Erik de Vlieger verdacht van afpersing

Status
Not open for further replies.
Sorry Iz, ben het niet helemaal met je eens.

Heb het faillisement van GG 2 ook meegemaakt en toen waren we volledig lid. Toen heeft de VNV niks nada noppes voor ons gedaan. Nu zitten we weer in hetzelfde schuitje en weer gebeurt er niets.

Tuurlijk zijn de groepen HXL en DBR klein. Ik denk alleen wel dat de grote groepen zich soms even moeten realiseren wat er bij andere maatschappijen aan de hand is en daardoor dingen in perspectief zou kunnen zien. Er verliezen nu weer enkele tientallen vliegers hun baan. Volgens mij weten veel KLM ers niet eens wat DutchBird of HollandExel nou eigenlijk is.

Ook al kan het VNV niets doen dan zou enige aandacht aan hetgeen er nu gebeurt toch wel redelijk zijn of niet dan? Het VNV kan juridische bijstand geven en daar hebben we volgens jou recht op? Waarom hoor of zie ik hier dan niets over? Ik heb nog helemaal niets van ze gehoord en dat vind ik een schande. In de laatste aflevering van Op de Bok staat geen enkel artikel gewijd aan de huidige DBR/HXL situatie, terwijl er er toch enkele harde uitspraken van het VNV mbt vliegveligheid zijn gedaan. Ook hier lees ik niets over. Ik kreeg een lidmaatschapsbrief waarin vermeld stond dat er veranderingen waren van statuten waardoor er nu meer mogelijkheden zijn voor ALLE leden. Waarom maken mijn collega's van de grote maatschappijen zich niet hard voor ons? Ik ben bang dat er zelfs niet over HXL/DBR gesproken wordt tijdens de ledenraadsvergaderingen? De leden vormen de vereniging en kunnen het bestuur sturen in bijvoorbeeld het geven van back up voor de leden die dat het hardst nodig hebben. Met alle respect dat zijn niet de KLMérs, niet de Mpérs en niet de Hvérs, dat zijn de DBRérs en de HXLérs. Een briefje met een aanbieding om gebruik te kunnen maken van de juridische afdeling zou al tof zijn geweest. Nu moeten we misschien weer zelf een advocaat inhuren, net zoals in 1999-2003 met Air Holland tegen hoge kosten die we zelf konden betalen. Toffe club dat VNV! By the way, ik heb zelf in de vliegerscommissie gezeten en ik weet niets af van het feit dat er vliegers bij de OVN stampend zijn vertrokken!

Vraagje voor jouw:
Waarom zouden (aspirant)-vliegers nog lid moeten worden van het VNV?

Back on topic:
De Vlieger is vrij, jammer!
We hebben volgende week bij DBR een afscheidsborrel voor het personeel. Zou wel tof zijn van Harm en Erik als ze even een toelichting zou kunnen komen geven op hetgeen er de afgelopen tijd gebeurd is. Denk het niet!
 
De Fabeltjeskrant (Telegraaf) schrijft...
"...De Vlieger doet daarin een aantal opmerkelijke uitspraken, zo liet hij onze verslaggever weten politieke ambities te hebben."

Dames en heren, waar moet ik heen? Ik neurie 't liedje "Belgie" van 't "Goede Doel" al de hele dag... In Nederland wil ik zeker niet blijven als deze knakker 't voor 't zeggen krijgt...
 
observer said:
Beste Dodo, geen wonder dat je uitgestorven bent...



Betekend dat als iets oud is het wel goed is.......

In de tijd dat dodo nog vloog waren er geen mensen die betaalde voor een TQ, vliegen was leuk, geen stress iedereen blij. Maar toen gebeurde er iets.......en dodo vloog naar het eeuwige luchtruim waar nog vrede is. Hiervandaan zie ik dat de nederlandse luchtvaart ook aan het uitsterven is (snik) het andere vogeltje dutchbird uitgestorven, de zwaan aan het paren met een een of ander Frans vogeltje.
Jammer, Jammer, Jammer.... Mischien dat er nog een eitje ergens gaat uitkomen en kan de Nederlanndse luchtvaart toch nog exelereren.

