Help! Ik ben aangenomen, maar ik kan niet beginnen!

Quaresma27

New member
Beste mensen,

Ik ben Qunu, ben op het moment 20 jaar. Ik ben aangenomen bij Stella, maar kan door omstandigheden niet aan mijn opleiding beginnen. Ik ben momenteel ingedeeld in de klas van 11-2010, ik wil hieraan graag beginnen maar ik zit met het volgend aantal problemen.

Ik heb vorig jaar examen gedaan voor mijn HAVO, ik ben helaas gezakt met 4 onvoldoendes binnen mijn profiel. Het waren de volgende vakken:
Aardrijkskunde -
Geschiedenis -
Wiskunde -
Economie (behaald in januari)

Deze laatste (economie) heb ik behaald in januarie (VAVO Pilot), er blijven er nu 3 over.

Ik heb van Stella begrepen dat ik Natuurkunde MOET behalen om hieraan te beginnen, dat willen de luchtvaartmaatschappijen. Nu heb ik veel op het forum gelezen hierover, en heb veel informatie kunnen vinden. Helaas is mijn probleem zo groot dat ik echt een eigen topic nodig had.

Ik doe in Augustus herexamen voor Aardrijkskunde/Geschiedenis. Als ik 1 van deze twee heb behaald is het in principe voldoende, want ik MOET Wiskunde ook behalen en Natuurkunde. Dan zou ik uiteindelijk 1 onvoldoende binnen mijn profiel hebben. Het liefst haal ik ze beide, dan is het meteen goed opgelost.

Voor Wiskunde heb ik geen (VAVO Pilot) kunnen volgen, dit omdat mijn schoolexamencijfer een 4.8 is, en deze moest een 5.5 minimaal zijn om aan de VAVO Pilot te kunnen beginnen.

Ik zit dus met het probleem dat ik Wiskunde over een jaartraject moet behalen, en Natuurkunde Certificaat moet behalen. En ik wil het liefst op de dag beginnen dat ik ben ingedeeld.

Ik zou het echt waarderen als ik geholpen kan worden. Het is echt een groot probleem.

Tot slot heb ik nog een probleem met me ogen. Ik heb een staar, en cilinder. Ik heb begrepen dat je bij cilinder maximaal -2,00/+2,00 mag hebben, ik zit gelukkig binnen die waarden (ene oog = -1.25 en de ander + 1,50).
Mijn staar zal volgens mij wel een probleem moeten zijn, heeft ieman dhier ervaringen mee?

Alle info is welkom!
 
Uit je verhaal lijkt het me niet echt verstandig om aan de opleiding te beginnen. Wat ik begrijp zul je wiskunde en natuurkunde volgend jaar opnieuw moeten doen. Qua natuurkunde spreek ik uit ervaring dat je hier in een korte tijd veel energie in moet steken. Als je het over het JBI hebt in ieder geval.
Zoals je jouw situatie schetst zou ik sowieso nog even erg goed nadenken over je keuze, lees je wat in in andere topics, waarin dit wat verder wordt uitgediept.
Je bent 20 jaar, dus je bent nog jong genoeg om eerst wat andere dingen te doen. (maar zoals gezegd, lees je even in in andere topics, er zijn er genoeg)
Als ik jou was zou ik Stella opbellen, zeggen dat het feest niet doorgaat en lekker over een paar jaar, nadat je natuurkunde, wiskunde en desnoods een luchtvaart gerelateerde HBO opleiding hebt gedaan, nog eens kijken. Weet waar je aan begint.
 
Op je niet halen van het eind examen en je staar na zie ik het probleem niet dat je niet aan je opleiding bij Stella kunt beginnen, kijk hier eens;

STELLA
 
Sjonge, ze nemen ook alles aan bij Stella...

Heb je geen medical hoeven doen dan? Weet je meteen of jouw ogen een probleem zijn.

En wat betreft de opleiding, ga eerst maar even op je gemak een fatsoenlijk havo of liever nog een vwo diploma halen, scheelt je later weer een hoop gezeik.
 
