Help! Ik ben aangenomen, maar ik kan niet beginnen!

Hoofdzaak is ga eens rondkijken bij andere vliegscholen in Nederland en misschien wel in het buitenland! Daarnaast moet je er goed over nadenken wat voor gevolgen het voor je gaat hebben als jij een lening van +120.000 euro neemt en geen baan als piloot krijgt, heb je hele rijke ouders die met een grote glimlach dit even op tafel leggen of moeten ze hard werken om rond te kunnen komen?

Natuurkunde gewoon doen dan kan je daar nooit op afvallen! Zelf heb ik het niet maar ik was ook 19 en had een bril op toen ik aan mijn opleiding begon...
 
@ Kermit: Ja sorry, zo ben ik in ieder geval ingelicht. Ik weet het zelf ook niet precies.

@ Airnout: Het klopt inderdaad dat ik niet echt uitgebreid research heb gedaan naar de vliegopleidingen. Misschien erg dom, maar goed ik weet ook niet wat het is? Misschien is het de drang om echt aan de opleiding te beginnen en uiteindelijk piloot te worden!

@ Kermit: Zoals ik al zei ik ben een beetje door de war van wat er wordt gezegd, wel of niet Natuurkunde. Jij zegt niet, de ander weer wel. Je plan van aanpak is inderdaad het meest logische, maar zoals ik al zei het is toch dat gevoel en de drang van binnen uit dat je zo snel mogelijk wilt beginnen. En dan duurt dat allemaal ''veel te lang'' althans dan lijkt het zo! Over de baangarantie had ik inderdaad het een en ander gelezen op deze site, en ik was - moet ik eerlijk bekennen - niet echt onder de indruk.

Ik vind het gewoon jammer wat er in dit wereldje (m.b.t. opleidingen e.d.) gebeurd. Ik vind het ook erg jammer dat de regering dit niet ziet, of in ieder geval door de vingers kijkt. Want het is uiteindelijk voor de mensen die gaan beginnen aan de opleiding heel veel geld, en veel moeite. Het is zo zonde dat er overal wat anders wordt verteld, en dat er niet aan 1 lijn wordt gehouden. Als dat wel het geval zou zijn geweest zou het allemaal veel mooier zijn geweest. Ik heb ook gehoord dat Stella en andere opleidingen veel loze beloftes maakt omtrent baan garantieen en dergelijke. Jammer dat dit ook niet wordt aangepakt. Deze organisaties maken echt veel winst op leerlingen, ook door het voorliegen. Maar als ik dan uiteindelijk naar de leerlingen daar luister, is het weer anders. Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven en wat ik moet doen.

Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Ok laatste post;

Ogen eerst. Als dat niet goed is kun je gelijk stoppen. Vaak kun je bij een aeromedisch centrum wel een ogentest doen. Scheelt een boel geld tov een volledige class 1.

HAVO afmaken met natuurkunde. Niet verplicht bij de maatschappijen maar verder best handig.

Samen met je vader kritisch de verschillende opleidingen bekijken. Je gaat straks hopelijk (voor jou) 100.000+ euro lenen en uitgeven. Dan mag je best even kritisch zijn. Aan een dure vliegopleiding heb je helemaal geen ene r**t als je straks niet aan de bak komt. De bank wil die 100K + rente ook weer terug.
Hier op dit forum is heeeeel veel te lezen over de verschillende NL'se en buitenlandse scholen. Stella komt er niet al te best vanaf bijvoorbeeld.

Doe jezelf een lol en temper je drang een beetje.

Oh ja, wat betreft jou connecties, wat als Amsterdam Airlines over 2 jaar niet meer bestaat..... Bezint eer ge begint.

Succes.
 
Mijn staar zal volgens mij wel een probleem moeten zijn, heeft ieman dhier ervaringen mee?

Alle info is welkom!

Volgens de JAR-FCL 3 is staar (cataract) geen probleem, zolang je het niet laat verhelpen met een oogheelkundige operatie!

Je had eigenlijk voor de selectie een medische voorkeuring moeten doen als je twijfel had over je ogen. Dat deed ik ook, heeft me heel wat teleurstelling bespaard.
 
Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Als je al zo zeker bent van een baan waarom ga je dan in Godsnaam in NL een veel te dure opleiding doen? Ga lekker naar de US of A en haal daar je PPL eerst en dan je CPL.

Ik neem aan dat je vader je boven op de stapel krijgt maar verder niets? Een DLR is bij Sun volgens mij verplicht. Denk niet dat je er al bent met een Frozen ATPL papiertje opzak.
 
