Hoe ziet jouw werkdag eruit?

dat is nog steeds jouw interpretatie , ik zeg niet dat de ene maatschappij beter is dan de ander , wel vind ik ongepast als een vlieger de andere vlieger minderziet ,omdat hij dan een kleinere vliegtuig bestuurt,maar de vlieger die de kleinere vliegtuig bestuurt werkt toch bij een grotere maatschappij.

Nou in de quotes die ik in mijn vorige post aanhaalde blijkt juist dat je denkt dat Kliko erg blij zou mogen zijn met een baan bij KLC ipv CX.


Je spreekt jezelf wel een beetje tegen; ik kan deze quote niet anders lezen.
Origineel gepost door Urfali_63
Ik denk dat jij een gat in de lucht springt als je een baan aangeboden krijgt op het rechterstoel van het brommertje van Nosig.
 
Nou....

Een werkdag; donderdag een leg naar Rio de Janeiro. Om 8 a.m. melden op CDG. 5a.m. douchen, apenpak aan en pet op. 6a.m rijd ik er heen en sta ik zoals gewoonlijk in de file aan de peripherique. Ik kom de captain en andere co tegen (vliegen driemans), stel mezelf voor en bereiden alles voor.

Hoe lang werkte je ook alweer bij dat bedrijf? Klinkt als een gezellige club!:eek:
Ik stel me nu al het afscheid nemen voor; "Tot over 2 jaar!"
 
Dat gebeurt overal. Grote maatschappijen zijn nou eenmaal te groot om iedereen te kennen. Een maatschappij als KLM heeft al 2700 vliegers. Doe nou niet alsof Air France zo belachelijk is.
 
Hoe lang werkte je ook alweer bij dat bedrijf? Klinkt als een gezellige club!:eek:
Ik stel me nu al het afscheid nemen voor; "Tot over 2 jaar!"

Dat is echter wel de praktijk. Bij BA werken bijvoorbeeld 3300 vliegers en op de vloot waar ik op zit (777) zitten ongeveer 400 captains. Als je ongeveer 4 - 5 vluchten per maand doet dan zul je snappen dat je heel vaak met nieuwe mensen vliegt.
Noem het ongezellig maar dat is de realiteit bij een grote club.
 
Hoe lang zijn de stops van AF eigenlijk?

Meestal drie tot vier dagen op de A330, maar dat hangt van bestemming af.

En RCC,

Zoals Kermit en Talsma al zeggen, op de A330 zelf vliegen ongeveer 500 vliegers; ik vlieg sinds november op deze vloot, dus nee, de meesten ken ik niet. Noem het ongezellig, maar ik vind het juist leuk om elke keer weer nieuwe mensen te ontmoeten i.p.v telkens weer te vliegen met dezelfde crew.

En Urfali,

Hou eens op met dat irritante geklets van je; met alle respect, maar in de realiteit is CX en een grotere maatschappij en heeft diverse prijzen gewonnen (en hiermee suggereer ik niet dat Nosig op zijn "brommertje" een slechtere baan heeft he, all things equal ;)). Dus als je je research een beetje goed doet Urfali, begin dan pas met mensen aanvallen.

Metro,

You've got mail ;)
 
Last edited:
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het volledig met KLIKO eens ben.

Gegroet,

Robbie.
 
@urfali,

Sorry, CX is groter dan KLM, meer dan 100 widebodies en ik bedoel dus de KLM en niet KLM+KLC. hebben op de 744 vloot 1200 vliegers, hebben tegen de 60 744.

en ja, ik geef nog les op de 737 sim. Maar was ook TRI bij een van mn vorige bazen op een brommertje
 
He KLIKO,

Je moet jezelf niet arm rekenen. Het zijn er 111. En als je de Draak erbij telt 160.

Leuk je weer te zien en was erg gezellig op SPL.

Robbie
 
Echt serieus nu,
mijn werkdag gisteren;

06:30 wekker
07:30 sign-in BRU
08:50 t/o naar Stockholm Bromma
11:15 landing Bromma
12:15 in hotel, rest van de dag vrij, heb wat rondgelopen in het centrum en samen met de stessen in een Ierse pub wat gedronken en gegeten

mijn werkdag vandaag;

05:00 wekker
05:30 pick-up aan hotel Stockholm
06:45 push/start
07:00 t/o naar Bromma - positioning flight
07:12 landing Bromma
07:30 PAP :) erin
08:00 t/o naar Brussel
10:15 geland
11:15 terug thuis

Was weer lekker!

En nu hopelijk die aspirantjes happy :biertje:
 
En Urfali,

Hou eens op met dat irritante geklets van je; met alle respect, maar in de realiteit is CX en een grotere maatschappij en heeft diverse prijzen gewonnen (en hiermee suggereer ik niet dat Nosig op zijn "brommertje" een slechtere baan heeft he, all things equal ;)). Dus als je je research een beetje goed doet Urfali, begin dan pas met mensen aanvallen.


"First of all" ik val niemand aan ,maar ik vond het ongepast om iemand de grond in te trappen ,omdat volgens hem hij op een brommertje vliegt en diens maatschappij schijnheillig te noemen vandaar had ik toen geschreven dat hij een gat in de lucht ging springen als hij op dat brommertje een baan kreeg.( dat is nog irritanter ,maar daar heb jij geen last van aangezien jij alleen mijn tekst leest )

over research gesproken hier :

Cathay heeft totaal 120 vliegtuigen en de brommer maatschappij heeft er echt meer,maar dat was niet mijn bedoeling om een ander maatschappij slechter te noemen en de ander beter het was puur een antwoord op dat " schijnheilige brommertje" verhaal dacht dat wel gelijk duidelijk was.Dus ik nodig jouw uit om een research te doen voor dat je iemand begint aan te vallen.

