Erik de Vlieger verdacht van afpersing

Status
Not open for further replies.
Bar life or life behind Bars....

Bar life or life behind Bars....

AMSTERDAM – Nadat deze ochtend het gerucht ging dat Erik de Vlieger was aangehouden kwam in de loop van de dag het bericht naar buiten dat de multi-ondernemer de hele dag door justitie is verhoord. De reden voor het verhoor heeft niet met luchtvaart maar met horecazaken te zaken te maken. Deze ochtend kon interim woordvoerder Dig Istha nog niet tegenover Luchtvaartnieuws bevestigen dat De Vlieger was aangehouden voor verhoor.

Volgens het NOS journaal is het IMCA pand vandaag doorzocht en heeft het personeel van de organisatie alle medewerking verleend.
 
Het is duidelijk dat we hier te maken
hebben met een behoorlijk boefje.

Zo te lezen gaat de familie en de IMCA
groep afstand van hem nemen. Is een
beetje een aparte uitspraak om te zeggen
dat hij "minderheidsaandeelhouder op afstand" is.
 
Ik denk dat er geen angst hoeft te zijn dat Harm Prins aan het roer blijft van dbr. Als er een doorstart zal komen van Dutchbird dan zal de nieuwe investeerder zelf zorgen voor een nieuwe directeur/beleidsmaker of hoe je het wilt noemen. Start het bedrijf door uit een failliesement dan heeft iedereen die momenteel bij Dutchbird werkt niets meer met het bedrijf te maken dus staat Harm Prins ook buitenspel.

Zal het mooi staan het kleurenschema van dbr op een 767?
 
Last edited:
quote PHEHEH

Het is stil op het forum!!!

Stilte voor de storm??


@PHEHEH

Wat staat er vandaag op het programma van de soap? Jij hebt er blijkbaar gevoel voor.
 
In de reisgidsen van Südtours voor aankomende zomer wordt er voornamelijk gewerkt met DutchbirdExel. Arke (Europa) staat bol van HollandExel.

Er zijn nog 65 dagen te gaan tot het zomerseizoen. Dutchbird is een maatschappij zonder toestellen, HollandExel heeft er voor het zomerprogramma niet genoeg. De leasemarkt is erg krap, ik ben benieuwd wat er de komende dagen uit de hoge hoed getoverd gaat worden door onze vrienden van TUI/Cook/Südtours.
 
@ thunderstorm

Mijn buikgevoel?!

Voor einde van de week gaat er een hoop gebeuren! Met de EAG en DBR!
My guess? DBR-1 failliet, EAG splitst en wordt zwaar gesaneerd. HXL wordt voorlopig in leven gehouden. DBR-2 start door (nieuwe ronden, nieuwe kansen), HXL gaat alsnog failliet als DBR-2 inderaad fincancierders heeft gevonden. Sandmann gaat vrolijk door met antillen avontuur
 
PHEHEH, bedoel je dat HXL zich los maakt van EAG, dbr 1 failliet gaat, dbr 2 opgericht wordt en dat dan uiteindelijk hxl zich aansluit bij dbr 2 en dan onder dbr 2 of een geheel nieuwe naam 1 airline gevormd wordt?

Er zit wat in. Denk dat het het beste is voor alle partijen.
 
Als DBR een doorstart maakt is het heel snel gedaan met HXL. Het woord van de TO's is net zo veel waard als het woord van EdV, namelijk niets. De contracten/afspraken dus ook niet. Als er een nieuwe speler in de markt komt (bv DBR-2) laten de TO's HXL vallen als een baksteen. In dat geval is het nog voor april gedaan met HXL, maar waarschijnlijk veel eerder.
 
Als het allemaal tegelijk stopt en er is 1 nieuwe club die opstart dan heb ik al een vermoeden wat de salarissen gaan doen! (After Sabena tijdperk van onze zuiderburen..)
 
Salarissen kunnen niet meer verder zakken. Ze zitten al op de bodem en niet op Sabenaniveau.

Thomas Cook Belgium Airlines heeft trouwens na een jaartje de salarissen moeten opkrikken om een leegloop te verhinderen.
 
Pantryman said:
Weet iemand in hoeverre de VNV hierop aan het anticiperen is?

