Goedkoopste vliegschool

Pilot737

New member
Hallo Heren,


Graag wil ik de goedkoopste scholen weten binnen Nederland en buiten Nederland. Ik hoor graag wat van jullie!


Take Off :rt:
 
De goedkoopste vliegschool is de luchtmacht. Je doet namelijk op kosten van de staat je opleiding.

Dit is op dit moment de enige opleiding met een baangarantie (als je het haald).

In Bremen zit de Lufthansa school waarbij je na afronding bij Lufthansa kan instromen. Deze school zit op dit moment dicht voor ten minste een jaar vanwege het enorme overschot aan piloten en de verwachting van Lufthansa de komende jaren niemand aan te nemen, zoals zoveel maatschappijen.

Verder kan ik adviseren dat hoe ''goedkoop'' de vliegschool ook is het zeer onverantwoord is nu een vliegopleiding te starten (zie verder hier op Airwork over de schrijnende situatie op de arbeidsmarkt en de vele piloten in de schuldsanering).
 
@ Pilot737
Wat wil je eigenlijk voor brevet halen? Een PPL, CPL of een ATPL? That's the question....
Rataplan
 
Nou ik wil een piloten opleiding volgen tot een verkeersvlieger. Dus dan ga ik vanuit dat ik dan alle brevetten nodig heb?

greetz!
 
Frituur aan, gordijnen dicht, kacheltje aan, bier koud (niet teveel), telefoon uit, facebook bannen en weekendje Airwork lezen. Vragen? Men hoort het graag.
 
Het goedkoopste (en ook wellicht het meest verstandige) is om er gewoon niet aan te beginnen. Kijk eventjes rond en zoals al eerder vermeld: op dit moment is het echt geen handig idee.
 
Aan de andere kant: Aandelen moet je ook kopen als de markt laag staat. Anti-cyclisch beleggen. Als iedereen roept dat je vooral geen piloot moet worden dan is er tegen de tijd dat hij klaar is een tekort.

Maar net als bij aandelen: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De waarde van uw papiertje kan fluctueren
 
Aan de andere kant: Aandelen moet je ook kopen als de markt laag staat. Anti-cyclisch beleggen. Als iedereen roept dat je vooral geen piloot moet worden dan is er tegen de tijd dat hij klaar is een tekort.

Maar net als bij aandelen: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. De waarde van uw papiertje kan fluctueren

Dat klopt met aandelen.... hier hebben we het over een situatie waar duizenden "aandelen" werkloos op de bank zitten en available zijn zodra de markt er klaar voor is...

Lijkt meer op beleggen inderdaad. En volgens mij doe je beleggen met geld wat je niet direct nodig hebt. M.a.w. daar hangt niet je hele leven/carriere van af ...
 
Graag wil ik de goedkoopste scholen

Even voor de duidelijkheid, je vraagt niet naar de beste scholen?
Goedkoop is duurkoop in de luchtvaart.
Vroeg of laat moet je de schade inhalen en ook dat kost geld.
 
Back
Top