Sorry Iz, ben het niet helemaal met je eens.
Heb het faillisement van GG 2 ook meegemaakt en toen waren we volledig lid. Toen heeft de VNV niks nada noppes voor ons gedaan. Nu zitten we weer in hetzelfde schuitje en weer gebeurt er niets.
Tuurlijk zijn de groepen HXL en DBR klein. Ik denk alleen wel dat de grote groepen zich soms even moeten realiseren wat er bij andere maatschappijen aan de hand is en daardoor dingen in perspectief zou kunnen zien. Er verliezen nu weer enkele tientallen vliegers hun baan. Volgens mij weten veel KLM ers niet eens wat DutchBird of HollandExel nou eigenlijk is.
Ook al kan het VNV niets doen dan zou enige aandacht aan hetgeen er nu gebeurt toch wel redelijk zijn of niet dan? Het VNV kan juridische bijstand geven en daar hebben we volgens jou recht op? Waarom hoor of zie ik hier dan niets over? Ik heb nog helemaal niets van ze gehoord en dat vind ik een schande. In de laatste aflevering van Op de Bok staat geen enkel artikel gewijd aan de huidige DBR/HXL situatie, terwijl er er toch enkele harde uitspraken van het VNV mbt vliegveligheid zijn gedaan. Ook hier lees ik niets over. Ik kreeg een lidmaatschapsbrief waarin vermeld stond dat er veranderingen waren van statuten waardoor er nu meer mogelijkheden zijn voor ALLE leden. Waarom maken mijn collega's van de grote maatschappijen zich niet hard voor ons? Ik ben bang dat er zelfs niet over HXL/DBR gesproken wordt tijdens de ledenraadsvergaderingen? De leden vormen de vereniging en kunnen het bestuur sturen in bijvoorbeeld het geven van back up voor de leden die dat het hardst nodig hebben. Met alle respect dat zijn niet de KLMérs, niet de Mpérs en niet de Hvérs, dat zijn de DBRérs en de HXLérs. Een briefje met een aanbieding om gebruik te kunnen maken van de juridische afdeling zou al tof zijn geweest. Nu moeten we misschien weer zelf een advocaat inhuren, net zoals in 1999-2003 met Air Holland tegen hoge kosten die we zelf konden betalen. Toffe club dat VNV! By the way, ik heb zelf in de vliegerscommissie gezeten en ik weet niets af van het feit dat er vliegers bij de OVN stampend zijn vertrokken!
Vraagje voor jouw:
Waarom zouden (aspirant)-vliegers nog lid moeten worden van het VNV?
Back on topic:
De Vlieger is vrij, jammer!
We hebben volgende week bij DBR een afscheidsborrel voor het personeel. Zou wel tof zijn van Harm en Erik als ze even een toelichting zou kunnen komen geven op hetgeen er de afgelopen tijd gebeurd is. Denk het niet!
Heb het faillisement van GG 2 ook meegemaakt en toen waren we volledig lid. Toen heeft de VNV niks nada noppes voor ons gedaan. Nu zitten we weer in hetzelfde schuitje en weer gebeurt er niets.
Tuurlijk zijn de groepen HXL en DBR klein. Ik denk alleen wel dat de grote groepen zich soms even moeten realiseren wat er bij andere maatschappijen aan de hand is en daardoor dingen in perspectief zou kunnen zien. Er verliezen nu weer enkele tientallen vliegers hun baan. Volgens mij weten veel KLM ers niet eens wat DutchBird of HollandExel nou eigenlijk is.
Ook al kan het VNV niets doen dan zou enige aandacht aan hetgeen er nu gebeurt toch wel redelijk zijn of niet dan? Het VNV kan juridische bijstand geven en daar hebben we volgens jou recht op? Waarom hoor of zie ik hier dan niets over? Ik heb nog helemaal niets van ze gehoord en dat vind ik een schande. In de laatste aflevering van Op de Bok staat geen enkel artikel gewijd aan de huidige DBR/HXL situatie, terwijl er er toch enkele harde uitspraken van het VNV mbt vliegveligheid zijn gedaan. Ook hier lees ik niets over. Ik kreeg een lidmaatschapsbrief waarin vermeld stond dat er veranderingen waren van statuten waardoor er nu meer mogelijkheden zijn voor ALLE leden. Waarom maken mijn collega's van de grote maatschappijen zich niet hard voor ons? Ik ben bang dat er zelfs niet over HXL/DBR gesproken wordt tijdens de ledenraadsvergaderingen? De leden vormen de vereniging en kunnen het bestuur sturen in bijvoorbeeld het geven van back up voor de leden die dat het hardst nodig hebben. Met alle respect dat zijn niet de KLMérs, niet de Mpérs en niet de Hvérs, dat zijn de DBRérs en de HXLérs. Een briefje met een aanbieding om gebruik te kunnen maken van de juridische afdeling zou al tof zijn geweest. Nu moeten we misschien weer zelf een advocaat inhuren, net zoals in 1999-2003 met Air Holland tegen hoge kosten die we zelf konden betalen. Toffe club dat VNV! By the way, ik heb zelf in de vliegerscommissie gezeten en ik weet niets af van het feit dat er vliegers bij de OVN stampend zijn vertrokken!
Vraagje voor jouw:
Waarom zouden (aspirant)-vliegers nog lid moeten worden van het VNV?
Back on topic:
De Vlieger is vrij, jammer!
We hebben volgende week bij DBR een afscheidsborrel voor het personeel. Zou wel tof zijn van Harm en Erik als ze even een toelichting zou kunnen komen geven op hetgeen er de afgelopen tijd gebeurd is. Denk het niet!