Tweet Tweet, Dodo
 
LS,

Aangaande de VNV:

Als vakvereniging zou je ieder lid individueel gelijk moeten stellen, dus evenveel laten betalen (onafhankelijk van inkomen) en evenveel stemrecht moeten geven. Hier slaat de VNV de plank (van oudsher) dus volkomen mis! Het kan toch niet zo zijn dat mijn belangen als DBer minder zijn dan die van een collega van KLM!
Staken voor het belang van HXL of zo is natuurlijk onzin, maar actie voor collegiale solidariteit is een must we kunnen het toch niet accepteren dat vliegers (ongeacht uniformkleur) binnen Nederland zo genaaid worden.

De VNV geeft er blijk van de grondbeginselen van onze samenleving aan haar laars te lappen, en discrimineerd waar het belangen behartiging van leden aangaat. Nee we maken ons gewoon druk over computer systemen enzo....

Aangaande de OVN:

Nooit meer iets van vernomen, nog nooit een mening gezien, nooit een persbericht of iets.... Het is een schande dat de UOV zich met de OVN inlaat terwijl ze geen fli...r doen. Jammer want de OVN had een goede mogelijkheid geweest het monopolie van de VNV te breken.

Voorstel:

Zijn er mensen bereid nu echt eens een onafhankelijke vereniging op te zetten?

Dodo
 
@Iz (jij bent de enige van het VNV die zich laat horen geloof ik...;)
IMO:
Je het het wel over de hoeveelheid leden van elke club, maar wanneer je dit percentage gewijs zou zien denk ik dat de verhoudingen elkaar behoorlijk zullen naderen (op basis van vliegers/leden bij de verschillende maatschappijen).
De VNV zou in de toekomst misschien eens een voortrekkersrol moeten opnemen bij het (I)VW, dat wanneer er een nieuwe maatschappij opgericht wordt in Nederland, dat er dan een lijst ligt met diverse voorwaarden (een solide businessplan, genoeg financiën als reserve bijv etc etc.) voordat er weer een nieuwe HLN (1,2,3 en 4), EAG en ook DBR de kop opsteekt.
De werknemers rennen zich uit de naad, vliegend of niet, zijn wel elke keer weer de dupe. Een vlieger heeft alleen (vaak) een hoop tijd en geld geïnvesteerd en daar zou een bond toch wel rekening mee mogen houden. Wat in Nederland de laatste tijd gebeurd is mag in feite géén enkele vakbond over zich heen laten gaan.
(nogmaals mijn mening)!
 
Vind het wel wat jammer dat de OVN Secretaris eerst bijna dagelijks berichten op dit board plaatste over o.a. wat de OVN kon betekenen voor Denim en Exel, en dat je nu in het geheel niets meer hoort.

En dan nog wat. Het is meestal niet zo goed mogelijk om in oude topics te snuffelen, omdat de topics om de zoveel tijd worden geschoond. Maar af en toe ontsnapt er eentje aan de hark:

http://www.airwork.nl/bulletinboard/showthread.php?s=&threadid=532&perpage=40&pagenumber=2

Met o.a. een bericht van Rooster, 13-08-03:
(imca) gaat voor het snel en makkelijk geld verdienen.
Lukt het niet, jammer dan iedereen z'n baan kwijt.
Hoopelijk gebeurd dat met het exel-geheel niet.
Als je kijkt naar het imca luchtvaart verleden zijn ze daar helaas nog niet echt succesvol geweest.
Vraag is of ze eigenlijk wel weten hoe het in de luchtvaart werkt?
 
Iz said:
FD, even wat tegengas wat betreft het gekanker op de VNV.

