Gothic piloot

Rippie

New member
Ja! Aparte titel, nietwaar?

Om maar even te beginnen, ikzelf ben geen gothic!

Het zit namelijk zo: mijn klas bevat een jongen die elke dag in zwarte kleren, vaak uitgedost met doodshoofden en vlammen, door de school heen banjert.

Ik wil zelf heel graag piloot worden. Natuurlijk ga je dan opzoek naar mensen die diezelfde interesse vertonen. Behalve een goede vriend bleek ook deze gothic (hij omschrijft zichzelf echter als 'alternatief') de wens te koesteren piloot te worden.

Merkwaardigheid: deze jongen houdt absoluut niet van reizen en wilt graag in zijn vrije tijd doorgaan met zwarte kleren dragen (zichzelf zijn, noemt hij dat). Wel is hij bereid zijn haar dat tot zijn billen rijkt af te knippen. Sociaal aangelegd is hij ook al niet.

Daarbij komt nog dat hij een aantal jaar geleden bij een psycholoog liep omdat hij gepest werd. Toch is hij er hevig van overtuigd dat hij piloot gaat worden. Ik moet toegeven, meneer is ontzettend slim en heeft een klas overgeslagen, maar mijn goede vriend en ik zijn er zeker van dat deze jongen niet door het psychologisch onderzoek gaat komen.

Hoe denken jullie experts erover? Maakt deze jongen een kans toegelaten te worden? Zijn er gevallen bekend van jongens die (danwel vroeger) gothic zijn geweest en nu vliegen? Lijkt me leuk om jullie reacties te horen, ik vind het een heel apart geval.

Rippie
 
Last edited:
Hoi Rippie,

Allereerst een vraagje: is die jongen waar jij het over hebt op de hoogte dat je dit over hem schrijft of is het een vriend, of whatever ? Als hij piloot wilt worden en meeleest op dit board en een account heeft, dan lijkt het me niet echt leuk dat hij zo neer wordt gezet.

Laat ik even met het pesten beginnen. Ik ben vroeger ook enorm gepest vooral de laatste twee jaar van de basisschool en de eerste twee jaar op de middelbare school. Als ik er aan terug denk, kan ik alleen maar zeggen dat het een klote periode is geweest. Pesten is denk ik een gevolg als je niet sociaal aangelegd bent (je straalt geen zelfvertrouwen, maakt moeilijk contact).

Ik kan die jongen dan ook adviseren om op een sport te gaan! Je leert er contacten maken, bent met mensen bezig, mensen hebben jou nodig (bij een teamsport). Dit schept veel zelfvertrouwen bij die persoon en dat zul je dan ook beter uitstralen. Je zult ook wat relaxter overkomen. Ik spreek uit ervaring al zeg ik zelf. Ik heb geen maatstaf of dit hetzelfde is als bij die jongen. Bij mij is het immers (gelukkig?) nog nooit zover gekomen dat ik bij een psycholoog moest lopen, maar ik heb het ook zelf opgelost. Zodra je die zelfvertrouwen hebt en er wordt nog steeds doorgegaan met pesten, dan beuk je er maar op los. En dan moet je tot 5 uur nablijven en worden je ouders opgebeld, scholen zijn redelijk genoeg en als die jongen vertelt waarom die dat deed, hebben leraren er misschien wel begrip voor.

Gegarandeerd succes! :D

Het pesten zal misschien ook een gevolg zijn hoe die jongen zich kleedt en uitstraalt. ''Gothics'' worden immers vaak raar aangekeken. Ik snap eigenlijk niet dat die gepest wordt, want veel mensen vinden ze er eng en bedreigend uitzien (no offence hoor).

Over piloot worden of niet. Op een selectieonderdeel moet diegene natuurlijk niet in zijn gothic kleding rondlopen en ook niet op een open dag. Als je echter haar laat groeien dat tot je billen rijkt, dat is denk ik nogal erg onverzorgd voor een man (dat is mijn mening hoor). Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand gezien die heeel lang haar heeft dat tot je billen rijkt.

