gerichte EPST vragen

Kleine voetnoot nog voor wat betreft de kosten van de vliegmedische keuring, de IVW houdt namelijk ook nog z'n handje op voor 69,- eurootjes, totale kosten voor mij waren dus: 421,- euro, best flink voor een arm studentje als ik :dozey:
Maar ja ik zie het maar als een investering in me toekomst :biertje:
 
Vandaag de test gedaan en door :) erg blij mee, en omdat ik in Friesland woon mocht ik direct de hele fase 1 doen, omdat het anders zo'n end rijden is :) (ben nog geen 18)
Mijn scores waren:
Control 3
Slalom 6
Memory 5
Math 5
Orientation 4
Taskmanager 6
Totaal 29.
Op het techtestje had ik 14/15 goed.
Control best wel slecht, maar ik denk dat het komt doordat ik al selectie heb gedaan bij de KLS. Bij de grading moet je dan nl die slipkogel in het midden houden, en als hij naar recht gaat moet je recht trappen, en hier is het links :passed: Heel irritant. Maar gelukkig wel door :D

En nu even heel lang slapen :snore:
 
Wanneer ga je nu fase 2 doen dan? Ik werd bij EPST afgepoeierd dat het pas echt kon als ik 18 was ivm contracten die ondertekend moeten worden.
 
@ vortex, die 69eur is volgens mij alleen voor je initiele APK keuring.. ik geloof dat je in het vervolg voor je medical niet meer steeds die 69 hoeft te betalen.
 
Sorry Marty, beetje laat, maar ik heb Fase 2 morgen :)

Bij mij zeiden ze dat idd ook, maar ik moest nu gewoon een afspraak maken voor na mijn 18e en dan pas mijn formulieren opsturen.
 
Vandaag de test gedaan en door erg blij mee, en omdat ik in Friesland woon mocht ik direct de hele fase 1 doen, omdat het anders zo'n end rijden is (ben nog geen 18)
Mijn scores waren:
Control 3
Slalom 6
Memory 5
Math 5
Orientation 4
Taskmanager 6
Totaal 29.
Op het techtestje had ik 14/15 goed.
Control best wel slecht, maar ik denk dat het komt doordat ik al selectie heb gedaan bij de KLS. Bij de Grading moet je dan nl die slipkogel in het midden houden, en als hij naar recht gaat moet je recht trappen, en hier is het links Heel irritant. Maar gelukkig wel door

En nu even heel lang slapen

Misschien helpt zweefvliegen wel tegen het slipkogel verhaal:grijns:. Bij zweefvliegen gebruiken we namelijk het "piefje", hierbij is het juist zo dat als het piefje (draadje op de canopy) naar rechts wijst je links voeten moet geven, weer een voordeeltje van zweefvliegen.
 
Ik vroeg me eigenlijk af of de resultaten die behaald zijn tijdens de ind. COMPASS test ook geldig zijn voor fase 1 van de selectie. Zoiets werd mij verteld na afloop van mijn COMPASS, terwijl op site weer staat van niet..
 
Hoi allemaal,

Een tijdje geleden heb ik fase 1 gehaald en heb inmiddels de uitnodiging voor fase 2 ontvangen!! Maar de rekentest van fase 1 had ik nou niet zo spetterend gemaakt en aangezien er in fase 2 ook nog een rekentest komt ben ik op zoek naar iemand die mij kan vertellen wat ik vooral kan verwachten. Misschien wat voorbeeld opdrachtjes oid of een leuke handige site! Help me out please!
 
De rekenvragen in fase 2 leken wat mij betreft erg op de vragen van fase 1.
Je weet dus al wat er komt, elk boekje/site noem maar op kan je hier mee helpen.
De tip die ik wil geven is zorg dat je goed en snel staartdelingen kunt maken!
Er zijn namelijk opdrachten bij waarvoor je niet eens zozeer inzicht nodig hebt, maar die je zonder staartdeling echt niet kunt oplossen...
 
Mag je eigenlijk tijdens de gehele duur van het rekengebeuren kladpapier gebruiken, of alleen tijdens het gedeelte waarbij je veel staartdelingen moet maken?

Rekensommetjes als 52*15 kan ik namelijk wel uit mijn hoofd, maar als ik een kladblaadje heb kan ik ze 2 keer zo snel denk ik.

52
15
-------------------*
260
520
-------------------+
780

gr. San
 
Hallo,

ik heb een vraag over de COMPASS test van de EPST;

Aangezien ik heb meerdere keren heb gelezen dat er geen formules worden gevraagd voor het natuurkunde onderdeel, afgezien van de wet van ohm, vraag ik me af welke vaardigheden worden getest? alvast enorm bedankt.

cw
 
Last edited:
Ik heb gekozen om voor de EPST te gaan. Het enige wat ik vraag is wat er te verwachten valt wat betreft de genoemde onderwerpen, dus misschien dat iemand mij hier meer over kan vertellen?

bij voorbaat dank,

cw
 
Last edited:
Back
Top