GVSS data KLS

Tsja gisteren naar het trefpunt gebeld >>> geen kamers meer met douche en toilet :S:S

Dan zit er dus maar 1 ding op: het Mercure! Ik neem aan, dat men de Mercure Martiniplaza neemt? Wat heb jij genomen Flying83?

Die zit namelijk zo`n 7.3km van de KLS af >>> 20 minuutjes fietsen? :grijns:

Je hebt ook een andere daar in de buurt, maar die zit zo`n 6km verder >>> 13.zoveel

Graag nog wat tips... en hoe zit het met de fietsen op `t Mercure? Gratis?

Hoop iig op mooi weer, anders kom je daar met je pak helemaal bezopen :eek:

Mercure martiniplaza?????????? Ik had uiteraard de mercure honeymoonsweet met jacuzi én minibar:p maar je bedoelt het Mercure Haren? die zit idd een minuut of 5 rijden van de KLS, Je kan natuurlijk carpoolen met teamgenoten, maar het gewoon erg vervelend als je om 0800 moet vliegen en je teamgenoten met auto om 1100.. fietsen in je kostuum door de kou en of regen(30 a 45 min).. ik weet t niet hoor DOKU, lijkt me nogal sfeerverlagend als je net op je fietsje zit en het begint te gieten. Dan moet je drijfnat je vluchtje maken.

Máár elk nadeel heeft ook weer zo zijn voordeel. De fietsen zijn gratis! Je kan natuurlijk ook je tentje meenemen en op het KLS terrein zetten. kost niets, loopafstand en je houdt t lekker luchtig;)

DOKU als je vragen hebt dan moet je me even een mailtje sturen! gr flying
 
Ik ben ook vaak wezen fietsen. Inderdaad erg koud en hopen dat je geen regen hebt (weersvoorspelling checken dus!). Verder was er niet veel op tegen om te fietsen, uitstekende voorziening die fietsen, voor als je vroeg moet vliegen (of laat klaar bent).

Maar je maakt snel contact (tenminste ik dan) met alle mensen en vele hadden bij mij een auto, dus ik ben ook vaak genoeg mee gereden (zelfs naar huis ben ik meegereden).

Succes! :rt:
 
Flying83 had je nou de sweet of de suite? was het even vergeten :grijns:, die minibar was idd beter, en die jacuzzi was ook niet te krap.

Vandaag je COVA gehad toch? zag net pas dat je hem vandaag had dus succes kan ik je niet meer wensen. Laat even horen hoe het ging.. waar gingen de vragen ongeveer over?
En hoe lang duurt het totdat je de uitslag krijgt?

Groeten
Flantua
 
Last edited:
Jammer man!!! Kan je ook nog uitleggen waarom die zou zwaar word meegeteld? Omdat je veel wijzers in de gaten moest houden of iets dergelijks, kortom: waarop ben jij precies gezakt? Daar hebben anderen ERG veel aan.

Nog 1 vraagje over die codes, die je te horen krijgt, hoor je gewoon iets als SQUAWK en dan bijv: 1234? Altijd 4 cijfers?


In vlucht F komt zo ongeveer alles uit het boekje samen, heel veel dingen tegelijk.
Wat ze bij mij zagen was dat als de werkdruk toenam, de afwijkingen (in bijv. hoogte en koers) groter werden.

Het gekke was dat er na vlucht E tegen een aantal mensen was gezegd dat het rapport al grotendeels was opgesteld. Ik heb me daardoor vergist in hoe zwaar vlucht F zou meetellen, ook omdat er nieuwe elementen in zaten.

Ik wist wel dat ik in vlucht F fouten had gemaakt (maar ja, wanneer vlieg je nou 100% perfect), maar had me er wel rustig onder gehouden etc.
Dus, doe met F extra je best ;-)

Tot nu toe zijn er maar 4 van de 11 door bij ons :niet_bli:
 
Flying83 had je nou de sweet of de suite? was het even vergeten :grijns:, die minibar was idd beter, en die jacuzzi was ook niet te krap.

Vandaag je COVA gehad toch? zag net pas dat je hem vandaag had dus succes kan ik je niet meer wensen. Laat even horen hoe het ging.. waar gingen de vragen ongeveer over?
En hoe lang duurt het totdat je de uitslag krijgt?

Groeten
Flantua

Hey Flantua, idd gister mijn COVA gesprek gehad! Erg vriendelijke heren! Was van alle kanten gewaarschuwd maar ik vond de heren erg reeel en schappelijk. Hoorde verhalen over vervelend gedrag en uitlokking etc. Dat hebben ze gister niet gedaan.

Aan de andere kant vd tafel had ik het type gezagvoerder zoals het in het boekje staat! een deftige heer die aan alle kanten het type Piloot uitstraalt. Daarnaast had ik een docent vd KLS die gespecialiseerd is in Human Factors en psycholoog is.

Vragen in de zin van waarom een jaar langer over je studie (bestuursjaar) en ambieer je in de toekomst een rol in een medezeggenschapsraad bij bijv KLM.
Waarom bepaalde keuzes gemaakt. Werkervaring. eigenlijk de vragen die overal op airwork staan beschreven. Vond het erg leuk dat er over mijn sciptie werd gesproken. Kon alleen niet goed uitleggen wat de uitkomst was, achteraf had ik nog heel veel dingen willen vertellen of onderbouwen maar was toch enigzins zenuwachtig terwijl het een hartstikke leuk gesprek was.