Je moet er representatief uitzien en als je je als gothic kleedt, ben je dat denk ik niet. Sommige gothics dragen piercings in het gezicht of elder of hebben tatoeages. Dat is ook niet echt een pluspunt, aldus mijn mening.
 
Last edited:
Hoe oud zijn jullie? 17,18?
Tijd genoeg om te veranderen. Ik had zelf vroeger een matje, een oorbel en ik droeg bijna ltijd zo'n oud Engels leger jasje.
In de paar jaar na het VWO is dat allemaal langzaam verdwenen. Noem het een fase.
Ik zou me er niet druk over maken, hij is slim genoeg om door te hebben dat je voor veel beroepen gewoon moet conformeren.
 
Hij weet niet dat ik dit over heb schrijf. Ik heb gister nog een discussie met hem gehad wat betreft vliegen en over hoe hij in elkaar zit. Hij blijft verkondigen dat niemand hem pijn kan doen met woorden, dus dit vind ie vast niet erg (ik moet ook zeggen dat ik de kans dat hij dit forum heeft ontdenkt zeer klein acht). Ik vind het wel interessant, hij is écht totaal anders dan de rest.

Bij mij komt toch het gevoel dat ie het doet "gewoon omdat het kan, schijt aan de maatschappij, f*ck iedereen die anders denkt dan ik" erg sterk op.

Het is grappig dat je begint over sport. Ik heb het hem ook al meerdere keren aangeraden, maar hij zegt 'lui' te zijn en er geen zin in te hebben.

Leuk om te horen dat jij ook piloot bent geworden, ondanks dat je in een verleden bent gepest. Er zullen vast wel meer pestgevallen bekend zijn, maar echte gothics?

Bedankt voor je reactie Julien!

Rippie
 
Imo Apita,

Hij zegt over 20 jaar nog steeds zwarte kleren te dragen. Hij voelt zich er beter in dan in een nette broek of in een spijkerbroek en vindt zwart 'gewoon mooier dan andere kleuren'.

Ik ben 18 jaar. De jongen waar we het over hebben is 16. Ik ben namelijk in de 4de van VWO blijven zitten en hij heeft op de basisschool een klas overgeslagen.

Wat betreft 'tijd zat om te conformeren' ben ik het met je eens, maar dan moet er wel snel verandering in zijn gedrag komen nietwaar? Hij wilt zich namelijk direct na de examenklas (die we nu gezamenlijk ingaan) aanmelden voor een vliegschool. Dit wilt hij niet bij de KLS doen omdat ie bang is daar op leeftijd afgekeurd te worden.

Rippie
 
Wat is je punt Rippie? Wil je graag je gelijk hebben?

Als hij dit forum niet heeft gevonden, dan zou ik het een schande vinden als jij hem hier niet naartoe stuurt. Airwork is verplichte kost voor iedereen die wil gaan vliegen en als je deze info voor iemand verborgen zou houden, dan zegt dat wat mij betreft nog veel meer over iemand dan iemand die zichzelf een lekkere goth vindt.

Dus, we hopen deze jongen binnenkort te verwelkomen op deze site. Misschien dat het wel de "aanpassing" teweegbrengt waarvan jij overtuigd bent dat die niet zal komen.
 
Ja je hebt een punt. Maar je moet mij niet verwijten dat ik hem niet verteld heb over Airwork. Ik heb hem echt genoeg tips gegeven, voor zover ik dat kan. Sporten, zijn uiterlijke verzorging, van alles. Het is ook geen vriend van me. Hij zondert zich vaak af, dus is het dan aan mij om hem zomaar aan te spreken en over Airwork.nl te beginnen? Als hij zo graag piloot wilt worden moet hij daar zelf ook achteraan kunnen gaan. Net zoals velen van ons hier, en ik ook, dat hebben gedaan.

Mijn punt is niet mijn gelijk te krijgen, maar om verhalen boven water te krijgen van mensen die vroeger ook gothic, of alternatief waren en toch piloot zijn geworden. Ik vroeg me af wat de kansen voor hem zijn. Tot nu to heb ik dus al het verhaal van Imo Apita die vroeger in een engels legerjasje liep.

Niet meteen van het kwade uitgaan Iz :) Zo zit niet iedereen in elkaar!