@ Ben Dover;

Denk niet dat Quaresma27 bij Stella kon beginnen zonder zijn natuurkunde.

"Ik heb van Stella begrepen dat ik Natuurkunde MOET behalen om hieraan te beginnen".

Valt me toch mee want ik ben wel zonder natuurkunde op havo/vwo niveau begonnen aan mijn vliegopleiding!
 
Voor zover ik weet kan je ook zonder natuurkunde aan de opleiding starten, alleen de maatschappijen vragen wel natuurkunde. Ook bij Stella is natuurkunde volgens mij geen vereiste..
 
@ Ben Dover;

Denk niet dat Quaresma27 bij Stella kon beginnen zonder zijn natuurkunde.

"Ik heb van Stella begrepen dat ik Natuurkunde MOET behalen om hieraan te beginnen"

Valt me toch mee want ik ben wel zonder natuurkunde op havo/vwo niveau begonnen aan mijn vliegopleiding!
 
@ AirNout
Ik ben aangenomen bij Stella

Is ie nou wel, of niet aangenomen?

Voor wat betreft de vooropleiding is het hebben van een volledig havo of vwo diploma naar mijn idee geen slechte zaak. Mocht je na je vliegopleiding niet meteen een baan kunnen vinden in de luchtvaart kun je in elk geval nog achter de worstenkraam bij de hema, daar vragen ze namelijk ook havo.

Tenzij je natuurlijk met je vmbo meteen in de zandbak aan de slag kunt, das ook een optie.

Meeste europeese airlines vragen toch wel een een gedegen vooropleiding, degene waar ik werk minimaal vwo, zo vergroot je gewoon je kansen op de arbeidsmarkt.
 
zucht,...... de maatschappijen vragen helemaal geen natuurkunde. Ik heb iig nog nooit natuurkunde gedaan. Misschien dat DE maatschappij (KLM) natuurkunde vraagt maar daar kom je met stella toch niet aan de bak.

Ik zou eerst eens kijken of je je medical wel kan halen met je ogen en dan op het gemakkie HAVO eerst afmaken en eventueel VWO nog doen.
 
Meeste europeese airlines vragen toch wel een een gedegen vooropleiding, degene waar ik werk minimaal vwo, zo vergroot je gewoon je kansen op de arbeidsmarkt.

:eek:fftopic:
Dit vind ik weer een beetje makkelijk gezegd. Ik zelf heb dan wel geen/weinig ervaring in het wereldje, maar ik heb genoeg mensen om me heen die er al een aardige tijd rondlopen. Zij geven aan dat het absoluut geen voordeel hoeft te zijn dat je vwo hebt gedaan.

Havisten kunnen wel degelijk concurreren met de vwo'ers onder ons.
:eek:fftopic:

@Quaresma, als ik jou was zou ik eerst maar eens ervoor gaan zorgen dat je de havo hebt afgesloten. Natuurkunde moet je absoluut hebben wanneer je wilt gaan starten bij een airline, vooral buiten de EU vinden ze dit erg belangrijk. Om eerlijk te zijn zou ik in jouw situatie ervoor kiezen om de startdatum van de opleiding in overleg te verplaatsen, om zo voldoende tijd te hebben om alle diploma's binnen te slepen.

Het is niet leuk, maar gezien de huidige economische situatie is het helemaal nog niet zo erg om het even te laten rusten.
 
Mensen bedankt voor jullie reacties!

Ik heb alleen nog niet echt een goed antwoord op mijn vraag gehad over wat ik moet doen met Natuurkunde en Wiskunde? Gewoon aan een jaartraject beginnen en mijn begin datum bij Stella uitstellen? Of is het mogelijk binnen een periode van 3 á 4 maanden deze twee vakken ergens te kunnen behalen?

