GVSS data KLS

Hoi iedereen!

De groep van afgelopen week is weer thuis om te relaxen. Ik heb echt een top week gehad met iedereen. We hadden geluk dat de AP&M-'ers ook aan het simmen waren, want die hadden altijd wel goede tips en raad. ;) Gewoon coole gasten daar.

Nu ben ik erg benieuwd naar de uitslag... Nog 1 nachtje slapen..
 
GVSS erop zitten!! Was idd gezellig met de groep. Wanneer je een slaapplaats moet hebben raad ik iedereen aan om het Trefpunt te boeken!! Lekker goedkoop en de mensen daar zijn super aardig en gastvrij!! Ofniet Kiara?? Die 4 dagen zijn zo stressvol dat je 's avonds daar goed kan ontspannen omdat iedereen daar met je meeleeft. Tevens overal draadloos internet.

Nu ff de uitslag afwachten! Succes voor iedereen die nog moet!!
 
Ja zeker! Ik zou ook het trefpunt aan raden. Super lieve mensen, en echt een goede sfeer. En het is lekker dichtbij.

Wij zijn 's avonds vaker bij het trefpunt gaan eten, ook met de mensen die ergens anders sliepen. Lekker boerenkool met worst gegeten. Hahaha!
 
Ja zeker! Ik zou ook het trefpunt aan raden. Super lieve mensen, en echt een goede sfeer. En het is lekker dichtbij.

Wij zijn 's avonds vaker bij het trefpunt gaan eten, ook met de mensen die ergens anders sliepen. Lekker boerenkool met worst gegeten. Hahaha!

Ja maar je had daar toch geen aparte douches?? :dozey:
 
Klopt, maar dat weegt blijkbaar niet optegen de voordelen ;)
Ben er zelf ook geweest, de avond voor mijn COVA gesprek en het was heel erg relaxed, de mensen daar zijn zelf behoorlijk into GVSS en weten er echt een boel vanaf en zijn zeer benieuwd hoe het gaat/ging. Voor de gezelligheid en ontspanning is het dus ideaal! Mercure is een stuk luxer maar daar betaal je ook voor!

even wat anders...

Ik heb zelf net de uitslag gehad van mij COVA...

Ik heb het gehaald! Wat een opluchting!

Iedereen succes met de selectie!

GVSS'ers van deze week, succes met wachten, weet inmiddels hoe zenuwslopend het is, leuk dat ik jullie tegenkwam!


"Flantua"
 
Flantua gefeliciteerd,

ik was woensdag ook geweest voor de COVA, inmiddels ook bericht gehad dat ik door ben... :yeehaa: Medische keuring 13 maart. Is er bij jou iets bekend over een klassenindeling? Ik had dat eigenlijk vandaag ook bij de post verwacht.

Gr,

Christiaan
 
Gefeliciteerd Flantua en wollie,

Ik heb vorige week mn COVA gehaald. Ik heb ook op 13 maart de medische keuring.

w.ing
 
Last edited:
Vermoedelijk komen jullie dan in 08-2 :rt:. Volgens de hyves is er nog plek over...

Let us know!
 
Ik moet volgende week op voor de GVSS, maar ik lees nu net pas: ``donderdag na afloop van de grading moeten de fietsen worden ingeleverd bij de KLM Flight Academy`` niet dat ik de fiets wou meenemen ofzo :p maar is het niet zo dat het Mercure te Haren zelf geen fietsen had?? Anders is het voor mij de eerste dag lastig vertrekken naar de KLS, als ik niemand tegen kom met een auto EN een plekkie vrij :haha:

Groetjes, Tom

Wie moeten er allemaal nog meer 03-03-08 op voor de GVSS??
 
wollie gefeliciteerd!...

ik heb de medical de 19e van maart...