Toch bedankt voor je reactie.
 
Ik zie dat je een bepaald standpunt hebt tegenover gothics en niet zo zeer over de persoon in kwestie zelf. In het verhaal doe je hem voorkomen als "janlul, die piloot wil worden"
of zie ik dat verkeerd.
De persoon kan gewoon radicaal veranderen je weet maar nooit, bij ons op school zijn de gothics gewoon geaccepteerd, alhoewel het er maar 3 zijn:)
Als hij maar weet wanneer hij serieus moet zijn. Over pesten kan ik geen mening vormen dat is bij ons op school taboe evenals geweld.
Misschien is de persoon wel iemand die niet zeker weet of hij piloot wil worden, hoe is hij in zijn privéleven:p
speelt hij vaak fsx? houd hij zich bezig met vliegen? denk hij vaak aan vliegtuigen? enz.
 
Het is gewoon een fase in z'n leven. Dat hij nu zegt is dat hij er over 20jaar nog zo bijloopt zegt helemaal niks. Denk ook niet dat het z'n kansen verminderd, ja als je op gesprek uitgenodigd word , zit je vast aan een pak. Maar dat is gelijk voor iemand die in een ander style kleren loopt in z'n vrije tijd.
 
Wat is eigenlijk je doel mbt dit topic. Adviesen krijgen hoe hem in de juiste richting te sturen voor piloot of gewoon reacties vragen of er een kans bestaat of hij piloot kan worden ?

Als het eerste het geval is en jij gaat die adviezen aan hem geven, dan zeg ik top gozer!

Is het tweede het geval en gaat het je slechts om het beeld van gothic vs piloot, dan zeg ik wat ben jij een ongelooflijke eikel!
 
Misschien moet het topic maar gesloten worden, want de mensen hier begrijpen niet dat ik alleen maar uit was op leuke reacties over alternatieve personen die piloot worden.

Ik weet niets over zijn privé-leven en ik pest hem niet. Iedereen heeft hem geaccepteerd zoals hij is.

Ik heb ook niets tegen gothics. Ik heb iets tegen mensen die aandacht vragen op de meest absurde manieren. Hij ontkent ook niet tegen me dat ie die kleren draagt voor de aandacht.

Bedankt voor jullie reacties, maar begrijp me alsjeblieft niet verkeerd!
 
Julien, ik heb gister met hem gepraat over piloot worden. Als hier leuke reacties komen waar ik wat mee kan, kan ik met die verhalen van jullie in mn achterhoofd hem weer pushen te veranderen!
Nogmaals, ga niet van het slechte uit! Ik ben geen 'ongelovelijke eikel'.

Rippie
 
Hij weet niet dat ik dit over heb schrijf. Ik heb gister nog een discussie met hem gehad wat betreft vliegen en over hoe hij in elkaar zit. Hij blijft verkondigen dat niemand hem pijn kan doen met woorden, dus dit vind ie vast niet erg


Als hij hulp heeft gezocht omdat hij gepest is/wordt, geeft aan dat woorden hem weldegelijk iets doen.

Ik lees een beetje tussen de regels door dat jij hem belachelijk maakt. Je noemt hem eerst een slimme jongen, maar vervolgens is hij niet snugger genoeg om deze site te vinden. Als jij deze site kunt vinden met 2 jaar langer op school te zitten en vervolgens nog in dezelfde klas te zitten als deze jongen, dan moet hij het toch zeker lukken.

Wat is er leuk of knap aan dat iemand die gepest is op school toch piloot geworden is?? Ik weet het niet.... Dat kan ook komen dat ik nooit gepest ben op school, maar het lijkt mij enorme onzin.

Jij schrijft dat hij schijt aan alles heeft, lui is, er totaal niet uit ziet, en geen sociaal iemand is. (Leuk als een “vriend” dit over je zegt) Vervolgens vraag je aan ons wat wij ervan vinden dat hij piloot wilt worden. Eigenlijk schrijf je “ik vind het echt idioot dat hij dit wil, kunnen jullie dat bevestigen?”.