@Jet Man: Ik heb er lang genoeg over nagedacht, ik weet dat ik jong ben, maar ik ben er echt over uit. Ik wil gewoon beginnen. Wat betreft NA en WI, ik ga inderdaad even goed veder lezen. Ik dacht misschien dat er mensen hetzelfde meegemaakt hebben, of in de buurt van.
Het is inderdaad zo dat Stella daar niet moeilijk over doet, het zijn de maatschappijen die dat willen. En om die baangarantie te kunnen bieden wat zei je beloven willen ze dus wel dat je dat hebt.

@Airnout: Ik ga het even doorlezen! Zit jij zelf ook bij Stella dan dat je zonder Natuurkunde aan de opleiding bent begonnen?

@Ben Dover: Nee dat had ik niet hoeven doen. Ik moet dat nog wel doen, maar die kost rond de €500, en ik vind het zonde om dat te betalen, als ik al weet dat ik nog niet aan de opleiding kan beginnen zonder deze twee belangrijke vakken. Wat betreft mijn HAVO diploma, op 2 vakken na heb ik deze gewoon op zak (GS en AK of WI en AK etc) dus dat is het probleem niet.
 
En we hebben weer iemand met een mooie bril op!

Quaresma27, lees het topic eens door waar ik over begon! Ik hoop dat je mening over Stella dan wat veranderd is, vooral het feit dat je over de "baangarantie" begint waar Stella het over heeft laat me denken dat je helemaal geen research over de vliegopleiding(en) in Nederland en het buitenland hebt gedaan?
 
Mensen bedankt voor jullie reacties!


Het is inderdaad zo dat Stella daar niet moeilijk over doet, het zijn de maatschappijen die dat willen. En om die baangarantie te kunnen bieden wat zei je beloven willen ze dus wel dat je dat hebt.

Dat is dus niet waar. Er is uberhaupt nog nooit een maatschappij geweest die mij naar mijn cijferlijst heeft gevraagd.

Baangarantie, vertel.........

Laat eerst je ogen testen. Als dat ok is ga je dan concentreren op je HAVO/ VWO. Ga je daarna goed (en kritisch) orienteren op de vliegopleidingen markt en geloof niet alles wat ze je vertellen.
 
Natuurkunde en wiskunde kun je allebei halen bij het James Boswell Instituut. Natuurkunde weet ik dat je zomercursus/voorjaarscursus en ik dacht ook een jaartraject hebt. Zelf heb ik de voorjaarscursus gedaan in zo'n 3 maanden geloof ik. Of dezelfde trajecten er zijn voor wiskunde durf ik niet te zeggen maar ik denk het wel. Het lijkt me inderdaad verstandig om dit even goed uit te zoeken en hier je aandacht de komende tijd aan te besteden.
Hierbij een duidelijker advies: stel in ieder geval je startdatum uit en behaal je natuurkunde en wiskunde, daar zul je alleen maar voordeel van hebben.

Edit: even inhaken op dat baangarantie verhaal: dit is absoluut een misleiding, baangarantie geeft geen enkele vliegschool, ook Stella niet. Het zogenoemde 'baangarantie'-plan wat Stella biedt, is meer een soort nazorg programma, waarin je met wat korting current kunt blijven en er 'geholpen' (ehum) wordt om je voor te stellen bij maatschappijen. Van baangarantie is absoluut 100% geen sprake.
 
zucht...

waarom reageer ik toch op zulke topics, het interesseert me eigenlijk ook allemaal geen reet, lekker doen waar je zin in hebt
 
Beste Quaresma, die baangarantie komt erop neer dat jij 10k meer betaald, waarschijnlijk geen baan vind, en dan slechts 5k terug krijgt. Of ze stoppen je in een kist als FI ofzo, want ze hebben het nergens over een baan bij een luchtvaartmaatschappij.

Think twice
 
@ Kermit: Ja sorry, zo ben ik in ieder geval ingelicht. Ik weet het zelf ook niet precies.

@ Aussie: Ik ben een klein beetje door de war, want ik lees nu een aantal keer andere dingen. De een zegt zeker weten Natuurkunde, de ander zegt is niet nodig. Maar ik wil het toch behalen, want zo is het mij ingelicht door Stella.

