gerichte EPST vragen

Ja handgeschreven. Heb 'm net deze week de deur uitgedaan, dus wie weet zien we elkaar wel bij fase 2 Doku. En liegen heb je alleen maar jezelf mee. De selecties zijn er ook om te bepalen of jij na je opleiding gemakkelijk door je sollicitatie procedures heen kunt komen, en dat is zeker zo belangrijk. Maar hoe oud ben je dan precies als ik vragen mag?

Plus, al wordt je afgewezen, so what? Ga wat studeren, of werken als je dat liever doet, doe je veel (levens)ervaring op, en kom dan na een jaar terug. Dan kunnen ze iig niet meer aan je doorzettingsvermogen twijfelen. Zelf ben ik een paar jaar geleden afgewezen op m'n ogen, en nu de eisen voor ogen zijn veranderd(door de EU volgens mij) ga ik het mooi weer proberen.
 
dit forum heeft me echt onwijs geholpen met de voorbereidingen voor fase 1 bij epst, nu maar hopen dat het lukt!
bedankt iig en docu ben je door?
 
Wat bedoel je precies met krachten? Dit komt uiteraard voor in de momentwet, maar heb je behalve dat en logisch redeneren bij de eigenschappen v een vliegtuig in een kruisvlucht dit nodig?
 
Ik vraag hier maar even door op bovenstaande:


Zijn de natuurkunde vragen bij EPST multiple choice? Vooral afbeeldingen van natuurkundige principes of moet je ook echt verschillende formules (momenten, ohm etc.) kennen en toepassen? Wellicht kan iemand die fase 1 al gedaan heeft hier een paar voorbeeldvragen posten..?


Verder vroeg ik mij af hoeveel tijd er ongeveer tussen Fase 1 en Fase 2/3 zit?



Bedankt vast!

gr Arjen
 
Om hier even op door te vragen:

Heb een HBO opleiding (daarvoor HAVO echter zonder wiskunde) maar mag wel naar de selectie komen van EPST vanwege mijn HBO aangezien ik daar wat vakken heb gehad die toch wat wiskundige elementen hadden.

Op de IPAS test scoorde ik erg goed op wiskunde (weet ook wel dat de IPAS niet helemaal representatief is voor COMPAS) Snel hoofdrekenen is geen probleem voor mij.

Nu weet ik dat je moet kijken naar wat de maatschappijen vragen qua opleiding ipv wat de school vraagt.

Nu vraag ik mij dus af, stel dat ik de selectie haal en naar Oxford mag.
Ga ik dan later bij sollicitaties tegen problemen aanlopen omdat ik geen wiskunde heb of kijken ze alleen naar het niveau van mijn opleiding en mijn f-ATPL?
 
dit forum heeft me echt onwijs geholpen met de voorbereidingen voor fase 1 bij epst, nu maar hopen dat het lukt!
bedankt iig en docu ben je door?

Ja

Wat bedoel je precies met krachten? Dit komt uiteraard voor in de momentwet, maar heb je behalve dat en logisch redeneren bij de eigenschappen v een vliegtuig in een kruisvlucht dit nodig?

Wel handig ja, dus lift=gewicht thrust=drag (dacht ik) in een niet geacceleerde vlucht!

Ik vraag hier maar even door op bovenstaande:


Zijn de natuurkunde vragen bij EPST multiple choice? Vooral afbeeldingen van natuurkundige principes of moet je ook echt verschillende formules (momenten, ohm etc.) kennen en toepassen? Wellicht kan iemand die fase 1 al gedaan heeft hier een paar voorbeeldvragen posten..?


Verder vroeg ik mij af hoeveel tijd er ongeveer tussen Fase 1 en Fase 2/3 zit?



Bedankt vast!

gr Arjen

Voorbeeldvragen ga ik denk ik maar niet posten, maar als je er een beetje tegen op zit te kijken kan je altijd die samenvatting boekjes van Natuurkunde HAVO lezen en de kennisbank natuurlijk. Maar sommige vragen zijn echt te simpel, Z-Z stoot af N-N ook (magneet) etc. Hier zal je een vraag over krijgen

Om hier even op door te vragen:

Heb een HBO opleiding (daarvoor HAVO echter zonder wiskunde) maar mag wel naar de selectie komen van EPST vanwege mijn HBO aangezien ik daar wat vakken heb gehad die toch wat wiskundige elementen hadden.

Op de IPAS test scoorde ik erg goed op wiskunde (weet ook wel dat de IPAS niet helemaal representatief is voor COMPAS) Snel hoofdrekenen is geen probleem voor mij.

