Gothic piloot

Wat Iz zegt, er zijn genoeg VMBO'ers met een prima instelling en Gymnasiasten die overal met de pet naar gooien. Het is bijna altijd de minderheid die voor een stereotype oordeel zorgt.

nightsgasp: ik zou gewoon er voor gaan bij de KLS. Hoe ga je het hun uitleggen dat je eerst bij de NLS op selectie gaat om te kijken of je geschikt bent? Het zijn niet dezelfde selecties, en bovendien wil de KLS het idee krijgen dat jij er vol voor gaat, niet dat je het eerst bij een concurrent gaat proberen en vervolgens de stap naar KLS aandurft (en als die faalt kan je altijd nog naar NLS). Dit geeft hun geen blijk van lef denk ik.

In ieder geval veel succes en welkom op het forum nog, ook al ben je op een nogal vreemde manier geintroduceerd hier :)
 
Tja Rippie... volgens mij ben je door zijn zelfverzekerde en vastbesloten houding (ik gá piloot worden) vooral enigszins geïntimideerd en lijkt het er wel op dat jij jouw eigen onzekerheid hier van je af probeert te praten door hem op deze wat negatieve manier in de spotlights te zetten.

Maak je niet zo druk om een ander en zeker niet op deze manier. Het voegt namelijk helemaal niets toe... ook niet 'gewoon om het gewoon te weten of hij het zou kunnen'... Jouw verhaal geeft me meer het gevoel dat je graag wil horen dat het hem niet zal lukken, alsof zoiets ontzettend oppervlakkigs als de soort kleding die hij nu en in zijn vrije tijd draagt, er ook maar iets toe zou doen ! En jouw opmerking dat je zeker niet van plan bent hem op iets als Airwork te wijzen... fijne vent ben je... By the way: hij kan er nu in zijn vrije tijd best uitzien als een halve vampier, maar hij is vast slim genoeg om niet als een zware Goth naar een sollicitatiegesprek te gaan en als hij de skills heeft, gaat hij het straks gewoon fixen !

Probeer het nou maar gewoon zelf waar te maken, dat is al moeilijk zat zonder naar anderen te kijken.
 
Mijn vliegmaatje op de KLS kwam binnen met haar tot op zijn sokken, maar heeft dat netjes laten afknippen voor hij aan de opleiding begon.

Ik heb inmiddels gevlogen met kakkers, technische nerds, voormalige BWKs, mannen met baard, vrouwen, homo's, heavy-metal fans, fanatieke christenen, macho tattoo mannen, surf dude's, captains waar ik qua gewicht minstens 4x in pas, potten en er vliegt bij LH zelfs een vrouwlijke 747-captain rond die vroeger een man was (te gek wijf trouwens, kan iedereen aanraden met haar te vliegen).
Allemaal professionele en goeie vliegers trouwens.

Of je nu zwarte kleren draagt of niet, zegt geen hol over of je geschikt bent als verkeersvlieger of niet.

Ik zou heel voorzichtig zijn met uitspraken of iemand al dan niet de selectie gaat halen, Rippie (ik las net je initial post)... Misschien komt je gothic vriendje er wel doorheen en jij niet?

Leuke filmtip: Little Miss Sunshine. :)

Oh ja Nightgasp: Vind net als Dune hierboven dat je absoluut direct voor de KLS moet gaan; ik moest ook gepusht worden omdat ik dacht dat ik het toch niet zou halen, en begrijp nog steeds niet waarom ik werd aangenomen indertijd ;-)
 
Mooi gezegd bumperking!

bballchick, ben jij er ook al zoeentje van "doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg?"

Variatie is "the spice of life", hoe bonter, hoe beter, wat mij betreft. Er wonen al genoeg mensen in rijtjeshuizen die op woensdag gehakt eten en in een zilveren Opel Astra rijden. Om maar eens lekker te generaliseren.

Iz jij hebt echt humor! :D Hiermee vat je wel mooi even 25% van de nederlandse bevolking samen in 3 zinnen :p

Ik denk dat we het over het algemeen nu wel eens zijn dat het totaal niet uit maakt wie je bent en hoe je er in je vrije tijd uitziet, als je tijdens het beoefenen van je beroep maar een professionele werkhouding en uistraling hebt.

Overigens nog een mooie.. ik sprak laatst iemand die aannam dat piloten wel niet veel bier zouden drinken in verband met hun functie :p
 
Ik denk dat we het over het algemeen nu wel eens zijn dat het totaal niet uit maakt wie je bent en hoe je er in je vrije tijd uitziet, als je tijdens het beoefenen van je beroep maar een professionele werkhouding en uistraling hebt.

Inderdaad. Ik denk dat als je echt piloot wil worden, je zoveel mogelijk "professioneelheid" uit wil stralen, of in ieder geval, wil laten zien dat dit iets is wat jij echt serieus neemt. Ik denk overigens wel dat 'eerste indruk' veel uitmaakt. Wel een leuk verhaal over die jongen die z'n haar afknipte voor de opleiding.

Een tijdje geleden was ik ook zoals ik dan zei 'alternatief', maar dat is nu ook aan het afnemen. Ik weet niet precies waarom, ik denk dat het gewoon 'n fase is. Ik wil ook graag piloot worden, (ik moet nog wel ongeveer 1,5 jaar middelbare school voordat ik aan de selecties kan beginnen) maar ik denk dat mede daardoor die fase een beetje aan het afnemen is. Ik neem het erg serieus en vind het nu steeds leuker om er zo volwassen uit te zien als ik (volgens sommigen) overkom.
 
Ik heb net vorige week het GVSS doorlopen en daar zaten ook mensen tussen die in het
hotel gewoon in hun zwarte kleding wat dronken op het terras, maar als we dan weer in de auto zaten op weg naar de KLS om te gaan vliegen zatten ze gewoon netjes in pak en was er geen verschil met de jongens die zich buiten de kls "normaal" kleden.

(ik 3 anderen en de jongen in het zwart zijn trouwens door en mogen komen op gesprek ik de 19e van deze maand nog)

Volgens mij kan deze discussie nu wel gesloten worden
 
Back
Top