiteraard zo goed mogelijk geholpen. In de periode ervoor krijgen we dan ook les is sollicitatiebrieven en CV's schrijven en worden er een aantal workshops gedaan waar geoefend wordt met solliciteren.
De afgelopen jaren hebben studenten van de HvA bij ruim 130 verschillende luchtvaartbedrijven stage gelopen, waarvan deze voornamelijk in Nederland zitten (lijst op het laatst bijgewerkt in zomer van 2009).

Mocht je daadwerkelijk geïnteresseerd zijn in mogelijke stageplekken, stuur mijn dan even een PM met je e-mail adres. Dan zal ik je de lijst met bedrijven toesturen.
 
Even een toevoeging.

Ik zit dan in mijn eerste jaar en ik heb het echt enorm naar mijn zin op deze school. Contact met de leraren is, mijns inziens, goed geregeld. Natuurlijk heb ik meer contact met bepaalde leraren, maar zo heb ik nog regelmatig contact met mijn vorige projectdocent en ook met de leraar aërodynamica uit de eerste periode.

Verder vallen inderdaad veel leerlingen af, toevallig nog 1 uit mijn groep 2 weken geleden, maar dit komt puur door verkeerde oriëntatie of motivatie. Er zijn ook mensen die denken dat deze opleiding leuk is als tussendoor of doen het omdat ze denken; ik haal mijn p en ga dan verder. Verder is de SLB begeleiding de ene keer wat beter als de andere, maar goed dit zal je altijd hebben, het ligt natuurlijk ook voor een deel aan jezelf hoe dit ingevuld wordt.
 
Stel " Aviation Engineering " lijkt je wel wat en " Air Traffic Management "

Je wilt eigenlijk gaan voor Air Traffic Management en als het niet lukt Engineering.

Kan je dan niet net zo goed Luchtvaarttechnologie studeren in delft (INHOLLAND), en tussendoor de testen proberen voor luchtverkeersleider ??
 
Stel " Aviation Engineering " lijkt je wel wat en " Air Traffic Management "

Je wilt eigenlijk gaan voor Air Traffic Management en als het niet lukt Engineering.

Kan je dan niet net zo goed Luchtvaarttechnologie studeren in delft (INHOLLAND), en tussendoor de testen proberen voor luchtverkeersleider ??

Ik heb ook Aviation Eng gedaan, (2004 gestart), dus bij ons was de combi met ATC er nog niet. Dus daarover kan ik weinig zeggen.
Wat ik wel weet is dat Aviation een stuk breder opgezet is dan luchtvaarttechniek, en al is het soms moeilijk voor te stellen, ook het niveau hoger ligt en de opleiding beter geregeld is. In mijn 2e jaar zijn enkele mensen van Inholland ingestroomd omdat hun opleiding zo beroerd was dat ze zijn over gestapt. Docenten die zowel bij IH als de HvA les gaven beaamden dit ook.
Of het nu nog zo is weet ik niet, maar afgaand op mijn eigen ervaringen zou ik toch Aviation aanraden.
 
Zo, het eerste jaar zit erop! Als het goed is heb ik m'n propedeuse behaald, studiepunten zoals COM en SLB staan nog niet op m'n boomonline (nog even afwachten) maar alle vakken en projecten zijn binnen! Is er voor mensen die hun P hebben gehaald nog een soort van uitreiking?

p.s. ik bied mijn studieboeken voor het eerste jaar, die ik het tweede jaar niet meer nodig heb bij deze aan. Dus als je interesse hebt, stuur maar een PM.
Zijn er ook 2e jaars die hun boeken verkopen?
 
Is er voor mensen die hun P hebben gehaald nog een soort van uitreiking?

Haha no way! Je mag naar een hokje op de vierde verdieping om daar een krabbel te zetten en je mag weer gaan. Daar komt helaas geen uitreiking aan te pas. Hopelijk gaan ze dit nog een keer veranderen. In mijn jaar had overigens 10% de P gehaald in het eerste jaar. Niet al te veel....

Gr
 
Haha no way! Je mag naar een hokje op de vierde verdieping om daar een krabbel te zetten en je mag weer gaan. Daar komt helaas geen uitreiking aan te pas. Hopelijk gaan ze dit nog een keer veranderen. In mijn jaar had overigens 10% de P gehaald in het eerste jaar. Niet al te veel....

Gr

Nou toen ik vorig jaar mijn P had behaald was er wel degelijk een uitreiking hoor. Ik geloof dat dit kwam met de evaluatie van het laatste project. De helft was toen niet op komen dagen omdat ze niet wisten dat dit tevens de propedeuse uitreiking was.
 
Back
Top