@ iz, ik geef ook even wat tegengas, ookal ben ik lid van deze vereniging. ik vind het nogal tragisch dat ik als lid niks maar dan ook niks uit deze hoek mag vernemen!!!!!!!!
in het afgelopen half jaar staan er waarschijnlijk al een stuk of 300 leden opstraat. en dat vindt ik veel!!! bijna net zoveel als heel trans bijelkaar.
ten eerste de antillen. dca???? stuk of 80 man???niks gehoord alleen dat het slecht gaat.
dan air exel( toch volledig lid van het vnv) drijgt om te vallen (enig bericht gehad???? anders dan dat de situatie slecht is???)
holland exel???? aangeduid op de pagina van het vnv , ook een dreigende kwestie, toch??? negative geen antwoord.
dan dutchbird, mee eens geen volledig lid maar toch.......

ik wil hiermee zeggen dat het toch om een groot aantal verkeersvliegers gaat waar GEEN sollidariteit mee wordt gevormd... het enige wat je hoort op de vnv-site en waar het bol van staat is KLM-nieuws...

ik wil niet zeggen dat er gestaakt moet worden.....maar dat men ergens mee bezig is of een vinger aan een pols houden op bepaalde plekken zou absoluut geen kwaad kunnen.

ik zeg, gemiste kans voor open doel.....jammer

cheers
 
@ B757, check je PM, please.

@ J.R., de verenigingsgraad is interessant om te weten, doch je vermoeden is niet correct: Bij HXL ligt die op ongeveer 55%, DBR lager en bij KLM/HV/MP ruim boven de 80%. Dit vind ik echter niet zo'n relevant getal, want als je een club hebt met 4 vliegers en drie zijn lid, heb je al een aardig hoge verenigingsgraad. Blijft nog steeds dat je als vereniging je tijd dan ook moet blijven verdelen onder je ledenbestand.
Daarnaast, al die eisen die je noemt voor een startende club, die zijn er al. Als je een AOC/AOL wil hebben, zul je daaraan moeten voldoen.

@ dodo, als ieder VNV-lid ongeacht inkomen hetzelfde moet betalen, kunnen we allemaal € 715 per jaar gaan betalen. Dit ligt VELE malen hoger dan het bedrag wat je als juniore vlieger betaalt, en dat ligt nog een stuk hoger dan wat je als geassocieerd lid betaalt.

DBR is niet erkend door de VNV, maar eigenlijk andersom ook niet: Bij voldoende bezettingsgraad (HXL wel bijvoorbeeld) zal de VNV zich aanbieden als gesprekspartner met de directie van dat bedrijf. (Iets wat natuurlijk onmogelijk is als je maar 15% van de leden vertegenwoordigd, en dan CAO onderhandelingen etc. gaan doen) Echter, sommige bedrijven willen dat niet, want let's face it, vakbonden maken het er voor een directie die maximaal werk en minimaal pay willen, niet makkelijker op. In sommige gevallen zal het personeel zelf druk uit gaan oefenen (zie Air Exel als goed voorbeeld) omdat men daar ziet dat het management enge dingen doet. Maar bij DBR leek het altijd voor de wind te gaan en het personeel was happy, dus als het personeel niet aandringt en de directie niet wil, sta je gewoon buitenspel als vakbond.

Dus wat blijft er dan over (naast dingen als vliegveiligheidsonderzoeken, ATC-overleg en algemene vliegerzaken)? De juridische steun van de VNV. Dit wordt je al verteld als je lid wordt en je hebt er recht op, dus ga er achteraan, het liefst als groep. Maar ga niet lopen zeuren dat ze je niet nog een briefje stuurden, gewoon zelf aanpakken!

Omdat DBR geen gesprekspartner is van de VNV (de directie heeft/had hier geen enkele behoefte aan), is alle info die de VNV heeft dus uit de media. En omdat de media lang niet altijd betrouwbaar is, kun je daar dus weinig mee. Echter ook bij EAG krijg je nu nul op het rekest als je om opheldering vraagt. De managers daar lopen zelf paniekvoetbal te doen en zijn druk genoeg met zichzelf bezig. Het is heel moeilijk om uitspraken te doen, ook in de Op de Bok, omdat uitspraken gebaseerd op incorrecte informatie meteen als feit de wereld in worden gegooid, met alle schade van dien. Arnold Burlage leest de Op de Bok ook!

