Hoe ziet jouw werkdag eruit?

Nou een werkdag waar ik wel voor betaald krijg:

05:00 LT: Papa, papa, kan niet slapen.
05:01 LT: Stapt uit bed, trekt sloffen aan en loopt naar kamer zoon.
05:03 LT: Waarom slaapt de hond hier?
05:04 LT: Hij kon niet slapen.
05:04 LT: Ik pak de hond, loop naar beneden en laat hem buiten lopen.
05:08 LT: "Woef, woef," de hond rent achter de kat aan
05:10 LT: "Miauw," en de kat krapt de hond.
05:11 LT: De hond blaft de hele buurt bij elkaar.
05:13 LT: Overbuurman loopt te vloeken.
05:15 LT: Tweede zoon komt naar beneden en kan niet slapen.
05:17 LT: Papa loopt in ochtendjas naar buiten om hond binnen te halen.
05:40 LT: Sloffen onder de modder en de hond onder de modder kom ik buiten adem binnen.
05:41 LT: Vrouwlief komt naar beneden en is lichtelijk geagiteerd aangezien dit al de vierde ochtendjas is die stuk gegaan is doordat ik de hond binnen moest halen.
05:45 LT: Douchen, omkleden, ontbijt klaar maken en de krant van de krantenjongen halen.
06:00 LT: Ontbijt met het hele gezin.
06:05 LT: Zoonlief heeft geen honger.
06:06 LT: Andere zoon doopt croissant in de sinaasappelsap
06:07 LT: Vrouwlief boos
06:25 LT: Papa ruimt af en stopt alles in de vaatwasmachine.
06:30 LT: Vrouwlief geeft commentaar hoe ik de vaatwasmachine inruim
06:40 LT: De jongens willen gaan voetballen in de kelder met papa ('t is fucking kwart voor zeven!)
07:00 LT: Voetballen met de jongens in de kelder
08:00 LT: Jongens worden opgehaald door de schoolbus
08:30 LT: Slaap inhalen
10:00 LT: Wekker gaat, en papa gaat boodschappen doen.
10:05 LT: Papa kan de sleutels niet vinden.
10:10 LT: Papa belt vrouwlief op.
10:11 LT: Vrouwlief geirriteerd.
10:15 LT: Sleutels gevonden schat!
11:00 LT: Tanken
11:05 LT: Poepen en plassen op tankstation
11:06 LT: Toiletjuffrouw 50 cent betaald
11:10 LT: Betalen voor tanken
11:20 LT: In de file
12:00 LT: Eindelijk in Parijs
12:40 LT: Eindelijk een parkeerplaats gevonden
13:10 LT: Papa loopt supermarkt binnen
14:40 LT: Papa loopt supermarkt uit
15:00 LT: Papa koopt de Ninentdo Wii
15:10 LT: Terug bij auto
16:30 LT: Terug thuis
16:45 LT: Schoolbus stopt voor de kids
17:00 LT: Papa begint met eten maken in de keuken
17:30 LT: Vrouwlief komt thuis
17:40 LT: Eten is klaar
18:00 LT: Diner
18:01 LT: De jongens lusten het weer niet
18:02 LT: Vrouwlief boos op kids
18:05 LT: Drie honden krijgen eten
18:30 LT: Klaar met eten
18:50 LT: De drie honden uitlaten met de kids
19:40 LT: Thuis aangekomen
20:00 LT: Kids naar bed
20:05 LT: TV aan
20:10 LT: Chips, drinken, en krantje pakken.
22:00 LT: Zoonlief komt beneden en kan niet slapen
22:01 LT: "Mag de hond bij me slapen op de kamer?" vraagt zoonlief
22:05 LT: Hond wordt wakker gemaakt en gaat mee naar boven naar zijn kamer.
22:30 LT: Andere zoon kan niet slapen en wil de andere hond mee naar zijn kamer
22:45 LT: Poepen en plassen.
23:00 LT: Samen met vrouwlief naar bed en de uren erna zijn big secret :biertje:

Het leven is zwaar :biertje:
 
Last edited:
UTC= GWT=Z (zulu) time

Urfali: ik denk dat nederlands niet jouw moedertaal is (Turks misschien?), en misschien daardoor pak je af en toe een woordspeling niet op die als sarcasme bedoelt is. Een andere vlieger op dit forum kreeg ook heel wat flak toen hij alleen in het Engels schreef. Uiteindelijk bleek hij Canadees te zijn, kon wel Nederlands lezen maar niet schrijven. Zo zijn er nog een paar. Misschien is het beter om te vertellen waarom je Nederlands niet zo heel erg goed is, dan kunnen anderen daar ook begrip voor hebben. Anders blijven mensen je aanvallen.