@ Kermit: Ja sorry, zo ben ik in ieder geval ingelicht. Ik weet het zelf ook niet precies.

@ Aussie: Ik ben een klein beetje door de war, want ik lees nu een aantal keer andere dingen. De een zegt zeker weten Natuurkunde, de ander zegt is niet nodig. Maar ik wil het toch behalen, want zo is het mij ingelicht door Stella.

@ Airnout: Het klopt inderdaad dat ik niet echt uitgebreid research heb gedaan naar de vliegopleidingen. Misschien erg dom, maar goed ik weet ook niet wat het is? Misschien is het de drang om echt aan de opleiding te beginnen en uiteindelijk piloot te worden!

@ Kermit: Zoals ik al zei ik ben een beetje door de war van wat er wordt gezegd, wel of niet Natuurkunde. Jij zegt niet, de ander weer wel. Je plan van aanpak is inderdaad het meest logische, maar zoals ik al zei het is toch dat gevoel en de drang van binnen uit dat je zo snel mogelijk wilt beginnen. En dan duurt dat allemaal ''veel te lang'' althans dan lijkt het zo! Over de baangarantie had ik inderdaad het een en ander gelezen op deze site, en ik was - moet ik eerlijk bekennen - niet echt onder de indruk.

Ik vind het gewoon jammer wat er in dit wereldje (m.b.t. opleidingen e.d.) gebeurd. Ik vind het ook erg jammer dat de regering dit niet ziet, of in ieder geval door de vingers kijkt. Want het is uiteindelijk voor de mensen die gaan beginnen aan de opleiding heel veel geld, en veel moeite. Het is zo zonde dat er overal wat anders wordt verteld, en dat er niet aan 1 lijn wordt gehouden. Als dat wel het geval zou zijn geweest zou het allemaal veel mooier zijn geweest. Ik heb ook gehoord dat Stella en andere opleidingen veel loze beloftes maakt omtrent baan garantieen en dergelijke. Jammer dat dit ook niet wordt aangepakt. Deze organisaties maken echt veel winst op leerlingen, ook door het voorliegen. Maar als ik dan uiteindelijk naar de leerlingen daar luister, is het weer anders. Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven en wat ik moet doen.

Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Ik wil gewoon aan de opleiding verkeersvlieger beginnen zonder gerommel eromheen! Gewoon 2 jaar vlammen en uiteindelijk mijn diploma behalen. Dat is wat ik wil. Maar goed ik denk dat dat al te veel gevraagd is! Gezien de situatie in dit wereldje.

P.s. Ik ben al aardig op de hoogte dat de baangarantie een fabeltje is. Ik heb er veel over gelezen. Ik wil deze topic niet gebruiken om hierover te discussieren. Erg bedankt over de informatie hierover. Graag wat meer reacties omtrent de hoofdzaken. Nogmaals bedankt.

Ik begin weer in te zien waarom de markt zo naar de KUT is,, jemig wat een naïviteit en onkunde.
 
Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Lieve Quaresma,

Ga eens onder de douche staan en doe alleen de koude kraan open alsjeblieft.

Het is bijna vrijwel zeker dat je droom namelijk niet meer is dan een droom. Misschien helpt het als je wakker wordt. Waarom zou bijvoorbeeld SunExpress jou verkiezen boven de 100en andere pas opgeleide piloten die op de markt aanwezig zijn?

Wakker worden, en heeeel goed nadenken voor je jezelf (en/of je ouders) voor een ton in de schulden steekt!

Groeten,
Bumperking
 
Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Je vader zit al 20 jaar in het vak... Waarom ga je dan ons vragen hoe en wat.. :confused: Dat kan je vader je dan toch ook uitstekend vertellen :confused:
Noem mij naïef, maar ik snap het gewoon echt niet. Tenminste zoals ik dit lees, zit je vader op een plek waar die echt invloed heeft op de selectie. Tja, dan hoef je je toch niet druk te maken om dit soort futiliteiten..

Waanzinnig trouwens dat je nu, voor je zelfs maar aan je opleiding begint, al weet dat je een baan gaat vinden bij een van de twee genoemde clubs. Gefeliciteerd daarmee. Maar inderdaad, als je die garantie al bijna op zak hebt, dan zou ik even met die gasten gaan praten en zorgen dat ik die garantie ook krijg als ik mijn opleiding elders (lees USofA doe.) Een paar jaar naar Amerika, een geheel andere sfeer, een geheel andere insteek, dat is alleen maar goed voor je persoonlijke ontwikkeling. (Dat er ook een kostenaspect is, dat laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing, maar algemeen wordt aangenomen dat je in de USA toch een stuk minder kwijt bent voor je opleiding.