@skyisthelimit
volgens mij heeft mercure gewoon fietsen

Flantua
 
Fluanta gefeliciteerd man!! Ik ben door de GVSS! (ik logeerde deze week ook in t Trefpunt) Nog bedankt voor de tip om de klimmende bochten met 2600 RPM te maken! Want het toestel wil niet echt goed klimmen als je de klimmende bocht niet perfect uitvoerd met 2500 RPM.
 
wollie gefeliciteerd!...

ik heb de medical de 19e van maart...


@skyisthelimit
volgens mij heeft mercure gewoon fietsen

Flantua

Kan iemand dit bevestigen?? En heeft Fluanta nog meer tips?? Dus als ik het goed begrijp, voor een klimmende bocht: naar links (bijvoorbeeld) een ROT maken en tegelijkertijd 5 graden omhoog. Wachten totdat de snelheid is teruggelopen naar de 80kts waarna je power geeft tot 2600rpm ipv 2500rpm??? Blijft de snelheid wel 75kts?? Want anders klim je niet 500 voet/min

Wat is trouwens het probleem met 2500rpm bochten klimmen?? Zijn die powersettings eigenlijk zomaar te veranderen, zonder dat je er problemen meekrijgt?? Een dalende ROT kan gewoon met 1850rpm gedaan worden voor 80kts??
 
Ja zeker! Ik zou ook het trefpunt aan raden. Super lieve mensen, en echt een goede sfeer. En het is lekker dichtbij.

Wij zijn 's avonds vaker bij het trefpunt gaan eten, ook met de mensen die ergens anders sliepen. Lekker boerenkool met worst gegeten. Hahaha!

En kunnen we je feliciteren?? Heb jeje GVSS gehaald??
 
Kan iemand dit bevestigen?? En heeft Fluanta nog meer tips?? Dus als ik het goed begrijp, voor een klimmende bocht: naar links (bijvoorbeeld) een ROT maken en tegelijkertijd 5 graden omhoog. Wachten totdat de snelheid is teruggelopen naar de 80kts waarna je power geeft tot 2600rpm ipv 2500rpm??? Blijft de snelheid wel 75kts?? Want anders klim je niet 500 voet/min

Wat is trouwens het probleem met 2500rpm bochten klimmen?? Zijn die powersettings eigenlijk zomaar te veranderen, zonder dat je er problemen meekrijgt?? Een dalende ROT kan gewoon met 1850rpm gedaan worden voor 80kts??


Stel een klimmende bocht naar links:

1. Neus 5 graden boven de horizon
2. Insturen naar links +/- 13 graden dwarshelling + links voeten
3. Meteen trimmen +/- 3x nose up
4. Gas bijgeven naar +/- 2600 RPM de snelheid blijft dan 75kts omdat je de bocht bijna niet perfect kan maken in dit stadium van je vliegerskunsten maak je meer weerstand waarbij er meer power nodig is om de klim te maken.

De powersettings kun je gewoon veranderen daar letten ze bij de KLS niet zo op. De aantal KTS is daarentegen wel belangrijk. Je mag dus wel een beetje "spelen" met de throttle.

Stel een dalen bocht naar rechts:

1. Eerst een minuut van te voren gaan decelereren naar 80 KTS. Dus RPM naar 2050 en mooi hierop aftrimmen ( +/- 2x nose up)
2. Bij het tijdstip om te dalen breng je de neus 2 graden onder de horizon en maak je een dwarshelling van 13 graden naar rechts. (denk aan rechtsvoeten)
3. De RPM terug brengen naar 1850 zodat je daald met 80 KTS. Hierbij hoef je niet opnieuw te trimmen want je hebt al getrimd bij de decelerate voor 80 KTS.

Denk eraan je trimt voor de SNELHEID
 
Last edited:
Heren!

Ook voor mij is het GVSS avontuur begonnen! Het blauwe boekje en uitnodigingen zijn binnen en heb gelijk het boekje al bestudeerd. Ziet er redelijk logisch uit allemaal, alleen moet achter nog een blijken of de theorie makkelijk toe te passen is in praktijk. Ik ga er heen zonder ervaring!


Succes allemaal
 
Back
Top