Gothic piloot

supermarkt was idd neit mijn plan nee. maar ik ga niet meteen naar de KLS omdat ik 17 ben aan het begin van mijn mogelijk eerste pilotenschooljaar. dus is de kans minder groot dat ik geselecteerd wordt. ik wil de kans voor KLS zo groot mogelijk houden. als blijkt dat ik er klaar voor ben omdat ik wordt aangenomen op die andere scholen, ga ik alsnog KLS proberen omdat ik dan een kans heb

17 hoeft niet veel uit te maken ik was ook 17 toen ik met de selectie begon en ben gewoon als 17jarige door Psycho1 en Psycho2 heen gekomen. 28juli voor de GVSS maar dan als 18jarige
 
17 hoeft niet veel uit te maken ik was ook 17 toen ik met de selectie begon en ben gewoon als 17jarige door Psycho1 en Psycho2 heen gekomen. 28juli voor de GVSS maar dan als 18jarige
Inderdaad. Er is bijvoorbeeld net iemand begonnen aan de KLS die pas een maand 17 is. Leeftijd hoeft dus niet uit te maken...
 
Tja, ik wil nogmaals mijn excuses aanbieden voor de wellicht respectloze toon die ik aansloeg na de eerste reacties.
Ik ken misschien nightgasp beter dan jullie en trek daarom wat slechtere conclusies over hem. Ik ga daar verder niet op in. Ik kan het jullie niet kwalijk nemen dat jullie in eerste instantie mij aanvallen om mijn toon. Sorry jongens.
Laat in ieder geval duidelijk zijn dat ik niet ´even lekker iemand naar beneden ging halen´ met dit topic. Ik wilde reacties ontlokken die er nu komen. Mensen met aparte leefgewoontes in het dagelijks leven die toch piloot zijn. Uiteindelijk heb ik dan toch mijn doel met dit topic bereikt, maar jammer dat na wat woorden pas kwam.
Het is aan mijzelf te danken.

Excuus!

Rippie
 
Ik (en in elk geval mijn maatschappij, misschien ook andere) heb veel meer problemen met de attitude van veel mensen die nu van de (alleen Nederlandse, om de een of andere reden) Luchtvaartscholen komen, dan hoe ze er uit zien.

Helemaal mee eens, men is eigenwijs, heeft een grote waffel en is in het algemeen lui. Respect heeft men nog nooit van gehoord en iets aannemen van iemand met meer ervaring is blijkbaar niet "cool". Eigenlijk hoort naar mijn mening het merendeel van deze lieden niet in een cockpit thuis.

Waar is de generatie die nog opgevoedt is met respect en hard werken? Zal wel aan de hedendaagse maatschappij liggen. :wegkwijt:

GF.
 
Kan mij iemand op dit board uitleggen wat de relevantie van Gothics is met de problematiek van toelating tot een vliegopleiding.??

Quote"
Gothics is the tenth highest of the High Peaks of the Adirondack Park in New York, USA. Much of the mountain is covered in bare rock slides, which give the mountain its name due to their resemblance to Gothic architecture. The summit has near 360 degree views, which combined with its location in the High Peaks Region, gives splendid views of the Adirondacks. Unquote"

Cheers
Art
 
Helemaal mee eens, men is eigenwijs, heeft een grote waffel en is in het algemeen lui. Respect heeft men nog nooit van gehoord en iets aannemen van iemand met meer ervaring is blijkbaar niet "cool". Eigenlijk hoort naar mijn mening het merendeel van deze lieden niet in een cockpit thuis.

Waar is de generatie die nog opgevoedt is met respect en hard werken? Zal wel aan de hedendaagse maatschappij liggen. :wegkwijt:

GF.

tijden veranderen gewoon.
Ik neem aan dat jij ook niet meer in een 80's pakje rondloopt:
En, op zich valt dat wel mee, je kijkt vooral naar vmbo'ers als je dit soort uitspraken maakt:grijns:
 
hahaha, heerlijk art!

En vwb het gothic verhaal: Ik ging ook crowdsurfend door het leven voor de KLS, en een kennis van me is met dreadlocks op zn COVA voor de kls gekomen, we hebben nu ook allebei een baan, dus moet dat moet allemaal niet zon punt zijn. Het is ook niet zo dat alle vliegers enorme kakkers zijn, ken genoeg surfdudes/metalfans etc.
 
ja ik heb weinig toe te voegen aan het laatste naast dat als 1 of 2 jongere iemanden door de selectie heen komen, dit niet voor iedereen hoeft te gelden, ik denk dat mijn manier het veiligst is.
 
hehehe, Art geeft inderdaad een mooie draai aan dit topic.

