Horloge aanschaf advies gevraagd

Ik heb zelf sinds een aantal maanden deze:

TG588-30570-12PV.png


waar ik zeer over te spreken ben. Weer eens wat anders, en kenners zien meteen dat je een zeiler bent, heb je weer wat om over te lullen aan boord.
 
Das natuurlijk geen echte pepsi! Die hoort in het Rood/Blauw!! Daarnaast vind ik deze dan toch stoerder, met de 7750 erin:

Linkje
 
Das natuurlijk geen echte pepsi! Die hoort in het Rood/Blauw!! Daarnaast vind ik deze dan toch stoerder, met de 7750 erin:

Linkje

OK, blauw - rood dan.

1223740358Ocean_GMT_blue_red_front-back.jpg


Tuurlijk is het geen echte Pepsi, maar mijn R - GMT II heeft een groene zulu wijzer, en deze is best handig, echt uurwerk, en kost 19 maal minder...
 
www.memphisbellewatches.com

Heb net mn nieuwe klokkie besteld
de red devil met zilveren wijzerplaat, met een boeing747 classic logo en een planview jumbo erop!

gegrafeerd met eerste en laatste vlucht op de classic.

Hebbedingetje, met 2 straps precies 400 euro.
Je kan alles van ze vragen, kleur van wijzerplaat, bandjes in leer/metaal etc.
alles staat in de catalogus

Op het plaatje hieronder vind ik m te donker vandaar de zilveren wijzerplaat en zilveren buitenring
 

Attachments

  • Red Devils Plan View.jpg
    Red Devils Plan View.jpg
    9.1 KB · Views: 0
Last edited:
Surferboy heeft ook een nieuw klokje, blijft nog even wachten tot er een Special Edition Speedmaster voorbij komt, maar voor ondertussen deze aangeschaft:

meistersinger_nl-edition_2009-day_300.jpg


Limited Edition, 109 van gemaakt! Superaccuraat aflezen is niet te doen, maar op 5 minuten nauwkeurig is voor mij mooi zat. Ben toch liever iets te vroeg! :kerst:
 
I like.....!

I like.....!

Heel mooi horloge Surferboy!

Ikzelf heb een FliegerUhr erbij van Steinhart. Handwind, 47mm..........

2174376219_ca6004f198.jpg



En ook ik ben nog aan het kijken voor een Speedmaster, maar hoeft geen limited edition te zijn. En over een paar jaar komt deze............ (nog effe sparen :))

9890-Pan.jpg



Doc.
 
Thanks Doc! Heb zelf ook een tijdje getwijfeld over een Steinhart of Stowa Flieger, vind ze beiden erg gaaf! Een Panerai Radiomir Base gaat er bij mij zeker nog een keer komen, maar dat is bij mij nog even een meerjaren-plan :haha: !

Vind deze Editie van Omega wel erg gaaf:

p1020416%20[640x480].jpg


Alleen dan wel het liefst met een glazen bodem:

p1010119%20(small).jpg
 
Mooi, mooi...... die Panerai staat ook op mijn lijstje. ( en een IWC Portugese en een Jaeger Master Compressor Geo en en en.....)
 
Ik haal dan weliswaar een oude topic weer te voorschijn, maar ik ben zelf op dit moment ook op zoek naar/aan het orienteren voor een horloge.

Ik heb sinds mijn kindertijd geen horloge gedragen omdat ik ten eerste een soort van uitslag kreeg op m'n huid door die goedkope horloges. En ten twee ik vond het toen niets voor mij. Uiteraard zit dat nu wel een beetje anders.

Als beginnend student ben ik op zoek naar horloges (zeker) niet duurder dan 500 euro. Zelfs dit bedrag is (op dit moment) een luxe. Ik heb het altijd kunnen doen zonder horloge, dus ik ben niet van plan opeens zoveel te investeren.

Ik heb vandaag de hele topic al doorgelezen (tsja..), maar ik kwam vooral horloges tegen die meer interessant zijn voor de beroepspilots onder ons : ) Vooral qua budget.

Ik ben niet echt van het "prop die handel maar vol"-horloges. Het moet een beetje kalmte uitstralen maar wel met een elegante/strakke vormgeving. Zo vind ik de meeste Breitlings bijvoorbeeld veel te druk en dan ook niet mooi.

Ik ben al een paar keer "Poljot" horloges tegengekomen in dit topic. Lijkt me erg interessant. Iemand nog andere tips en aanbevelingen of informatie over Poljot horloges? (BTW Lederband is pre).

Ciao,

T
 
Ik zou zelf Fossil voor willen dragen. Kost je de kop niet (rond de 100 euro al een leuke klok, waar echt niet iedereen mee loopt). Daarnaast geef je aan dat je vroeger uitslag kreeg van horloge's. Ik neem aan dat je bedoeld van het metaal. Ik heb zelf een Fossil waar je daar niet snel last van krijgt, omdat ook onder de kast een stuk leer zit.
Als je erg gevoelig bent, gaat het nog niet lekker, omdat er wel een paar "klinknagels" (geen idee hoe je dat anders moet noemen) inzitten en dus kan je daar nog uitslag van krijgen. Maar als je maar een beetje gevoelig bent of je bent er overheen, moet dit wel een goed te doen zijn.

Ze zijn er in verschillende gradaties van druk.

Even kijken of ik er nog een plaatje van kan vinden...... Nou, even niet dus...
 
Heb sinds een jaar of drie een kinetisch horloge en zou niet meer terug willen naar een klok met batterij. Nooit meer je horloge missen bij het vervangen van de batterij. Laat staan de moeite en kosten die je eraan kwijt bent. Ik was vroeger elk anderhalf jaar wel een keer aan de beurt.
 
Sinds vorig jaar heb ik dit horloge van Torgoen (T4):

126457d1220774622-fs-torgoen-t4-swiss-pilot-watch-black-dial-ss-bracelet-dscn1343.jpg


Ik ben er erg tevreden mee. Ziet er goed uit en is vooral ook goed leesbaar, ook in het donker. De buitenste ring kun je met het bovenste knopje makkelijk verstellen en dan als tweede tijdzone of UTC gebruiken. De 12 staat dan weliswaar niet meer bovenaan, maar dat went vrij snel.

En voor 99 euro is het een hele redelijke prijs voor een kwalitatief goed horloge.

Hier nog wat meer plaatjes.

Torgoen homepage.
 
Laatst een klok gekocht bij Julian Kampmann (www.poljot24.de), weer eens wat anders dan standaard.

Betrouwbaar, snel en een vriendelijk persoon.

GF.
 

Attachments

  • 3505seite.jpg
    3505seite.jpg
    6.5 KB · Views: 0
Last edited:
Back
Top