Nu weet ik dat je moet kijken naar wat de maatschappijen vragen qua opleiding ipv wat de school vraagt.

Nu vraag ik mij dus af, stel dat ik de selectie haal en naar Oxford mag.
Ga ik dan later bij sollicitaties tegen problemen aanlopen omdat ik geen wiskunde heb of kijken ze alleen naar het niveau van mijn opleiding en mijn f-ATPL?

Ik denk persoonlijk, dat een airline liever een HBO-diploma ziet dan een HAVO diploma. En over dat wiskunde, ik weet het echt niet :1855:
 
Omdat dit nog het meest actieve topic is omtrent EPST, even een vraagje:

Is Ipas te vergelijken met Compass? De compass test is natuurlijk veel uitgebreider, maar als je goed scoort bij de Ipas klopt het dan dat je de compass test ook goed zou moeten kunnen afleggen? Ik heb 5614 (= excellent) gescoord bij Ipas maar had hiervoor mijn wiskunde nog niet geoefend (had daar ook het slechtst op gescoord).

Verder kwam ik deze vraag tegen: "Om een boeing 737 in te laden zijn 3 mensen nodig. Hans laadt 3 koffers per minuut in, Jan 5 en Piet 8. In totaal moeten ze 96 koffers inladen. Hoe lang doen ze hierover?". Kan iemand mij uitleggen hoe je dit uitrekent? Kwam er zelf zonder rekenmachine niet uit.. Wordt dus nog veel rekensommetjes oefenen voor mij!
 
je hebt 96 koffers. per minuut laden ze er 3 + 5 + 8 = 16 koffers per minuut.

96/16 = 6 minuten.

Of denk ik te makkelijk :)
 
Ben ik blij dat ik die t*ring testjes niet meer hoef te doen zeg! Althans, voor nu...

Vrolijk Pasen...:kerst:

Ben trouwens wel heel benieuwd wat het rente percentage is dat je nu 'krijgt' bij zo'n financiering en hoe groot het totaal bedrag nu is. (tov de mijne vroeger :haha:)
 
Ben ik blij dat ik die t*ring testjes niet meer hoef te doen zeg! Althans, voor nu...

Vrolijk Pasen...:kerst:

Ben trouwens wel heel benieuwd wat het rente percentage is dat je nu 'krijgt' bij zo'n financiering en hoe groot het totaal bedrag nu is. (tov de mijne vroeger :haha:)

Jij had dacht ik ook de EPST gedaan niet? Vertel eens, wat was jouw rentepercentage destijds en welke totaal lening had je? Ben ik wel benieuwd naar (misschien ook meteen erbij van wanneer tot wanneer je je opleiding had :kerst:)
 
1. Suck
2. Squeeze
3. Bang
4. Blow

aren't just the 4 cycles of a jet engine ;)

EDIT: Haalde maar 3100 op de IPAS test :niet_bli:

Ballenspel met een muisdoen is gewoon veel te lastig :p Wiskunde gewoon stomme antwoorden gegeven en de helft van memory gemist door het nieuws :biertje:
 
Last edited:
je hebt 96 koffers. per minuut laden ze er 3 + 5 + 8 = 16 koffers per minuut.

96/16 = 6 minuten.

Of denk ik te makkelijk :)

Oeps, inderdaad!

Maar dan even een andere vraag: als Piet 2 uur doet over 1 huis schilderen, Hans 4 uur en Henk 5 uur, hoe lang doen ze samen dan over 1 huis?
 
1 uur.

Berekening
100%/2=50%
100%/4=25%
100%/5=20%
(percentages huis dat ze per uur schilderen)

50%+25%+20%=95%
100%/95%=1,05263158 uur om samen het huis te schilderen. In minuten is dit:
60*(100/95)=63,1578947 minuten.
Maar met een significantie van 1 en in uren (er zijn alleen maar hele uren opgegeven) is dit 1 uur.
Eitje toch? Al helemaal zonder rekenmachine....

(of doe ik het nu helemaal fout, meester Wessen? ;) )

Detailtje,
Piet heeft dan 52.6315789% (50*(100/95)) van het huis geschilderd,
Hans 26.3157895% (25*(100/95))
en Henk 21.0526316% (20*(100/95))
Controle:
21.0526316%+26.3157895%+52.6315789%=100%
 
Last edited:
NEE, je doet het NIET fout:D:D

Zullen we weer even OnTopic?

Waar waren we ook alweer?
Oh ja, is de uitslag van de IPAS te vergelijken met de COMPASS?
 
Back
Top