Voor een aantal anderen (vooral jongeren): grow some thicker skin! Oftewel bijt niet meteen zo hard terug als iemand iets zegt dat je niet aanstaat. Zeker in de cockpit werkt dat niet. Je hebt altijd mensen die proberen uit te vinden wat ze aan je hebben, en je komt altijd figuren tegen die denken beter te zijn als jij, of vinden dat ze uit een beter land komen. Jaren terug bij Ameriflight zaten een aantal jongens die B-1 theorie hadden met 250 uur en dachten beter te weten hoe te vliegen dan 5500 uur captains die hetzelfde werk al een paar jaar deden. Dat kwam niet goed over. Ook nu krijg ik van Amerikaanse collega's wel eens wat rare / rotte opmerkingen over mijn accent, Nederlandse afkomst e.d. Gewoon over laten waaien, of zelfs omdraaien in iets waarom gelachen kan worden. Is de spanning weer gebroken en voor je het weet ben je weer 30 minuten dichterbij je bestemming. Ga je je verweren, dan wordt het een zeer lange vlucht.

Goed, ik vlieg een DC10. Vergeleken daarmee is een een 767 een light twin, een 737 een stofzuiger en een turboprop of RJ is een brommertje. Voordat ik op de huidige kist terecht kwam heb ik jaren les gegeven op muggen, meer dan 2000 uur op een brommertje rondgekrost, eventjes op de DC-10 trainer (727) loodgieter mogen zijn, en nu vlieg ik dan op een oude tramp. En kliko vliegt een bakbeest (en heeft ook brommertjes gereden).

Dit soort benamingen hoeven echt niet minderwaardig te zijn. Gewoon een beetje komisch. Net zoals een Japanse sport auto een rice rocket is en een sport bike een crotch rocket.

Have fun gentlemen (en gentlewomen).
 
Nou een werkdag waar ik wel voor betaald krijg:

05:41 LT: Vrouwlief komt naar beneden en is lichtelijk geagiteerd aangezien dit al de vierde ochtendjas is die stuk gegaan is doordat ik de hond binnen moest halen.

06:06 LT: Andere zoon doopt croissant in de sinaasappelsap
06:07 LT: Vrouwlief boos

06:30 LT: Vrouwlief geeft commentaar hoe ik de vaatwasmachine inruim

10:05 LT: Papa kan de sleutels niet vinden.
10:10 LT: Papa belt vrouwlief op.
10:11 LT: Vrouwlief geirriteerd.

18:00 LT: Diner
18:01 LT: De jongens lusten het weer niet
18:02 LT: Vrouwlief boos op kids

Pittige Française :grijns:.
 
Last edited:
Je moest eens weten, daar wil je geen ruzie mee hebben :grijns:
 
Goed, ik vlieg een DC10.

Hebben jullie ook een extra (vijfde?) sim sessie van 4 uur op raw data met automaten uitgeschakeld om een beetje veilig te kunnen vliegen vanwege het relatief weinige landen? Zo ja, is dat dan een stuk of 30 circuits / approaches? Werkelijk geen idee dat je het vliegen zo verleert met ICA.
 
Op een classic, dus ook de 10. wordt meer dan genoeg hand gevlogen.

het zijn juist de volautomaat machines alla 400 waar weinig tot niet hand gevlogen wordt.
 
UTC= GWT=Z (zulu) time

Urfali: ik denk dat nederlands niet jouw moedertaal is (Turks misschien?), en misschien daardoor pak je af en toe een woordspeling niet op die als sarcasme bedoelt is. Een andere vlieger op dit forum kreeg ook heel wat flak toen hij alleen in het Engels schreef. Uiteindelijk bleek hij Canadees te zijn, kon wel Nederlands lezen maar niet schrijven. Zo zijn er nog een paar. Misschien is het beter om te vertellen waarom je Nederlands niet zo heel erg goed is, dan kunnen anderen daar ook begrip voor hebben. Anders blijven mensen je aanvallen.

Voor een aantal anderen (vooral jongeren): grow some thicker skin! Oftewel bijt niet meteen zo hard terug als iemand iets zegt dat je niet aanstaat.


Klopt mijn moedertaal is Turks en daardoor geeft het weleens problemen met spelling.

ben blij met je bericht.je bent een van de weinigen die niet op andermans tekortkoming (spelling)afrekent als hij z'n gelijk niet heeft gekregen..thanks

RGDS,


Urfali
 
jullie kunnen echt niet tegen een geintje...

Oh, dat wel, maar gezien jouw eerdere "aanvaring" met Julien gingen wij er niet meteen vanuit dat het een geintje was.

Anyway, iemand nog interessante informatie voor Haydar? :grijns:
 
Last edited:
Probeer ik een keer een spelfout te negeren, is het weer niet goed :grijns:

Haydar is hem gepeerd; waarschijnlijk geboeid aan het bed van zijn vriendin zodat hij nooit meer het huis van zijn vriendin hoeft te verlaten en zijn vriendin niet alleen hoeft te slapen.

Groeten :biertje:
 
of hij is juist van z'n vriendin weg gevlucht, lijkt me zelf helemaal niks als je helemaal vast gehouden wordt enzo :grijns:
 
Probeer ik een keer een spelfout te negeren, is het weer niet goed :grijns:

Haydar is hem gepeerd; waarschijnlijk geboeid aan het bed van zijn vriendin zodat hij nooit meer het huis van zijn vriendin hoeft te verlaten en zijn vriendin niet alleen hoeft te slapen.

Groeten :biertje:

:haha::haha: En Urfali maar zeggen dat wij niet tegen een geintje kunnen...
 
Back
Top