HvA Aviation Studies 2010-2011

Kan je er misschien meer over vertellen 3Bergen? Ben er wel benieuwd naar, als het niet open kan, graag via PM.

Alvast bedankt!

Hoe gaat het trouwens bij SAA? Vlotjes?
 
Kan je er misschien meer over vertellen 3Bergen? Ben er wel benieuwd naar, als het niet open kan, graag via PM.

Alvast bedankt!

Hoe gaat het trouwens bij SAA? Vlotjes?

Het intranet voor HvA studenten meldt dat men bezig is om het in de toekomst mogelijk te maken dat er tussen diverse opleidingen gekozen kan worden. In april is daar meer duidelijkheid over volgens de HvA. Niks geheimzinnigs eigenlijk, want het staat gewoon op intranet.

Bij mij gaat het goed hoor. Ken ik je trouwens!?

Gr
 
idd veel negatieve berichten over Stella... Jammer.

Ik ga maar ff goed nadenken..;)


gr
 
Last edited:
Het intranet voor HvA studenten meldt dat men bezig is om het in de toekomst mogelijk te maken dat er tussen diverse opleidingen gekozen kan worden. In april is daar meer duidelijkheid over volgens de HvA. Niks geheimzinnigs eigenlijk, want het staat gewoon op intranet.

Bij mij gaat het goed hoor. Ken ik je trouwens!?

Gr

Hmm, bedoel je het meer mogelijk maken tussen diverse opleidings-instituten (verschillende scholen) of verschillende opleidingen?

Vaak zitten PM-en (Safa).

FtL!
 
Hmm, bedoel je het meer mogelijk maken tussen diverse opleidings-instituten (verschillende scholen) of verschillende opleidingen?

Vaak zitten PM-en (Safa).

FtL!

Men wil Aviation Flight gaan aanbieden waarbij je tussen diverse vliegscholen kunt kiezen waar je de opleiding tot verkeersvlieger kan volgen. Maar meer duidelijk volgt volgende maand blijkbaar.

Gr
 
idd veel negatieve berichten over Stella... Jammer.

Ik ga maar ff goed nadenken..;)


gr

Dat betekent niet dat je moet gaan afhaken he. Je moet de sfeer zelf is bekijken, de sfeer proeven en je eigen besluit nemen. Niemand gaat die van jezelf nemen;).
 
Ik heb me ook aangemeld alleen zijn er nog lotingen of zoiets of is het een normale opleiding dit heb ik namelijk niet echt meegekregen op de open dag.

alleen nu nog slagen....
zijn er nog meer mensen?
 
idd veel negatieve berichten over Stella... Jammer.

Ik ga maar ff goed nadenken..;)


gr

Ga niet alleen uit van de berichten die op airwork staan. Ze zijn nogal eenduidig van aard. Het is een harde wereld voor beginnende piloten, dus een opleiding een slechte naam geven kan anderen in hun voordeel werken!
Er is veel negativiteit over Stella op airwork, maar mijn ervaringen met de opleiding zijn totaal anders dan er op de forums wordt gesuggereerd.
Licht jezelf goed in (niet alleen op airwork), denk inderdaad goed na en vel dan pas een oordeel.

Groet Pol
 
Ga niet alleen uit van de berichten die op airwork staan. Ze zijn nogal eenduidig van aard. Het is een harde wereld voor beginnende piloten, dus een opleiding een slechte naam geven kan anderen in hun voordeel werken!
Er is veel negativiteit over Stella op airwork, maar mijn ervaringen met de opleiding zijn totaal anders dan er op de forums wordt gesuggereerd.
Licht jezelf goed in (niet alleen op airwork), denk inderdaad goed na en vel dan pas een oordeel.

Groet Pol

Dat beweerde een leraar op de open dag ook @ HvA, dat je die onzin niet moet geloven op internetfora zoals airwork.
Hij ging er even een student bijhalen die net afgestudeerd was bij Stella, kon die beter niet doen, aangezien die student bijna alle kritiek bevestigde, het is dat het lunchpauze was anders was er wel meer uitgekomen :wegkwijt:
 
Goede morgen,

Even een paar onwaarheden de wereld uit op helpen wat betreft Aviaton Studies.
Eerst de stage:
De stage moet je volgen in het 3e jaar. De duur van de stage is een half jaar en kan bij elk luchtvaartbedrijf gedaan worden (na sollicitatie), dat geldt voor stages in Nederland maar ook in het buitenland of de luchtmacht.

De andere helft van het 3e jaar volg je je minor. Hierbij kan je kiezen uit minoren die Aviation zelf aanbied of andere technische opleidingen. Ook heeft Aviation Studies een samenwerkingsverband met de Salford universiteit in Manchester (Engeland), Joanneum universiteit in Graz (Oostenrijk), IT Carlow universiteit (Ierland), Tartu Aviation College (Estland) en Oslo Universaty College (Noorwegen).
Het is ook mogelijk om bij deze universiteiten je minor te volgen en dus een half jaar in het buitenland te studeren.

De volgorde van de minor/stage in het 3e jaar mag je zelf bepalen mits je genoeg studiepunten hebt.

Aviation Flight
Het contract met stella is tijdelijk stop gezet omdat deze anders stilzwijgend verlengt zou worden deze zomer. Het contract wordt aangescherpt en er zijn inderdaad ook andere vliegscholen waarmee de HvA in gesprek is. Verder wil ik hier geen commentaar over kwijt aangezien nog niks zeker is.

Sleutelen
Bij Aviation Studies leer je niet sleutelen. Denk meer aan vakken als: natuurkunde, aerodynamica, meteorologie, navigatie, voortstuwing, bedrijfskunde, avionica, vliegtuigsystemen, etc
Mocht je wel willen sleutelen kies dan MBO luchtvaarttechniek (zoals 3Bergen al aangaf)

Meeloopdag
Het is wel degelijk mogelijk om een dagje mee te lopen. Ik zie ze regelmatig en lopen vooral met 2e jaars mee.
Neem hiervoor contact op met de HvA.
 
Douwe.k, er wordt helaas vaak over de dingen heen gelezen die al eerder gepost waren. Maar mooi dat je het nog even op een rijtje zet voor de duidelijkheid :)
 
Ik zit inderdaad ook te wachten op dat nieuws over die gesprekken met die andere vliegscholen, ben wel benieuwd wat het nu gaat worden. Het is ook abnormaal als je onder de eerstejaars al die negatieve reacties hoort over Stella.....En dat terwijl ze er nog helemaal geen persoonlijke ervaring mee hebben... maar goed, we zien het wel:)

@ Mark Versteegh
Ik zelf woon in Barendrecht;) en er zijn er nog een paar uit mijn vorige en huidige groepje die in in omgeving Rotterdam/Barendrecht wonen.
 
Wat gaf voor jullie eigenlijk de doorslag om Aviation te studeren? Ik twijfel tussen Technische Bedrijfskunde en Aviation Studies. Enige tips?
 
Back
Top