Tot nu toe dacht ik dat je hierop de forum je mening mocht verkondigen en wist niet dat ik dan naar ieders pijpen moest dansen , want anders voelt men zich aangevallen en je mening irritant,maar in het vervolg zal ik mijn mening uiten en tevens een paar ego' s strelen.

Keep the good work up Julien...
 
Last edited:
Urfali je valt inderdaad niemand aan maar volgens mij zit je gewoon ontzettend te zuigen en je hebt niet door wanneer iemand zijn post lichtelijk sarcastisch/cynisch bedoelt, en je kan in je eigen posts duidelijk niet goed je cynisme overbrengen. Doe dat dan ook niet want hiermee zet je jezelf alleen maar voor gek.
 
Met alle respect Urfali, maar:

Brevet: geen
Typeratings: --------
Uren: een paar

Denk je dan echt dat iemand je serieus neemt met alle opmerkingen die je in dit topic maakt? Nee.

Keep the good work up Julien...

En het is "Keep up the good work."
 
Last edited:
Met alle respect Urfali, maar:

Brevet: geen
Typeratings: --------
Uren: een paar

Denk je dan echt dat iemand je serieus neemt met alle opmerkingen die je in dit topic maakt? Nee.

Dat jij mij niet serieus neemt is wel duidelijk , ik wist niet dat je zo neerbuigend keek naar mensen die geen of weinig uren hebben of wel of geen brevet bezitten, maar bepaalde uitingen brengen ook persoonlijkheden naar boven van mensen , dus ik zal zeggen leef jij maar voort om je uurtjes te tellen en neem mij vooral niet serieus want er zit echt verschil tussen jou en mij kwa hoogte want met zoveel uurtjes als jou moet dat wel.


Groeten van beneden Julien.
 
Er staat nergens dat ik neerbuigend of respectloos kijk naar mensen die geen vliegbrevet hebben. Waar het mij omgaat is dat jij, Urfali, nogal sensatiegericht opmerkingen plaats die totale nonvalide argumenten hebben. Kliko maakt een opmerking over "hands on" flying en vertelt daarbij dat ze 4 uur in de sim op het "handje" vliegen. Nosig maakt de opmerking dat 4 uur wel erg lang is en Kliko maakt een tegenopmerking die bij jou, Urfali, in het verkeerde keelgat schiet. Jij begint met aantijgingen tegen Kliko over dat hij een "gat in de lucht zou springen om op dat brommertjes van Nosig te vliegen." Blijf gewoon discreet. Klaar.

Maar nu; Waar is Haydar? Heeft z'n vriendin hem in de houdgreep, of mag hij nu niet meer Airwork.nl bezoeken van zijn vriendin? He, echte liefde :)

En doe alsjeblieft wat aan je spelling Urfali :snore:
 
Maar nu; Waar is Haydar? Heeft z'n vriendin hem in de houdgreep, of mag hij nu niet meer Airwork.nl bezoeken van zijn vriendin? He, echte liefde :)

Ik had hem gemessaged met een excuus omdat ik in een van mijn posts bot had gereageerd. Hij zij iets in de richting van dat hij allang geen zin meer had om te replyen. En dat het zijn eigen keus was. Afijn, wij hebben er in ieder geval alles aan gedaan.

- Slipstream
 
Is dat tegenwoordig een nieuwe forumregel op Airwork? Excuses per PM versturen voor als je bot gereageerd hebt? Pfff, komt bij mij dan geen eind aan :grijns:
 
uwe hoogheid

uwe hoogheid

Met alle respect Urfali, maar:

Brevet: geen
Typeratings: --------
Uren: een paar

Denk je dan echt dat iemand je serieus neemt met alle opmerkingen die je in dit topic maakt? Nee.

Er staat nergens dat ik neerbuigend of respectloos kijk naar mensen die geen vliegbrevet hebben.

Nee inderdaad er staat nergens dat je respectloos of neerbuigend naar mensen kijkt.:boring:


En doe alsjeblieft wat aan je spelling Urfali :snore:


Misschien als ik ooit net zoveel uurtjes heb als wat jij nu hebt word mijn spelling wat beter denk ik ( hoop ik, moet wel met zoveel uren ).Maar ik vind dat uwe hoogheid met zoveel uren en brevetten mij een nederige zonderling met weinig uren op een "single engine"meer aandacht hebt gegeven dan dat ik verdien.


Hoogachtend groet ik u julien van helemaal hier beneden , en smeek uw vergiffenis om mijn spelling.


En sucses met het het tellen van je uurtjes.....
 
Last edited:
Als je goed leest dan heb ik het over de opmerkingen in dit topic die naar mijn mening geen enkele toegevoegde waarde hebben; dit in verband leggende met het feit dat je geen brevetten hebt, geen ervaring hebt, etc. moet ik toch echt de conclusie trekken dat ik je niet serieus neem met de opmerkingen die je in dit topic maakt. In andere topics zou je misschien wel een goede bijdrage kunnen leveren, maar ik ga niet al je berichten doorspitten.

Of ik neerbuigend kijk naar niet-vliegers, of wannabees? Dat is geheel aan jezelf om dat te beoordelen; dit board is juist toereikend voor iedereen en dat maakt het ook zo leuk. Feit is wel dat sommige mensen hier van alles neerkwakken om de "prof" uit te hangen en daar jeuken mijn vingers van.
 
Last edited:
Wat een gezeur zeg...

Tis toch gewoon duidelijk dat de mannen van KLM/AF , Lufty en BA de beste zijn :)
En dat wel of niet van hand vliegen, gewoon allebei een beetje en dan met 55 een wel verdiend pensioen.. da's zo mijn plan.

Maarre.. hoe ziet jouw werkdag eruit?
 
Back
Top