Gothic piloot

Ik snap het doel van dit topic niet echt hoor.

Er zijn jongens die hun onderbroeken tot boven hun navel trekken, om zo hun merk Bjorn Börg aan iedereen te laten zien.

Er zijn jongens die oorbellen hebben.

Er zijn jongens die in zeemankleren rondlopen.

Er zijn jongens die met legerbroeken rondlopen.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Met andere woorden, het is gewoon een stijl qua leven. Een goede zakenman hoeft toch ook niet op de hockeyclub van zijn zoon of dochter in driedelig pak te gaan ??? Het is een verplichting om in uniform te verschijnen als piloot, so be it. Wat is precies het probleem ?? Dat collega's hem misschien zien in zwarte kleding ?? Nou en, ik denk dat er zat piloten zijn die een aparte leefstijl hanteren. Zolang je je maar representatief uit ziet tijdens je werk, lijkt het mij helemaal geen probleem.

Punt.
 
...

Er zijn jongens die hun onderbroeken tot boven hun navel trekken, om zo hun merk Bjorn Börg aan iedereen te laten zien.

Er zijn jongens die oorbellen hebben.

Er zijn jongens die in zeemankleren rondlopen.

Er zijn jongens die met legerbroeken rondlopen.

En zo kan ik nog wel doorgaan. Met andere woorden, het is gewoon een stijl qua leven. Een goede zakenman hoeft toch ook niet op de hockeyclub van zijn zoon of dochter in driedelig pak te gaan ??? Het is een verplichting om in uniform te verschijnen als piloot, so be it. Wat is precies het probleem ?? Dat collega's hem misschien zien in zwarte kleding ?? Nou en, ik denk dat er zat piloten zijn die een aparte leefstijl hanteren. Zolang je je maar representatief uit ziet tijdens je werk, lijkt het mij helemaal geen probleem.

En de vrouwen dan? :grijns::grijns:

En jij stelt de vraag: wat is het doel van dit topic? En in de laatste regels van je betoog geef je al zelf het antwoord. 'zolang je er maar representatief uitziet'. Dat is hier het hele eieren eten.
 
Ach wat maakt de kleur van de kleding uit.
Tijdens en na longhaul vluchten “ziet alles zwart voor je ogen” :D:eek:
 
Ik denk dat deze topic wel zon beetje afgestorven is. ik zal Rippie vragen dit topic te sluiten, bedankt voor ieders hulp. ik ben er wel een stuk wijzer van geworden
 
echt een heeeeel vreemde reden om een topic te starten...
ben ik de enige die vermoedt dat rippie=nightsgasp??? ;)
 
Hoe oud zijn jullie? 17,18?
Tijd genoeg om te veranderen. Ik had zelf vroeger een matje, een oorbel en ik droeg bijna ltijd zo'n oud Engels leger jasje.
In de paar jaar na het VWO is dat allemaal langzaam verdwenen. Noem het een fase.
Ik zou me er niet druk over maken, hij is slim genoeg om door te hebben dat je voor veel beroepen gewoon moet conformeren.

Ja ik zou je wel lopen met je matje hahahah. kewll. Moet je alleen nog die groene oude amerikaanse bak met 100LL rijden dan is het helemaal kompleet. :D
 
echt een heeeeel vreemde reden om een topic te starten...
ben ik de enige die vermoedt dat rippie=nightsgasp??? ;)

De board administrators kunnen de IP's vergelijken. Als daar iets mis zat zouden we het wel weten ;)

Anyways, ikzelf ben ook een 'Gothic' als je graag labels plakt ;), in hart en nieren. The Sisters of Mercy zijn mijn helden. Verder loop ik op het werk met een stropdas en the works, en als ik in mijn auto stap met 'vreemden' gaat de CD speler uit om ze een zwar(t)e schok te besparen :D. Soms ook niet, als de persoon in kwestie zich laatdunkend over bepaalde bevolkingsgroepen heeft uitgelaten, even een beetje prikken :p:

Dus dat kan allemaal goed samen, imho.
 
wat me tegen staat van die hele gothic shizzle is dat die mensen er uit zien alsof ze elk moment van een flatgebouw kunnen springen o.i.d! Terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo is! Waarom moet je je per se hullen in zwart en doodshoofden, en je haar onverzorgd lang laten groeien, alleen maar om stoer aan iedereen te laten zien dat jij van dat soort muziek houdt.
Ik denk dat je het voor jezelf erg moeilijk maakt: op de middelbare school zul je ermee gepest worden en later zul je bijv. lastig krijgen bij sollicitatiegesprekken! Dus knip die haren, zorg dat je er verzorgd uitziet! En blijf ondertussen lekker je gothic death trash metal luisteren op je iPod. Muziek is iets voor jezelf en om te delen met je vrienden, maar niet iets wat je in het dagelijks leven uit moet dragen. Dat kan aanstootgevend zijn en waarschijnlijk werkt het alleen maar in je nadeel.
 
Dat vind jij misschien.
Maar ik geloof dat gothics vinden, dat 'gothic' zijn niet alleen van de muziek afhangt. Het is alles er omheen, dus ook het uiterlijk.
 
Last edited:
wat me tegen staat van die hele gothic shizzle is dat die mensen er uit zien alsof ze elk moment van een flatgebouw kunnen springen o.i.d! Terwijl dat waarschijnlijk helemaal niet zo is! Waarom moet je je per se hullen in zwart en doodshoofden, en je haar onverzorgd lang laten groeien, alleen maar om stoer aan iedereen te laten zien dat jij van dat soort muziek houdt.
Ik denk dat je het voor jezelf erg moeilijk maakt: op de middelbare school zul je ermee gepest worden en later zul je bijv. lastig krijgen bij sollicitatiegesprekken! Dus knip die haren, zorg dat je er verzorgd uitziet! En blijf ondertussen lekker je gothic death trash metal luisteren op je iPod. Muziek is iets voor jezelf en om te delen met je vrienden, maar niet iets wat je in het dagelijks leven uit moet dragen. Dat kan aanstootgevend zijn en waarschijnlijk werkt het alleen maar in je nadeel.