Oh, ja, je vader zal toch ook wel zo slim zijn om je te vertellen dat je eerst even een ogentest moet gaan doen en dat je pas daarna echt moet beginnen aan de selectie van een vliegschool. (Wat een leuk programma trouwens zo een selectie. Als je ziet hoeveel mensen er door komen bij de meeste minder bekende scholen. Het lijkt er op of je moeite moet doen om afgewezen te worden.)
 
Misschien is het leuk om hier mijn verhaal te doen.

Ik ben 18 jaar oud en heb net mijn VWO diploma gehaald. Eind 2009 ben ik aangenomen bij de DFA, was ontzettend blij toen ik dat goede nieuws hoorde. Vervolgens ook medical gedaan, ook gehaald, prima allemaal. Had er natuurlijk ook heel veel zin in, hoe eerder ik kon beginnen hoe beter ik het vond. Een jongensdroom kwam uit!

Echter zat ik ook af en toe op Airwork en leerde over de negatieve tendens die er in het luchtvaartwereldje momenteel heerst. Heb ongeveer 2/3 maanden(!) lang lopen twijfelen wat ik nu toch moest doen, de jongensdroom VS. de onzekere financiële situatie. Heb er met veel mensen over gesproken, die mij toch grotendeels voor gek verklaarden dat ik twijfelde. Het beeld van piloten is namelijk nog steeds dat ze voor weinig werk zeer veel betaald krijgen en zich financieel nooit ergens zorgen over hoeven te maken. Toch bleef ik twijfelen doordat niemand echt goed de luchtvaartwereld kende. Heb ook een gesprek met medewerkers van de DFA erover gehad en die konden mij niet overtuigen dat een investering van meer dan 100.000 euro verantwoord is.

Uiteindelijk heb ik besloten om het niet te doen, de twijfels zijn te groot. Natuurlijk wou (en wil) ik piloot worden, maar hier moet je wel reeël in blijven en ik had het idee dat ik dat niet was wanneer ik in deze tijd meer dan 100.000 euro voor die opleiding betaalde.

In september ga ik beginnen aan de opleiding Bedrijfskunde aan de universiteit, dit lijkt mij op dit moment veel verstandiger. Wanneer ik daarmee klaar ben, ben ik immers nog steeds maar 22/23 en heb ik nog alle tijd van de wereld om een vliegopleiding te doen, alleen dan wel met een afgeronde opleiding buiten de luchtvaart, waardoor ik daar ook werk in kan vinden!

Bezint eer ge begint.
 
Je hoeft je geen zorgen te maken, met jouw ogen krijg je geen class 1 medical dus er is geen probleem. (niet alleen vanwege de staar, ook omdat het maximale verschil tussen beid ogen maximaal 2 is en bij jou is het 2.75)
Raar dat je daar niet eerst naar gekeken (woordgrapje) hebt en dat een school iemand zonder medical toelaat.
Goed je best doen op school en wat aan je taalgebruik werken, dan vindt je wel een andere leuke baan.
@Falcon 92. Veel respect voor je verstandige keuze!
 
Eindelijk iemand die de bril heeft afgezet! Succes Falcon92 :biertje:
 
@ Falcon,

Verstandige keuze, crisis of niet! Met een afgeronde opleiding buiten de luchtvaart in de achterzak heb je een goede basis, en ben je nog steeds jong genoeg om te starten. Mocht er iets gebeuren, of je vindt niet direct een baan, dan ben je nog steeds in staat een fatsoenlijk inkomen te genereren, maar belangrijker nog in een job waar je uitdaging in vind.
(Dus niet veroordeeld tot de vakkenvullerij/callcenter/koffers laden/etc)

Daarnaast wellicht nog eens een dosis levenservaring op de koop toe, kan nooit kwaad. Al lijk jij die laatste op dit moment minder hard nodig te hebben dan sommige roze gebrilde collega's.... :)
 
(niet alleen vanwege de staar, ook omdat het maximale verschil tussen beide ogen maximaal 2 is en bij jou is het 2.75)
Raar dat je daar niet eerst naar gekeken (woordgrapje) hebt en dat een school iemand zonder medical toelaat.

Was dan ook gezakt voor wiskunde.