@Nightsgasp en Rippie

Jongens, ga ff samen een biertje pakken. Even ouwehoeren over je toekomstplannen als vlieger en wat plannen smeden. Problem solved!
Heb je alvast les 1 van de CRM cursus gehad, helemaal gratis.


cheers


ps. er werd eerder al gesugereerd om te gaan zweefvliegen, kan ik jullie beide ook van harte aanbevelen!
 
tijden veranderen gewoon.
Ik neem aan dat jij ook niet meer in een 80's pakje rondloopt:
En, op zich valt dat wel mee, je kijkt vooral naar vmbo'ers als je dit soort uitspraken maakt:grijns:

1: Waar
2: Toch wel, cockpit uniform is nu niet zo heel veel veranderd :D
3: Is gebaseerd op wat ik naast mij zie

GF.
 
ja ik heb weinig toe te voegen aan het laatste naast dat als 1 of 2 jongere iemanden door de selectie heen komen, dit niet voor iedereen hoeft te gelden, ik denk dat mijn manier het veiligst is.
Je moet ook een bepaald risico durven nemen om er gewoon voor te gaan. Heb vertrouwen in jezelf en als je dat nu nog niet hebt, dan zou ik als ik jou was ook geen selectie doen bij een andere vliegschool. Dat kost je namelijk alleen maar verspilde tijd, energie en ook nog wat geld (€400 bij NLS ofzo?) ! Dus als jij zeker weet dat je piloot wilt worden, ga er dan ook voor de volle 100% voor, zorg dat je de selectie goed voorbereid, en dat kan ook zonder eerst een andere selectie te doen, bijvoorbeeld door een sollicitatie training bij Schellinger. En zorg ervoor dat je de school kan overtuigen dat jíj degene bent die geschikt is! Je straalt nu een bepaalde onzekerheid uit waar je eerst vanaf moet zien te komen, maar daar heb je nu gelukkig nog genoeg tijd voor.
 
die onzekerheid komt uit mijn leeftijd voort, en aangezien allemaal mensen die al bekend zijn met de selecties zeggen dat je leeftijd wel degelijk uit maakt, wil ik dat deel wel wat meer op zekerheid spelen. het geld wat ik er aan uit geef is niet genoeg om echt problemen te geven, dat heb ik er wel voor over.
 
Maar als je over je leeftijd twijfelt, en je weet toch al dat je het liefst naar de KLS/EPST wilt, kan je die tijd die je met de selectie bij de NLS bezig bent toch beter besteden aan iets nuttigers zoals bijv een hbo propedeuse halen?
 
ik ga niet voor hbo propodeuses. k ben bijna klaar met vwo, ik ben jong omdat ik 2 groepen in 1 jaar heb gedaan. maar ik snap je punt. ik wil alleen niet mijn geld gaan besteden aan een opleiding waar ik heel weinig aan ga hebben. ik vind het best wel sneaky dat blijven zitten een goede keuze zou zijn, echt belachelijk
 
Blijven zitten is inderdaad een belachelijke keuze, maar ik probeer alleen aan te geven dat er veel meer mogelijkheden zijn om een jaar 'ouder' te worden, dan om in die tijd de selectie te doen bij een vliegschool waar je niet 100% achter staat.
Oja, als de kosten van zo'n selectie er niet toe doen, zou ik als ik jou was zeker gaan zweefvliegen, dat is bijna altijd een pluspunt bij je selectie :biertje:
 
dat wordt nu behoorlijk vaak gezegd, kan je zeggen waar die kosten liggen en/of link geven. ik denk niet dat dit toch nog gaat gebeuren. het is toch anders, miss 1 keer ofzo. maar als de prijs te doen is zal ik het zeker overwegen. met de prijs doet er niet toe doel ik niet meteen helemaal op dit.

die tactiek van mij wordt mij dus de hele tijd afgeraden is er ook nog een minpunt aan, naast de kosten?
 
Thermal, Austin zegt dat het weinig zin heeft om te gaan zweefvliegen met als doel om je kansen bij een selectie te verbeteren.

Firekiddo, enige zelfreflectie is altijd op z'n plaats. Als jij denkt dat allen vmbo'ers een attitude probleem hebben tegenwoordig, dan help ik je graag uit de droom. Ik ben het wat dat betreft 100% eens met Overload en Ghostflyer.

De meeste mensen met een attitude hebben overigens zelf niet door dat ze een attitude hebben. Ik ook niet.
 
Back
Top