Wel wilden ze uiteraard weten waarom ik slecht gescored heb op PO1 en ik hoop dan ook dat mijn uitleg en cijfers van het HBO een hoop goed maken. Wél wil ik iedereen dan ook meteen een tip geven dat als je ziek bent of nét bent geweest. MELD JE ZIEK, ga niet want het blijft je de rest van de selectie achtervolgen! Morgen krijg ik de verlossende brief in de bus. Zal je even contacten wat de uitslag is!

gr flying
 
Nu in het vorige topic heb ik het al verteld
ik mag ook voor de GVSS !
ik ga natuurlijk even goed op het forum speuren !
maar vanaf nu zal ik mij ook in dit topic gaan mengen.....


Ik ben een persoon met geen vliegervaring.....
nu heb ik het er al met flying 83 over gehad....
aan ene kant een uurtje simulator op schiphol is niet gek om
even te wennen... maar aan andere kant als ik het boekje goed leer, ik ben
nog "kneedbaar" genoeg...
Is het nodig om eerst voorafgaand aan de GVSS te oefenen in een Simulator ?
heb zelf moeite deze beslissing te nemen namelijk !

Btw even voor de informatie, ik ben niet iemand die geheel onhandig is met besturen van apparaten en voertuigen... juist niet zelfs...

misschien jullie mening hierover ?
 
Kamphuis, lees even terug. Als het goed is is deze vraag al een aantal keer terug gekomen. Het vervelende aan deze vraag is dat het altijd eindigt in dezelfde discussie; de helft zegt dat je wel moet oefenen, de andere helft vindt van niet. Lees even terug, gebruik de zoekfunctie even en beslis voor jezelf.
 
ja sorry, ik ben nu druk bezig met inlezen in het topic.
zijn zoveel pagina's !

Verder was het toch handig, want heb zeer nuttige
prive berichten gehad !
ik heb besloten het niet te doen ! om de reden dat ik het
beter van 0 af aan, goed kan leren, en dan makkelijker
een progressie kan laten zien, aangezien ik dingen snel aanleer.


Verder heb ik net de KLS gebelt
17-21 maart ben ik present in eelde !

Nu even een weekje lekker wintersporten in zwisterland
de stress eruit haha. dan een gezellige en nuttige week in
eelde van maken !
 
Krijg je voor elke vlucht trouwens een blaadje of iets dergelijks, zodat je de vlucht kan ``leren``???
 
Last edited:
doku:

Dat "blaadje" dien je zelf te maken aan de hand van een preflight briefing (video) en het blauwe boekje. Nu kun je een planning maken en kun je de vlucht "leren" zodat je in je achterhoofd hebt wat er wanneer moet gebeuren en hoe je dat dient te doen. Iedere keer dat er een nieuwe manoevre voorkomt word dit apart behandelt en gedatailleerd besproken. Niets om je druk over te maken dus!

Flantua
 
ja sorry, ik ben nu druk bezig met inlezen in het topic.
zijn zoveel pagina's !

Verder was het toch handig, want heb zeer nuttige
prive berichten gehad !
ik heb besloten het niet te doen ! om de reden dat ik het
beter van 0 af aan, goed kan leren, en dan makkelijker
een progressie kan laten zien, aangezien ik dingen snel aanleer.


Verder heb ik net de KLS gebelt
17-21 maart ben ik present in eelde !

Nu even een weekje lekker wintersporten in zwisterland
de stress eruit haha. dan een gezellige en nuttige week in
eelde van maken !


Ik ben het hier met je eens,
je kan beter gewoon vanaf 0 beginne, en goed leren!

Wie gaat er nog meer in maart voor de grading?
 
doku:

Dat "blaadje" dien je zelf te maken aan de hand van een preflight briefing (video) en het blauwe boekje. Nu kun je een planning maken en kun je de vlucht "leren" zodat je in je achterhoofd hebt wat er wanneer moet gebeuren en hoe je dat dient te doen. Iedere keer dat er een nieuwe manoevre voorkomt word dit apart behandelt en gedatailleerd besproken. Niets om je druk over te maken dus!

Flantua

Ja ok, maar ik heb iets gelezen over een ``gedrukte`` planning. Dan krijg je een stukje papier of iets dergelijks, met het parcourtje, dan dalen, dan klimmen etc. En dan staat er boven het plaatje bijv. Vlucht A of Vlucht F etc... krijg je dit blaadje ook een dag van te voren uitgereikt en kan je die dag dan gaan leren??
 
Dat klopt, Zie het als een kleine ondersteuning van de briefing, echt superveel heb je er niet aan maar het geeft je een duidelijk beeld van de te vliegen route en eventueel kan je deze (het papiertje) zelf uitbreiden met gegevens uit de briefing.
 
gentlemen goed nieuws! ben door naar de KLS. Wordt waarschijnlijk klas 08-2. 12 maart medische keuring!

gr flying83
 
Ik ben er geweest en heb gedaan wat ik moest/kon doen ;)

vrijdag krijg ik de uitslag. Je hoort het van me

Flantua
 
Aan de hand waarvan wordt besloten of je de GVSS heb gehaald? Is dit aan de hand van gegevens van een computer hoe 'zuiver' je hebt gevlogen en of je progressie boekte? Of gewoon om wat de instructeur heeft waargenomen tijdens de sessies en of hij/zij vindt dat je genoeg vooruigang hebt geboekt?
 
Aan de hand waarvan wordt besloten of je de GVSS heb gehaald? Is dit aan de hand van gegevens van een computer hoe 'zuiver' je hebt gevlogen en of je progressie boekte? Of gewoon om wat de instructeur heeft waargenomen tijdens de sessies en of hij/zij vindt dat je genoeg vooruigang hebt geboekt?

JE slaat de spijker op zijn kop:)
 
Back
Top