Iedereen z'n eigen mening, en iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij lid wil zijn van de VNV. Al is het alleen al voor de juridische hulp (daar heb je statutair bepaald recht op!), dat is zeker de contributie als geassocieerd lid al waard. Maar als je het niet wilt, moet je helemaal zelf weten.
 
vnv

vnv

Wat maakt het uit waar je werkt? en hoeveel collegas wel of niet lid of geassocieerd zijn? Het gaat er om dat de belangen van alle vliegers gelijk vertegenwordigd worden! Dus od DB en de VNV elkaar wel of niet erkennen maakt geen zak uit! Ik denk dat de vnv door haar eigen ouderwetse statutiare belemmeringen nu volledig de plank misslaat! En haar handen in onschuld wast, terwijl en nieuwe vliegers starten met een opleiding.
Meest recente grapje: Een vlieger met een type rating en ervaring wordt niet aangenomen, want er zijn vliegers die bereid zijn te betalen voor een rating en die gaan voor..
Dit is onze toekomst! Hoe kan het dat we dit nog langer pikken.

boze Dodo
 
Just one small correction

Just one small correction

Iz,

As always a well written/well thought out post.

Just one small correction - something you won't be reading in ODB.

In late October the DutchBird pilots tried to join the VNV. Pretty well every pilot who wasn't a member expressed their desire to do this.

However the VNV refused to represent us - yes you read that correctly! I understand this decision came from Henk de Vries himself.

The net result of this decision was that when the EAG bought DutchBird - the pilots were not represented by a union. Not that it would have made any difference.

(Anyone who doesn't believe me - please check with the VNV)

This is yet another shameful example of how the VNV operates - they should have devoted a couple of chapters in their 75th anniversary book to the hidden agendas and the backroom deals.

I too have resigned my membership - I want no part of this organisation.
 
Re: vnv

Re: vnv

dodo said:
Meest recente grapje: Een vlieger met een type rating en ervaring wordt niet aangenomen, want er zijn vliegers die bereid zijn te betalen voor een rating en die gaan voor..
Dit is onze toekomst! Hoe kan het dat we dit nog langer pikken.
Beste dodo, dit is geen grap maar realiteit. Ik spreek uit ervaring.
 
Dig Istha weg als adviseur De Vlieger.

Erik de Vlieger is zijn media-adviseur kwijt. Dig Istha vertrekt met onmiddellijke ingang bij de Exel Aviation Group. Hij is het fundamenteel oneens met de zakenman, over het te voeren mediabeleid. De Vlieger werd begin deze week aangehouden op verdenking van afpersing, bedreiging en valsheid in geschrifte.

Bron

Ook Dig Istha trekt zich terug. Ook hij ziet in wat een ongeleid projectiel Erik de Vlieger is.
 
19 of 77, thanks, check your e-mail for my reply (which I cannot put on this public forum :).
 
FROM WWW.NU.NL

EINDHOVEN - Air Exel heeft alle vluchten van en naar Eindhoven Airport moeten annuleren. De maatschappij heeft een aantal vluchten naar het vliegveld van Maastricht verhuisd. Dat heeft een woordvoerster van Eindhoven Airport vrijdag gezegd.

Air Exel heeft een betalingsachterstand bij het vliegveld in Eindhoven. De luchtvaartmaatschappij, onderdeel van de ExelAviationGroup van Erik de Vlieger, zit al lange tijd in financiële problemen.


Zo wilden enkele schuldeisers onlangs een faillissementsaanvraag indienen. Deze werd op het laatste moment niet in behandeling genomen, omdat de partijen tot een afbetalingsregeling zijn gekomen
 
Wegens overlapping met het nieuwe hoofdstuk in de Erik de Vlieger-soap sluit ik af. Zie Erik for president.

Als er behoefte is aan verdere discussie over VNV/OVN etc dan kan waarschijn wel in het topic Actie.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top