@ Airnout: Het klopt inderdaad dat ik niet echt uitgebreid research heb gedaan naar de vliegopleidingen. Misschien erg dom, maar goed ik weet ook niet wat het is? Misschien is het de drang om echt aan de opleiding te beginnen en uiteindelijk piloot te worden!

@ Kermit: Zoals ik al zei ik ben een beetje door de war van wat er wordt gezegd, wel of niet Natuurkunde. Jij zegt niet, de ander weer wel. Je plan van aanpak is inderdaad het meest logische, maar zoals ik al zei het is toch dat gevoel en de drang van binnen uit dat je zo snel mogelijk wilt beginnen. En dan duurt dat allemaal ''veel te lang'' althans dan lijkt het zo! Over de baangarantie had ik inderdaad het een en ander gelezen op deze site, en ik was - moet ik eerlijk bekennen - niet echt onder de indruk.

Ik vind het gewoon jammer wat er in dit wereldje (m.b.t. opleidingen e.d.) gebeurd. Ik vind het ook erg jammer dat de regering dit niet ziet, of in ieder geval door de vingers kijkt. Want het is uiteindelijk voor de mensen die gaan beginnen aan de opleiding heel veel geld, en veel moeite. Het is zo zonde dat er overal wat anders wordt verteld, en dat er niet aan 1 lijn wordt gehouden. Als dat wel het geval zou zijn geweest zou het allemaal veel mooier zijn geweest. Ik heb ook gehoord dat Stella en andere opleidingen veel loze beloftes maakt omtrent baan garantieen en dergelijke. Jammer dat dit ook niet wordt aangepakt. Deze organisaties maken echt veel winst op leerlingen, ook door het voorliegen. Maar als ik dan uiteindelijk naar de leerlingen daar luister, is het weer anders. Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven en wat ik moet doen.

Ik weet dat het moeilijk is om werk te vinden voor piloten op het moment. Ik heb het voordeel dat mijn vader al 20 jaar in de vliegwereld zit, en voor mij iets makkelijker zal zijn om werk te vinden. Vandaar dat ik me daar niet echt druk over maak. Ik was trouwens laatst bij een vergadering aanwezig van mijn vaders bedrijf, en daar was dus de directeur van SunnExpress aanwezig, ook die van AmsterdamAirlines, en beide vonden Stella wel oke. Het is ook bijna vrijwel zeker dat ik bij een van deze maatschappijen direct aan de slag kan als ik ben geslaagd.

Ik wil gewoon aan de opleiding verkeersvlieger beginnen zonder gerommel eromheen! Gewoon 2 jaar vlammen en uiteindelijk mijn diploma behalen. Dat is wat ik wil. Maar goed ik denk dat dat al te veel gevraagd is! Gezien de situatie in dit wereldje.

P.s. Ik ben al aardig op de hoogte dat de baangarantie een fabeltje is. Ik heb er veel over gelezen. Ik wil deze topic niet gebruiken om hierover te discussieren. Erg bedankt over de informatie hierover. Graag wat meer reacties omtrent de hoofdzaken. Nogmaals bedankt.
 
@ quaresma, Kijk zelf eens een beetje rond wat de meeste maatschappijen eisen van je. (http://www.pilotcareercentre.com/)
Ik zeg dat het verstandig is om natuurkunde te hebben omdat mijn ervaringen in andere werelddelen aangeven dat dit toch zeker wel nodig is. Zie ook de site die ik heb aangegeven.

Over je keuze voor Stella en de vele commentaren: Natuurlijk zijn er een aantal flinke minpunten te noemen, en de mensen die deze dingen roepen zullen dit ook zeer zeker niet zomaar doen. Meeste van hen zijn zeer goed bekend in dit wereldje. Wel moet je er rekening mee houden dat vooral de negatieve dingen nadrukkelijk naar boven worden gehaald, enig positief nieuws over stella wordt niet onder een vergrootglas gelegd. Dus wat betreft je keuze, kies wat je het beste lijkt, zolang het maar een goed onderbouwde keuze is.
 
Back
Top