Het is niet alleen bezint eer ge begint, kijk eens in de spiegel en wees eerlijk.
 
We komen tot de conlusie dat het voor Quaresma27 niet slim is zijn opleiding te volgen bij Stella. Dat hij enorme problemen heeft met het feit dat hij een afwijking heeft aan zijn oog en dat hij gezakt is voor bepaalde vakken.
In de regel neemt een goede opleider dit soort mensen niet aan. Stella wel hoor.

Dit houdt in dat de Quaresma27 zijn opleiding beter niet kan volgen dit jaar, dat hij beter eerst rustig een jaar goed gaat leren en dan gaat kijken wat hij kan gaan doen.
Je kan nog zo veel meer!

Ik moet zeggen dat je het goed verkloot hebt, als je 3/4 onvoldoendes hebt en niet inziet dat je op dat moment maar beter geen pilotenopleiding kan doen.
Want je hebt en GEEN wiskunde en GEEN natuurkunde.

Voor de rest, it's perfectly up to you.

@Hillerbee. Helemaal mee eens.

Je hoeft ons/mijn ideetje natuurlijk niet op te volgen, het is namelijk van wat ik in dit geval zou doen met jouw status.
 
Last edited:
Hoi Qunu,

gewoon lekker beginnen man!

Je hebt niets aan een middelbare school diploma, en de luchtvaartmaatschappijen kan het al helemaal niets schelen of je een diploma hebt of niet, Natuurkunde of niet. Who cares.

Gewoon lekker beginnen, leuk man. Tegen de tijd dat je klaar bent zie je wel weer verder.

Succes ermee!

Waar zijn Stella en de NL banken in hemelsnaam mee bezig?
 
Help! Ik ben aangenomen, maar ik kan niet beginnen!

--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,

Ik ben Qunu, ben op het moment 20 jaar. Ik ben aangenomen bij Stella, maar kan door omstandigheden niet aan mijn opleiding beginnen. Ik ben momenteel ingedeeld in de klas van 11-2010, ik wil hieraan graag beginnen maar ik zit met het volgend aantal problemen.

Ik heb vorig jaar examen gedaan voor mijn HAVO, ik ben helaas gezakt met 4 onvoldoendes binnen mijn profiel. Het waren de volgende vakken:
Aardrijkskunde -
Geschiedenis -
Wiskunde -
Economie (behaald in januari)

Deze laatste (economie) heb ik behaald in januarie (VAVO Pilot), er blijven er nu 3 over.

Ik heb van Stella begrepen dat ik Natuurkunde MOET behalen om hieraan te beginnen, dat willen de luchtvaartmaatschappijen. Nu heb ik veel op het forum gelezen hierover, en heb veel informatie kunnen vinden. Helaas is mijn probleem zo groot dat ik echt een eigen topic nodig had.

Ik doe in Augustus herexamen voor Aardrijkskunde/Geschiedenis. Als ik 1 van deze twee heb behaald is het in principe voldoende, want ik MOET Wiskunde ook behalen en Natuurkunde. Dan zou ik uiteindelijk 1 onvoldoende binnen mijn profiel hebben. Het liefst haal ik ze beide, dan is het meteen goed opgelost.

Voor Wiskunde heb ik geen (VAVO Pilot) kunnen volgen, dit omdat mijn schoolexamencijfer een 4.8 is, en deze moest een 5.5 minimaal zijn om aan de VAVO Pilot te kunnen beginnen.

Ik zit dus met het probleem dat ik Wiskunde over een jaartraject moet behalen, en Natuurkunde Certificaat moet behalen. En ik wil het liefst op de dag beginnen dat ik ben ingedeeld.

Ik zou het echt waarderen als ik geholpen kan worden. Het is echt een groot probleem.

Tot slot heb ik nog een probleem met me ogen. Ik heb een staar, en cilinder. Ik heb begrepen dat je bij cilinder maximaal -2,00/+2,00 mag hebben, ik zit gelukkig binnen die waarden (ene oog = -1.25 en de ander + 1,50).
Mijn staar zal volgens mij wel een probleem moeten zijn, heeft ieman dhier ervaringen mee?

Alle info is welkom!


Ik prijs alle posters die zo geduldig antwoord geven. Nadat ik de posting van de TS had gelezen, was mijn eerste reactie: "OMG, moet iemand van 20 jaar hier nog verteld worden hoe hij zijn schoenen strikt?"
Het is wel duidelijk dat je van de generatie bent "ik wil iets en wel nu en ik wil er het liefste niks voor doen, wie kan mij helpen?". Misschien interpreteer ik je teksten wel verkeerd maar:

"Ik heb vorig jaar examen gedaan voor mijn HAVO, ik ben helaas gezakt met 4 onvoldoendes binnen mijn profiel."