Totaal niet mee eens. Goths - en in het verleden hippies, punkers, hardrockers en weetikwatnogmeer - beseffen echt wel dat het niet opschiet als ze in galatenue naar een selectie- of sollicitatiegesprek gaan. Laat ze ondertussen lekker zo'n fase meemaken in hun jeugd. Is hartstikke leuk. Kan juist ook steun bieden als ze gepest worden, ze hebben immers hun eigen groep die hen accepteert zoals ze zijn. Plus de muziek als troost natuurlijk.

Je muziek uitdragen is van alle tijden, kijk maar naar swing in de jaren '30, rock in de jaren '50, etc. Muziek beïnvloedt altijd de mode, zelfs als je niet eens een fanatieke fan bent van een bepaalde groep/stroming/artiest. Ik hoef hier de vele voor de hand liggende voorbeelden niet te noemen, denk ik.

Draag je muziek maar lekker uit als je dat leuk vindt, hul je in de bijbehorende kleding en geniet er van. Heb zelf ooit een (veel braver dan goth) ska-periode gehad en daar veel lol aan beleefd.
 
Van mensen die piloot willen worden, mag natuurlijk verwacht worden dat ze een klein beetje hersenen hebben. Geloof mij, veel heb je niet nodig, maar zonder redt je het niet.

Iemand die in Gotic kleding naar een selectie gaat wordt natuurlijk afgewezen. Niet omdat hij of zij Gotic is, maar puur omdat deze persoon een te kort heeft aan inlevingsvermogen m.b.t. het beroep. Dit geldt in principe ook voor iemand die in zulke kleren naar een PR functie solliciteert. Tenzij het een PR functie is waar deze kleding wel als gepast wordt ervaren.

Het valt mij wel op dat er een aantal mensen zijn die maar heel weinig begrip tonen voor anders denkende. (conservatief en intolerant) Het geeft juist kleur op straat en in de samenleving! (Hoewel zwart niet erg kleurrijk is :grijns: ) Maar zonder zou het een hele grote grijze massa worden.

Hoe iemand over straat loopt of wat voor een geloof hij of zij aanhangt zou mij een zorg zijn. Zolang ik er maar geen last van heb, moet dat toch niet uitmaken!

Je moet voor een aantal beroepen er representatief uit zien. Doe je dat niet ben je niet geschikt voor dat beroep. Dit omdat het dat nu eenmaal onderdeel van het beroep is.

Grtz Mike5
 
Ik vind de discussie wel zinvol. Het is in principe natuurlijk absoluut niet boeiend of iemand nou gothic is of niet. Het is wel goed, dat mensen gaan nadenken over hoe hun algemeen voorkomen is bij bijv. een sollicitatie.

Als je solliciteert als lasser bij een constructiewerkplaats ga je ook niet in pak. Er zijn zelfs bedrijven die erom bekend staan absoluut geen ‘pakkencultuur’ te hebben, ook in hogere functies.
Een beroep als vlieger, zeker in de burgerluchtvaart, is natuurlijk altijd formeel dus een pak.
Dit hoort volgens mij ook bij de opvoeding. Ik bedoel, wie is er niet door z’n moeder aan z’n oor mee getrokken als jonge puber om wat ‘netjes’ te kopen?!

Overigens denk ik dat je uiterlijk een onderdeel is van het totaal plaatje. Je kan een prachtig pak aanhebben, maar praten en manieren hebben als ‘Haagse Johnnie’. Volgens mij zegt je inhoud veel meer, of heb ik het mis?

Ikzelf, kickboks vrij veel. Dit staat absoluut niet op mijn CV. Er is immers nogal een vooroordeel over vechtsporten. Hoe zit dit precies in combinatie met het ‘piloot’ zijn? Ik bedoel als het mij gevraagd word bij een sollicitatie, zal ik uiteraard eerlijk antwoorden, maar hoe wordt dit gezien bij vliegscholen en luchtvaartmaatschappijen?
 
:haha::haha::haha:

Wat een geweldige reakties.

Zoals een 'Gothic' zijn kleding draagt, draagt ook de doorsnee mens zijn kleding. De kleding geeft al dan niet bewust uiting aan de 'groep' waartoe jij je rekent. En als je in doorsnee kleding aankomt wil je of hoor je dus bij de 'doorsnee' mensen. Op zich al een utopie, overigens, Jan Modaal bestaat niet, en is uitgevonden door statistici die een refentiekader nodig hadden.

Als puber maakt het geen bal uit hoe je erbij loopt, en hoedanook, voor mij maakt het meer uit hoe je naar de wereld kijkt en omgaat met je medemens. Het is echter zo dat je uiterlijk je eerste visite kaartje is, en het blijft heeel lang hangen bij mensen. Vandaar dat als je een bepaalde richting uit wil je beter kunt kleden die bij die richting hoort. Dan past het 'plaatje' beter bij wat jij wil dat mensen van je verwachten ;) Iedereen happy :p:
 
Ik kan jullie melden dat nightgasp 3 dagen geleden zijn lange haren eraf heeft gehaald en nu gemilimeterd door het leven gaat. Geeft een heel ander beeld. Ziet er in ieder geval verzorgder uit!
 
Back
Top