Hier word ik toch iets vrolijker van!

N2024

Active member
EASA brevetten
De besluiten zijn nog steeds niet tot Europese regel omgezet, dit zou te maken hebben met de officiële vertaling in alle EU-talen. Het ministerie heeft ons desgevraagd laten weten dat de FAA-brevethouders nu (nog) niet aan de slag hoeven om hun EASA-brevetten te behalen. Men rekent op een wederzijdse erkenning tussen de USA en EU. We weten dat de JAR FCL VFR-brevetten met een eenvoudige administratieve procedure gelijkgesteld kunnen worden met een FAA-brevet. Dus de Europese bureaucraten kunnen het voorbeeld zo kopiëren. Ik zal met deze stelling wel een hoop kritiek oproepen.

Onze Franse AOPA collega’s hebben met hun overheid een snelle regeling gemaakt om een PPL IF-rating te verkrijgen welke vergelijkbaar is met de Engelse IMC-brevetten. We zullen dit voorstel ook aan de Nederlandse overheid (DGLM) doorsturen met het verzoek dit ook te regelen en mogelijk daarmee de Europese regels verder aan te passen aan de lokale omstandigheden. Wil je de Franse regelgeving lezen? Hij staat op de website onder ‘Waarom AOPA’.

Daarnet gekregen via mail AOPA!:biertje:
 
Last edited:
Goed nieuws voorlopig. Echter de huid pas verkopen als de beer geschoten is :biertje:

Zou dit dan straks ook betekenen dat een US-FAA IR hier ook geldig blijft....
 
Ja, ik las 'm ook. Maar ook ik heb het gevoel dat ik het eerst wil zien voor ik het geloof. Er zit zo ongelooflijk veel politiek achter dit hele verhaal dat het echt te ingewikkeld is om zo maar aan te nemen of mensen op hun blauwe ogen te vertrouwen.

Wat niet wegneemt dat ik dit natuurlijk volledig support. Wat EASA tot voor kort wilde met alle FAA brevethouders kan gewoon ècht niet . . .
 
Onze Franse AOPA collega’s hebben met hun overheid een snelle regeling gemaakt om een PPL IF-rating te verkrijgen welke vergelijkbaar is met de Engelse IMC-brevetten.

Keep on dreaming ;)

De IMCR is geen Instrument Rating (IR) of brevet, maar 'n non Class-A cloud drilling aantekening. Een IR is volledig ICAO compliant en dat is de IMCR niet.

Note: IMCR is te behalen (min. requirement) met 15 uur training :eek:

We zullen dit voorstel ook aan de Nederlandse overheid (DGLM) doorsturen met het verzoek dit ook te regelen en mogelijk daarmee de Europese regels verder aan te passen aan de lokale omstandigheden. Wil je de Franse regelgeving lezen?
Verwacht niet te veel van de Haagsche Prachtwijk Isjammerdebat tokkies.

Wat ik 'nog' wel zie gebeuren, is dat de Franse PPL IR, door de U.K., D en CH wordt erkend ;)
 
Dus men zou even makkelijk een FAA in een JAA kunnen omzetten als een JAA in een FAA? (ppl uiteraard):biertje: als dit er zou doorkomen!
 
franse ir is wel degelijk icao ir

franse ir is wel degelijk icao ir

voor de goede orde.

de franse ir wordt wel degelijk icao compliant.
 
Dus men zou even makkelijk een FAA in een JAA kunnen omzetten als een JAA in een FAA? (ppl uiteraard):biertje: als dit er zou doorkomen!
Nope, voor de Franse IR, moet je één volwaardig Frans 'EASA' brevet (lees: PPL) hebben ;)
 
Sorry voor de late reactie, maar wat bedoel je wsh? Is het wet geworden dat men niet meer kan vliegen met N toestellen (zowel PPL als IR) of wat?
 
Is dat zo? Sprak gisteren trouwens iemand die weer connecties had bij het IVW. Daar had hij het over mijn situatie gehad en die mensen van het IVW hadden aangegeven dat ik me juist geen zorgen moest maken en gewoon met FAA papieren door kon vliegen. Probleem is vlg. mij echter dat IVW geen EASA is en dat ze `t dus ook mis kunnen hebben.
 
EASA Part-FCL was adopted this morning by the TRAN with a 16/22 vote against the motion for a resolution (veto) presented by the Dutch MEP P. van Dalen.
 
Sorry ik probeer je zin te ontcijferen, maar ik begrijp hem niet helemaal.

EASA Part-FCL is aangenomen, maar een NL'er heeft een motie ingediend die verworpen is met 16/22 stemmen tegen?
 
Sorry ik probeer je zin te ontcijferen, maar ik begrijp hem niet helemaal.

EASA Part-FCL is aangenomen, maar een NL'er heeft een motie ingediend die verworpen is met 16/22 stemmen tegen?


MEP P. van Dalen introduced a motion for a resolution against part-FCL (yesterday evening during the TRAN coordinators meeting)

This morning the TRAN committe voted against this motion by 16/22 against.

As a result of the vote of this morning, the Rule Part-FCL is adopted.
 
Maar het wetsvoorstel dat je als Europeaan niet meer mag vliegen op een FAA brevet per 2014 is dus aangenomen als ik het goed begrijp.
Erg jammer, raakt mij zelf niet, maar wel veel van mijn vliegvrienden.
 
Yep,
Betekent dat we weer in de boeken kunnen, en weer een hoop geld uit kunnen gaan geven.


PPL/IR Non commercial
Skill test
4 vakken theorie
100 uur actual IFR als PIC

PPL Non commercial
Skill test
2 vakken theorie
100 uur als PIC

Skill test is een volledig examen.

en dan natuurlijk LP en med class II
 
Last edited:
Dus het betoog van IAOPA heeft geen effect gehad. Erg rare situatie. Nu mogen Europese niet EASA piloten geen vluchten naar Europa (en over europa ook?) meer uitvoeren?
 
Back
Top