Ik zou het echt waarderen als ik geholpen kan worden."


"Ik heb alleen nog niet echt een goed antwoord op mijn vraag gehad over wat ik moet doen met Natuurkunde en Wiskunde? Gewoon aan een jaartraject beginnen en mijn begin datum bij Stella uitstellen? Of is het mogelijk binnen een periode van 3 á 4 maanden deze twee vakken ergens te kunnen behalen?"


Advies: duik in de boeken met je kadaver en haal de benodigde vakken / diploma's net als iedere andere wannabe.
Het is betreurend dat je dit zelf niet kunt bedenken en dat zet ook meteen vraagtekens bij je capaciteiten om vlieger te worden.

"@Jet Man: Ik heb er lang genoeg over nagedacht, ik weet dat ik jong ben, maar ik ben er echt over uit. Ik wil gewoon beginnen."

"@ Airnout: Het klopt inderdaad dat ik niet echt uitgebreid research heb gedaan naar de vliegopleidingen. Misschien erg dom, maar goed ik weet ook niet wat het is? Misschien is het de drang om echt aan de opleiding te beginnen en uiteindelijk Piloot te worden!"

Tja, logisch zo erg gemotiveerd dat je niet de tijd neemt om je erin te verdiepen. Het beeld dat je van piloot hebt, is zeker zoals in bijvoorbeeld de film "Catch me if you can": veel mooie dames om je heen, genoeg geld, lange night stops in verre oorden met mooie stranden, etc. Whoehaha.

"Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden."

Zo'n enorme bron van informatie zo dichtbij en dan zo weinig van de gang van zaken weten, verbaasd me enorm!
Fotojunky zei hetzelfde ook al.

"Ik wil gewoon aan de opleiding verkeersvlieger beginnen zonder gerommel eromheen! Gewoon 2 jaar vlammen en uiteindelijk mijn diploma behalen."

Waarom niet eerst vlammen om je HAVO diploma af te maken. Als je denkt de vliegopleiding zo makkelijk te behalen, moet de HAVO ook niet zo'n struikelblok zijn. Anders is mijn advies: niet doen, zoek een andere passie.

doku vat het allemaal wat korter en krachtiger samen!

"@Ben Dover: Nee dat had ik niet hoeven doen. Ik moet dat nog wel doen, maar die kost rond de €500, en ik vind het zonde om dat te betalen, als ik al weet dat ik nog niet aan de opleiding kan beginnen zonder deze twee belangrijke
vakken. Wat betreft mijn HAVO diploma, op 2 vakken na heb ik deze gewoon op zak (GS en AK of WI en AK etc) dus dat is het probleem niet."


Ehm, je begint je verhaal met het stellen dat het niet hebben van je vakken en diploma het grote probleem is dat je niet aan Stella kan beginnen. Bovendien heb je dit diploma nog helemaal niet op zak. De gedachte dat je die 2 vakken gaat halen, betekent nog niet dat je een diploma op zak hebt. Hou toch op met dromen en tik die vakken even binnen. Ben je tenminste een stap verder.
Het andere wat ik hieruit lees: wel bereid zijn meer dan 100.000 Euro te betalen maar 500 Euro zonde vinden terwijl je daarmee heel wat meer zekerheid over de realisatie van je toekomstplannen krijgt.
Mocht je door je ogen niet kunnen beginnen, dan vind ik dat echt heel lullig voor je.

Falcon92 komt er wel. Iemand met een level head, die informatie heeft verzameld en daarna een wel overwogen beslissing heeft gemaakt. 22 jaar is tenslotte nog steeds jong. Falcon komt nu al meer volwassen over met 18 jaar dan dromertje Topic Starter.

Ongetwijfeld zullen er lieden zijn, inclusief TS, die mijn reactie wat bot vinden, maar bedenk wel dat ik hier een aardig tijdje mee bezig ben geweest en je slechts wakker wil schudden en behoeden voor een hoop ellende. Ik had eerst niet willen reageren want het lijkt onbegonnen werk om de roze brillen kijkers te overtuigen om de bril eens af te zetten, maar ja inderdaad Wing of Cock iets met morele plicht en het feit dat andere die-hard airworkers dan eens een keer niet hoeven te reageren.

Zet 'm op bij het behalen van je vakken.
 
