Gymnasium, latijn en grieks?

D

Dennis Neven

Guest
Hey Airwork members,

Ik zit nu in het tweede jaar van Gymnasium en daar zit oud Grieks en Latijn bij.
Mijn vraag is: Heb je daar wat aan tijdens de vliegopleiding? ik vermoed dat je er helemaal niks aan hebt maar ik vraag het toch maar...je weet maar nooit.
 
Tenzij de crew waarmee je vliegt ook Latijn en Grieks heeft gehad en je dus gespreksstof hebt heb je er geen aars aan.

Maar het is wel leuk voor je algemene ontwikkeling en mede hierdoor kan je later sneller Romaanse talen leren.
 
Het lijkt me dat als je slim genoeg bent om op het gymnasium Klassieke talen te leren, je ook slim genoeg moet zijn om in te zien dat je er in geen enkel beroep wat aan hebt, en al helemaal niet als vlieger. Tenzij je priester wilt worden.
 
Ehmmm in de geneeskunde heb je een hele hoop in het beginsel aan Latijn...

Voor de rest, een aap kan leren vliegen. Best bewaarde geheim van de 21e eeuw.

Latijn... Kan amper Nederlands en Engels.

Niet nodig nee, als je weet dat je wilt gaan vliegen, zou ik lekker wat vakken laten vallen en wat meer van je vrije tijd genieten.

FD
 
Zelfs een kennis van me (huisarts) durfde te beweren dat hij er niet veel aan gehad heeft...

Dus dumpen zou'k zo zeggen, heb net mijn dochter hetzelfde advies gegeven.

GRtz VF
 
Ik zou het niet laten vallen. Houd Grieks en Latijn de eerste drie, vier jaar en kies er daarna eentje om examen in te doen, ongeacht wat je later gaat doen. Die extra talenkennis en algemene ontwikkeling kan echt geen kwaad.
 
dat was ik ook al van plan, het woord vliegtuig bestaat officieel niet eens in het latijn....:snore:
 
smartass... Hoe zou dat toch komen !!! Hoe oud is Latijn maar weer !? juistum...

Luister Dennis -

Als je vlieger wilt worden, je bent nu een jaar of 15 !?, zou ik lekker latijn en grieks laten vallen, netjes je VWO halen. Zorg wel ff dat je Wis en natuurkunde er in weet te houden. (had ik ook hekel aan)

Ondertussen lekker met je maten de grens van Venray over en wat rave parties bezoeken in Duitsland, wat wiet roken, je oudere broer van 17 bier voor je laten kopen, prullenbak in de fik steken om vervolgens opgepakt te worden en bij buroo halt om 05:30 in de morgen straten schoon te moeten maken.

Dat is goed voor je algemene ontwikkeling. Hoef je dat ook niet meer uit je systeem te werken op latere leeftijd. ben je op je 18e klaar met je VWO, kun je op je 20e bij Ryanair op een B737 zitten voor 35.000 euro zonder flesje water. En met genoeg ervaring op zak, 20 jaar later voor 40.000 Euro op een B747 zitten (met flesje water).


(disclaimer: nee zo zag mijn jeugd er niet uit)
FD
 
haha een opmerkelijk feitje, de gehele gymnasiumklassen van mijn school hebben tot en met de derde latijns en grieks gehad. Zodra zij de kans kregen het te laten vallen hadden zij dit allemaal gedaan waardoor ze de eerste 3 jaar van hun school kostbare vrije tijd hebben besteed aan niks. Geeneens een certificaat dus :D. Voor zover ik weet zijn er 3 mensen doorgegaan met latijn, geen met grieks alvorens zij het in de 4e klas alsnog lieten vallen.

Lekker laten vallen dus en gewoon VWO gaan doen.
 
ik ben ook niet van plan om mijn jeugd er zo uit te laten zien! logisch dat de maatschappij verhard als iedereen zo opgevoed zou worden.. en " het woord vliegtuig bestaat officieel niet eens in het latijn...." was sarcastisch bedoeld.:yeehaa: ( er zijn trouwes ook andere manieren om met HALT in aanraking te komen:grijns: )
 
Niet alles letterlijk nemen wat ik zeg overigens... Uiteraard enigzins uit de problemen blijven, of je kunt vlieger uit je hoofd zetten zoals je ongetwijfeld weet.

Heb zelf 6 uur moeten schoonmaken bij HALT op nieuwjaarsdag in 19 ehhh 19 12 jaar geleden omdat ik naast een vriendje van me stond dat 5 uur te vroeg begon met zn vuurpijltjes af te steken... (..........)

Moest de volgende dag om 04:00 mn nest uit om de hele dag schoon te maken. Ouw! niet doen dus.

non schole cet vitea (spelling) moest ik altijd van mn opa onthouden. Vind het wel een mooie.

FD
 
"ben je op je 18e klaar met je VWO, kun je op je 20e bij Ryanair op een B737 zitten voor 35.000 euro zonder flesje water. En met genoeg ervaring op zak, 20 jaar later voor 40.000 Euro op een B747 zitten (met flesje water)."

geniaal, period.
 
Zat toch redelijk dichtbij voor een aap in uniform ! :grijns:
 
carpe per diem maybe.... ;)

Who 'm i kiddn'... Not like 40 bucks is gonna make me happy. Airport burger king, here I come... Again....

FD
 
Back
Top