Ik heb net "op de bok" gelezen. Staat niets in over wat hier allemaal aan het gebeuren is. Leven blijkbaar in een andere wereld, Manilla of zo...........

Dus dat anticiperen, reken daar maar niet op.
 
waar zit EdV.........

waar zit EdV.........

quetonet.nl

dinsdag 25 januari 2005

De Vlieger in de bak


Vastgoedcowboy zit vast

Erik de Vlieger is maandag gearresteerd door de Amsterdamse politie, op verdenking van afpersing, bedreiging en valsheid in geschrifte. Hij heeft de nacht in de cel doorgebracht en zit nog steeds vast. De politie heeft ook het hoofdkantoor van de IMCA Group doorzocht, maar de holding van de familie De Vlieger wordt zelf niet onderzocht. Zijn advocaat noemt de opsluiting 'een volslagen verrassing', omdat zijn cliënt volledig meewerkt aan het onderzoek. Het gaat om een affaire uit 2002 die De Vlieger eerder al afdeed als 'smerige geruchten'. De Uruguyaan Alberto Fernandez, oud-voetbalprof en voormalig uitbater van Grand Café Raffles, beschuldigt Prins, De Vlieger en diens lijfwacht Itzak M. van afpersing. Ook Heineken-ontvoerder Willem Holleeder en wijlen Willem Endstra zouden daarbij betrokken zijn geweest. Twee weken geleden ging nog het gerucht dat De Vlieger zelf was afgeperst door Israelische criminelen.

Edwin den Boer 10:29 uur
 
Zou graag de visie van Vliegzerk op dit
alles willen horen...:D


Heeft iemand info over de financiële situatie
bij HE op het moment? Worden de rekeningen
en salarisen betaald?
 
Er wordt gewoon gevlogen. Rekeningen en salarissen worden gewoon betaald. Lijkt mij dat de bezem nu door het bedrijf gaat. Misschien helemaal niet zo'n slechte optie om verder te gaan met dbr-2...... To zullen nu ook weer achter hun oren krabben voor de zoveelste negatieve publiciteit. Wordt tijd dat er duidelijkheid komt voor iedereen die betrokken is bij alle turbulente ontwikkelingen. HP en EdeV zijn van het toneel verdwenen, dus tijd voor de wijze mannen om tot een goede beslissing te komen.:)
 
Tijd voor de Grote schoonmaak!

TO moeten nu met normale clubs en mensen
in zee. Dit goedkope gedoe van de TO heeft
ze uiteindelijk ook alleen maar heel veel
geld gekost en de hele markt verziekt.
 
Het wordt tijd dat het weer eens rustig wordt in NL qua luchtvaart. Helemaal geen problemen mee dat er een sterke groep naast de blauwe groep is maar wel op een normale manier en niet zoals het de afgelopen 6 tot 12 maanden geweest is.
 
More negative publicity, oh well. If HE folds, then I guess that the vultures will slag off DBR then, as the only other independent charter in NL. (I suspect, as there is no AHL and EAG to slag off, maybe they deserved maybe they didn't, I know that the employees did not). (it strikes me to be very funny that the majority of negativity arise from peeps who don't (most probable)work for EAG or DBR, but I could be wrong.)edited (yes there some who work for DBR and EAG, but,not the majority)edited

(DBR2/HE)It could be a good idea, but, there will be a lot of work involved
(i.e. easing of ruffled feathers, as there is quite a bit of bad blood between companies atm). Old DBR and HE colleagues preferred not to work with each other (at the time DBR takeover). If HE and DBR are joined, it would be (IMO) best to get rid of all the management and bring in new untainted people, so as to avoid any more skeletons in the closet (although, most business men have something to hide, certainly in this day and age.

But in any case, as long as there are aircraft flying there is always work to be had(here in NL or the rest of the world), it's just a matter of your principles.

Waiting to see what happens. edited Before my time on this board AH1 and AH2, tho I've work for both of them edited
 
Last edited by a moderator:
Jep, you are wrong. A lot of
people on this bb who are negative
about HE/DBR most certainly work for those
two companies.

May I also remind you that AHI and II had
a very good press in Holland before it finally
ended?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top