Mooie post F/O. Ik vind hem alles behalve bot, als het de topic starter wakker krijgt, hulde!

Wilde eerst niet reageren of heel sarcastisch reageren, uitsluitend besloten geen van beiden te doen en proberen alsnog fatsoenlijk te reageren.

With all due respect ik begrijp echt helemaal niets van je houding. Haal nou gewoon even die 2 HAVO vakken, het is geen rocketscience. Vind je het wel rocket science, dan zul je je ass eraf moeten werken, wellicht haal je het dan en als je zo gemotiveerd bent kun je wellicht in aanmerking komen voor een vliegopwerking. Het gaat namelijk om veel meer dingen dan slim zijn. Het gaat erom dat jij er ALLES voor zou willen doen om vlieger te worden, daar hoef je geen IQ van 150 voor te hebben.

Toen een jaartje of 10 of geleden bij mij begon te dagen dat ik piloot wilde worden nadat ik al lang vliegtuigen wilde kijken, durfde ik dit tegen helemaal niemand te zeggen. Dit heb ik zo ongeveer 1 a 2 jaar zo gehouden. Heb het wel eens tegen mijn pa gezegd maar verder niet. Elk klein jongetje zegt namelijk dat hij piloot of brandweerman wilt worden en als je daarna besluit het niet te doen neemt niemand je serieus. Ik wilde zeker weten dat het geen droom was die gewoon even kwam en weer net zo hard verdween, zoals ik dat al met meer beroepen heb gehad. Het werd langzamerhand steeds duidelijker dat ik echt niets liever wilde dan vliegen wat op mijn 16e ook werkelijkheid werd, ik wilde perse vliegen. Super dat ik kon beginnen op die leeftijd, achteraf had ik wellicht beter even kunnen wachten en had ik wellicht betere keuzes gemaakt (niet dat ik nu qua opleiding een verkeerde heb gekozen, daar niet van, OAA).

Wat ik probeer te zeggen: Maak geen overhaaste keuze, haal je havo en zie of je dan nog zo graag naar Stella wilt, of uberhaupt piloot wilt worden. Haastige spoed is zelden goed.


Staar je niet blind op Amsterdam Airlines of SunExpress, zoals hierboven vermeld wordt moet je voor SunExpress de DLR doen die zeker niet mals is, kans dat je dit haalt is niet groot.
Ga ook even je medical doen of in elk geval je ogen laten nakijken bij een Aviation Medical Centre, dan weet je waar je aan toe bent en hoef je je wellicht helemaal niet meer zorgen te maken (al zou dat erg jammer zijn uiteraard).

Hou er rekening mee dat de markt niet meer is wat het was, piloten worden ronduit verkracht, niet erg plezant. De contracten slaan nergens op. Zo kreeg ik eergisteren nog een mailtje van een goede Europese maatschappij (iets met oranje), ze wilden een X aantal mensen op selectie hebben. Je moest zelf je TR betalen en dan ging je je line training doen. Als je dat goed had afgerond kon je wellicht blijven. Meen me te herinneren dat ze dat een tijd geleden ook hadden en er slechts 1 op de 3 mochten blijven. Are you willing to take that risk?

Mijn advies is: ga even een paar jaar wat anders doen zodat je volwassener kunt worden, je je vakken kunt halen, een extra taal kunt leren en wellicht nog een HBO kunt doen. Je zult er een sterker man van worden. Wellicht zo sterk dat je niet naar Stella gaat.
Tip van de dag: WORK YOUR F-ING ASS OFF!!

Om af te sluiten nog een opmerking naar Falco; je lijkt de goede keuze te hebben gemaakt. Proficiat, je komt er wel.
 
Mooie post van naudjuh en F/O!
@ Falco: Ik heb juist het zelfde idee als jou er over en ben ook maar iets anders gaan studeren, wat daarom niet oninteressant is;-)
@ Qunu: ik kan alleen maar beamen wat anderen hier zeggen!
 
Hoi Qunu,

gewoon lekker beginnen man!

Je hebt niets aan een middelbare school diploma, en de luchtvaartmaatschappijen kan het al helemaal niets schelen of je een diploma hebt of niet, Natuurkunde of niet. Who cares.

Gewoon lekker beginnen, leuk man. Tegen de tijd dat je klaar bent zie je wel weer verder.

Succes ermee!

Waar zijn Stella en de NL banken in hemelsnaam mee bezig?

You made my day, het is grappig maar triest tegelijk!
 
Back
Top