Gymnasium, latijn en grieks?

Je hoeft sowieso niet voor N&G of N&T te kiezen om piloot te worden. Heb zelf E&M gedaan met Duits 2, heb het niet hebben van natuurkunde scheikunde of wiskunde B nooit als een probleem ervaren, sterker nog het heeft me denk ik een hoop gezeur bespaard op het gym :)
 
Je hoeft sowieso niet voor N&G of N&T te kiezen om piloot te worden. Heb zelf E&M gedaan met Duits 2, heb het niet hebben van natuurkunde scheikunde of wiskunde B nooit als een probleem ervaren, sterker nog het heeft me denk ik een hoop gezeur bespaard op het gym :)


natuurkunde 1 en minimaal wiskunde B1 is toch verplicht? bij de meeste opleidingen toch? tenminste dat staat bij alle Toelatingseisen.
 
natuurkunde 1 en minimaal wiskunde B1 is toch verplicht? bij de meeste opleidingen toch? tenminste dat staat bij alle Toelatingseisen.

Volgens mij is het alleen de KLS die deze eis hanteert. Bij bijv. EPST is wiskunde A1,2 HAVO ook voldoende, zonder natuurkunde. De NLS neemt volgens mij genoegen met wiskunde A,1,2 HAVO + natuurkunde.
 
Last edited:
Echt ongelofelijk - Het is wel duidelijk dat het minimalisme ook in de aspirant-vlieger wereld is doorgedrongen. Schandalig hoe iedereen middelmaat laat overheersen. Latijn - Wat heb je eraan?/ Onzin!/ Gewoon VWO doen.. allerlei signalen van mensen die een gebrek aan ambitie en daadkracht lijken te hebben.

Het is waar - aan latijn als taal zul je vrijwel niets hebben! - maar het is, zoals meertalige mensen weten, niet alleen de taal die je iets oplevert. De achtergronden, denkwijzen en historie dragen sterk bij aan jouw algemene ontwikkeling. Het mag soms saai zijn, pas na jaren zul je het effect zien. Je zult breder georienteerd zijn dan anderen!

Het is natuurlijk geen wedstrijd. De een kan/wil het wel, de ander niet. Dat moet iedereen respecteren. Je zult voor jezelf moeten beslissen of het verstandig voor je is om de taal te volgen. Misschien moet je er wel teveel energie in stoppen en zou het rendement elders hoger liggen..

Bovendien mag iedereen zelf zijn opleiding kiezen. Ga daar echter niet over één nacht ijs. Naast het feit dat je algemene vaardigheden bijdragen aan je carriere, is het belangrijkste jou eigen persoonlijkheid. Dat latijn doe je niet voor je leraar of je vader, maar voor jezelf.

Ik heb gymnasium vorig jaar afgemaakt en studeer nu rechten te Rotterdam. Komend jaar ga ik naar de KMA voor de opleiding tot officier vlieger. Mijn advies: doe zoveel je aankunt - maar ontwikkel jezelf maximaal!
 
Ik heb gymnasium vorig jaar afgemaakt en studeer nu rechten te Rotterdam. Komend jaar ga ik naar de KMA voor de opleiding tot officier vlieger. Mijn advies: doe zoveel je aankunt - maar ontwikkel jezelf maximaal!

Jij hebt het echt gemaakt!
 
ik ben het er ook echt niet mee eens. ik heb andere doelen in het leven: een lekkere vriendin, een leuk toekomstperspectief en vrienden. Meer heb ik niet nodig als piloot en toch voel ik me heel rijk en dit is mijn ambitie!

En van mijn tijd op de universiteit waar allerlei mensen rondlopen die zichzelf heel belangrijk en wijs voelen heb ik geen rijk gevoel overgehouden. Wel 1 tip: leef om te leven en niet om andere het gevoel te geven dat je heel intelligent bent.
 
Last edited:
Stelletje cultuurbarbaren!

Latijn is mooi man! Marcus et Cornelia in hortus ambulant, subito Cornelia clamat"
Marce Marce serpentem video"!

Als je daar niks aan hebt!

Anyway @Kazi, je het een punt alleen waarom ga je dan naar de KMA waar alle intellect, creativiteit subiet wordt doodgeslagen en je wordt omgevormd tot een ingeblikte ja knikker?

:D :D :D
 
ik ben het er ook echt niet mee eens. ik heb andere doelen in het leven: een lekkere vriendin, een leuk toekomstperspectief en vrienden. Meer heb ik niet nodig als piloot en toch voel ik me heel rijk en dit is mijn ambitie!

En van mijn tijd op de universiteit waar allerlei mensen rondlopen die zichzelf heel belangrijk en wijs voelen heb ik geen rijk gevoel overgehouden. Wel 1 tip: leef om te leven en niet om andere het gevoel te geven dat je heel intelligent bent.

Terechte opmerking(en) - Neerkijken/opscheppen op anderendoor een studie of iets dergelijks is inderdaad nogal vreemd. Mijn punt was enkel dat velen (natuurlijk niet iedereen) hun persoonlijke ontwikkeling (daaronder zowel studie als sociale omgang [vrienden] etc) verwaarlozen.
Ieder geeft zijn eigen invulling aan zijn leven, wat ook heel belangrijk is. Prioriteiten verschillen natuurlijk. Als jij een lekkere chick wil scoren en veel maten wil hebben, dan is dat zeker niet minder waard!

Stelletje cultuurbarbaren!
Latijn is mooi man! Marcus et Cornelia in hortus ambulant, subito Cornelia clamat"
Marce Marce serpentem video"!
Als je daar niks aan hebt!

Anyway @Kazi, je het een punt alleen waarom ga je dan naar de KMA waar alle intellect, creativiteit subiet wordt doodgeslagen en je wordt omgevormd tot een ingeblikte ja knikker?
:D :D :D

Goeie vraag. Ik zou inderdaad elders beter kunnen verdienen en carriere kunnen maken, maar de luchtmacht is waar mijn hart ligt. Simpel.
En dat inblikken zal wel mee gaan vallen! - Stafchefs zijn ook ergens begoonnen en ook niet (allemaal) ja-knikkers! :airforce:

Logisch... te druk met studeren. :grijns:
Tja. Een studie rechten is inderdaad veel werk. - niet moeilijk. Ik vraag me af of je altijd mensen beoordeeld op hun forum-status.. - wake up in the real world! :biertje:
 
Liever alle vakken middelmatig dan 1 (vrijwel nutteloos vak) goed en bij wiskunde onvoldoende. Ik geef het niet graag toe :niet_bli: maar wiskunde is belangrijk, in ieder geval VEEL belangrijker dan grieks. Dus ik kies bewust voor 1 vak (grieks) te laten vallen, zodat ik beter bij wiskunde kan presteren, waar ik nu geregeld onvoldoendes voor heb. En op de cultuur van de oude grieken zit ik niet echt te wachten, de mythologie is toch al volledig gekopieerd door de Romeinen, dat leer je ook bij Latijn, weliswaar met andere namen maar voor de rest compleet hetzelfde. Germaanse vakken, vooral Engels, zijn toch veel belangrijker. Voor Engels had ik een 9,1 op dit rapport, en vorig jaar voor het hele jaar afgerond een 9, en wiskunde dit jaar waarschijnlijk een 5 of op het nippertje een 6. Dat geeft al aan dat wiskunde meer aandacht nodig heeft.:confused:
 
Back
Top