Jullie zijn beiden nog erg jong (16 en 18) en zullen hopelijk alle twee wel bij draaien. Jij met het belachelijk maken van je vriend achter zijn rug om, en hij (je “vriend”) komt ook vast uit zijn puberteit.

Grtz Mike5
 
Naar mijn mening denk ik niet dat hij hoeft te veranderen, kleding zijn geen factor in mijn ogen. sollicitatiegesprek doe je in pak. Tijdens je werk draag je je uniform. En wat je in je vrije tijd doet/draagt zal je werkgever een zorg zijn.

Getuigt trouwens wel van karakter dat je je niet in de massa mee laat slepen en je eigen ding doet.

En als die nog niet van airwork afwist zou ik hem er op wijzen , is een schat aan informatie. Ik was nog niet bekend met de website tot ik al in me training zat, ben uiteindelijk wel goed terecht gekomen. Maar is hier toch een hoop informatie, waarvan ik denk dat als ik dat eerder geweten had andere keuzes gemaakt zou hebben.
 
Ja Mike,

Je verhaal klopt wel. Op het punt na dat ik een 'vriend' achter zijn rug om belachelijk maak, want ik probeer hem niet belachelijk te maken en het is niet mijn vriend.

Ik zal hem op airwork.nl wijzen, dat is misschien wel zo aardig. Ik blijf erbij dat ik het apart vind dat jullie zo van het slechte in mij uitgaan. Ik heb het beste met deze jongen voor. Het is gewoon een dagelijks onderwerp van gesprek dat deze jongen piloot wilt worden. Hij maakt vaak zichzelf belachelijk door te zeggen dat hij niet van reizen houdt etc.

Ik heb ook gezegd dat er hier een verhaaltje over hem staat. Hopelijk bewijs ik nu toch echt dat ik niets kwaads in de zin heb.

Rippie
 
Hij zondert zich vaak af, dus is het dan aan mij om hem zomaar aan te spreken en over Airwork.nl te beginnen? Als hij zo graag piloot wilt worden moet hij daar zelf ook achteraan kunnen gaan.

En dan had je het net over zijn sociale vaardigheden?

Wat een ontzettend egoïstische attitude! Als je bang bent dat je voor lul staat omdat je even flink tekeer bent gegaan over hem, achter zijn rug om, zeg dat dan.

Ik heb ook niets tegen gothics. Ik heb iets tegen mensen die aandacht vragen op de meest absurde manieren. Hij ontkent ook niet tegen me dat ie die kleren draagt voor de aandacht.

Ik heb niks tegen koeien. Ik heb alleen iets tegen zoogdieren die wit zijn met zwarte vlekken, uiers hebben en "mooo" zeggen. Hij ontkent ook niet tegen me dat ie een zoogdier is die wit is met zwarte vlekken, uiers heeft en "mooo" zegt!

Give it a rest, laat zien dat je met je 18 jaar geen kinderachtig typ bent en je niet bang bent om een 16-jarige jongen een linkje naar Airwork door te sturen.

---

EDIT: Zie net je berichtje hierboven. Als je hem inderdaad hebt ingelicht over het bestaan van deze site en 'm ook nog hebt verteld dat je over hem hebt geschreven, dan kudos. Je hebt 'm blijkbaar gebeld, gesms'd of gemsn'd? Aan gezien het "verhaaltje over hem" er nog maar een paar uur op staat en het is zondag.
 
Ik heb hem op MSN verteld over dit topic en over de negatieve reacties die ik op mijn verhaal had gekregen. Ik dacht: leuk! een interessant verhaal over een jongen uit de praktijk. Krijg je dit soort reacties...

Hij zal zo wel reageren zei hij.
 
Maargoed, gothic in de cockpit, dikzak in de cockpit, magere hein in de cockpit, dwerg in de cockpit, lange darm in de cockpit, hiphopper in de cockpit, autochtoon in de cockpit, allochtoon in de cockpit, vrouw in de cockpit, homo in de cockpit...

Met andere woorden: het kan allemaal ;)
 
KijK! Dat wilde ik dus horen Julien. Komt er nu echt alles voor in de cockpit of zijn het vooral veel dezelfde types. Hehe, ik word begrepen..
 
Back
Top