FotoJunky
New member
Was het nummer van de politie niet vrij makkelijk te onthouden? Voor niet urgente zaken was dat toch 0900-TUIG of gewoon in nummers 0900-8844.
Als je het klikken noemt, klinkt het inderdaad nogal vervelend. Ik ben het er ook mee eens dat je wel een afweging moet maken en als je dan zegt "Er werd een grens overschreden".... Aan de andere kant vind ik ook dat iedereen die piloot is, ook een verantwoordelijkheid heeft in het kader van de algemene vliegveiligheid.
Als we het nu een keer niet hebben over door rood licht rijden (er zijn voorbeelden te bedenken waarbij ik me daar zelf schuldig aan maak. Gisteren nog, omdat het licht voor mij toch onverwacht op rood sprong en ik met een trailer met paard reed. Bij toch nog op tijd stoppen was dat voor het paard uitermate onprettig geweest, vandaar dat ik doorreed.)
Laat ik (idioot) laag vliegen met een helikopter nu eens vergelijken met bijvoorbeeld straal bezopen achter het stuur kruipen.
Wat zou ieder van jullie doen als je een auto echt over de weg ziet zwalken? Bel je dan de politie, of vind je dat ook maten naaien?
Wat zou je doen als je in de bus stapt en de chauffeur zit met tranen in zijn ogen en laat tussen neus en lippen door vallen dat zijn leven geen zin heeft en hij van plan is om zo van een viaduct te rijden?
Het is iedere keer weer een afweging. Nu is het vooral vervelend voor de mensen die in de efteling rond liepen. (Met als risico dat er mensen gaan klagen en wij met zijn allen dus straks niet meer boven de efteling mogen vliegen, ook niet als we wel een veilige hoogte aanhouden.) Stel nu dat het fout was gegaan en die helikopter nu om een attractie gevouwen zat? Wat als dat ding flink veel brandstof mee had gehad? Hoeveel levens had dat kunnen kosten?
Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met de afweging die JC heeft gemaakt. Maar de opmerkingen van iedereen die zijn actie gelijk (lijken te) veroordelen, lijken mij in eerste instantie ook wat kort door de bocht. (Wellicht zijn het heel wel overwogen reacties, maar dat blijkt lang niet overal.)
Als je het klikken noemt, klinkt het inderdaad nogal vervelend. Ik ben het er ook mee eens dat je wel een afweging moet maken en als je dan zegt "Er werd een grens overschreden".... Aan de andere kant vind ik ook dat iedereen die piloot is, ook een verantwoordelijkheid heeft in het kader van de algemene vliegveiligheid.
Als we het nu een keer niet hebben over door rood licht rijden (er zijn voorbeelden te bedenken waarbij ik me daar zelf schuldig aan maak. Gisteren nog, omdat het licht voor mij toch onverwacht op rood sprong en ik met een trailer met paard reed. Bij toch nog op tijd stoppen was dat voor het paard uitermate onprettig geweest, vandaar dat ik doorreed.)
Laat ik (idioot) laag vliegen met een helikopter nu eens vergelijken met bijvoorbeeld straal bezopen achter het stuur kruipen.
Wat zou ieder van jullie doen als je een auto echt over de weg ziet zwalken? Bel je dan de politie, of vind je dat ook maten naaien?
Wat zou je doen als je in de bus stapt en de chauffeur zit met tranen in zijn ogen en laat tussen neus en lippen door vallen dat zijn leven geen zin heeft en hij van plan is om zo van een viaduct te rijden?
Het is iedere keer weer een afweging. Nu is het vooral vervelend voor de mensen die in de efteling rond liepen. (Met als risico dat er mensen gaan klagen en wij met zijn allen dus straks niet meer boven de efteling mogen vliegen, ook niet als we wel een veilige hoogte aanhouden.) Stel nu dat het fout was gegaan en die helikopter nu om een attractie gevouwen zat? Wat als dat ding flink veel brandstof mee had gehad? Hoeveel levens had dat kunnen kosten?
Ik wil niet zeggen dat ik het eens ben met de afweging die JC heeft gemaakt. Maar de opmerkingen van iedereen die zijn actie gelijk (lijken te) veroordelen, lijken mij in eerste instantie ook wat kort door de bocht. (Wellicht zijn het heel wel overwogen reacties, maar dat blijkt lang niet overal.)