EPST Goede marketing, slecht product!

Ik weet dat het volledig off topic is maar het moet me toch van het hart dat ik het overigens stuitend vind dat je deze zin van mij

dan moet je echt eens uit je coconnetje komen en in de grote mensenwereld gaan rondkijken. Get real.

kwetsend vindt maar zelf wel bezig bent met een potje vuilspuiterij van de bovenste plank.

Hier wil ik het maar even bij laten. Ben niet bekend met alle feiten maar herken totaal niks in jouw bovenstaande 'bloemlezing'. (Daarmee wil ik niet zeggen dat JIJ liegt want dat kan ik ook niet.)
 
"Na mijn afstuderen heeft EPST haar studenten verplicht om regelmatig de simulator in te gaan 2 uur lang om current te blijven met vliegskills. Die studenten moesten hier echter wél voor betalen, ook al was het verplicht. En als je er dus niet aan voldeed had je weer een probleem en kon je niet op de steun van EPST rekenen om je aan een baan te helpen. Als je eenmaal aan het werk bent weet je al lang dat dat geen fuck betekent, maar als je daar nog zit is het niets anders dan intimiderend."

Bij mijn weten is dit zeker niet verplicht maar het is wel handig als je enigzins current op het moment dat je wordt uitgendigd voor een selectie, daarnaast is dit bij mijn weten volledig gratis...hoeven ze dus niet te doen maar stellen gratis hun 738-sim ter beschikking. maakt het verhaal iets anders....
 
2 = 5
350 = 226 (met positief COVA advies); verder wel goed geteld ;)
5 vd 226 is niet veel. klopt. Maar gezien de (over)productie van KLS toch niet slecht en een betere score dan andere vliegscholen. Nogmaals, ook EPST zal fouten maken, maar de posts van cirrostratus zijn m.i. te eenzijdig

Ook meer dan de NLS? Dacht dat die in het verleden behoorlijk wat studenten hebben geplaatst bij KLM. Maar misschien zijn die wel gewoon vliegende.
 
MarijnVCT,
Je hebt denk ik gelijk! Er vliegen veel NLS'ers bij de KLM (bstaan ook al heel lang), wat er van hen op de bufferlijst staat weet ik niet, maar wss meer dan van epst.
 
Als oud-EPST-er moet ik zeggen dat ik me niet herken in het door Cs geschetste beeld. In mijn tijd was er weliswaar geen crisis, maar ook toen moest je het toch ook echt zelf doen. Dat wil niet zeggen dat er niets mis is met de opleiding, maar zeker in vergelijking met veel andere opleidingen zit je bij EPST zeker niet slecht. Stel je voor dat je nummer 350 bent op de wachtlijst bij KLM, dan zit je nog ZEKER 2 jaar thuis. Ik denk zelfs eerder 4 jaar, maar dat is een ander onderwerp.

Ik verbaas me nog steeds over de naïviteit die sommige studenten laten zien; de meesten denken dat alles zomaar aan komt waaien. Wake up: NIETS komt je aanwaaien, en een baan al helemaal niet. Zeker niet in deze tijden. Dus stoppen met janken en solliciteren met je kadaver.

Het valt me trouwens op dat zelfs positieve acties vanuit de school negatief gezien worden:

"Er ging laatst een e-mail rond dat je als ex-EPST'er 1000 euro zou krijgen als je een huidige EPST student op interview zou kunnen krijgen door aantoonbaar jouw toedoen EN die persoon zou de selectie uiteindelijk halen en een baan krijgen"

Hoeveel wil je dat een school doet? Ik vind het nogal wat.

"Toen ik een uitnodiging kreeg bij *** , wou EPST de eigen MCC lessen niet verplaatsen. En er waren zoieso al geen banen. Ken een maatje die zo een baan mis is gelopen"

Wellicht dat het niveau Nederlands van deze klager een reden is dat ie steeds wordt afgewezen? Hoe dan ook, als dit echt waar is (het zal vast niet het hele verhaal zijn) dan ben je een ontzettende sukkel; ik zou Dick meedelen dat ik naar een interview zou gaan, en die MCC lessen komen later wel weer. Je gaat daarvoor toch niet een baan mislopen?!

Nogmaals, het is niet allemaal rozegeur en maneschijn bij EPST, maar dit is véél te eenzijdig.
 
Het kan bijna niet anders dan dat we hier te maken hebben met een uit de selectie gehaalde student, een directeur/medewerker van een andere vliegschool of iets in die vorm met een bepaald "neefje" ....


Als ex-EPST student heb ik met veel interesse deze actie van Cirrostratus gevolgd inclusief zijn mailing naar oud studenten. Ook de reactie van EPST op die mailing met de feiten die daarop volgde :

- De IVW goedgekeurde simulator is GRATIS voor onze studenten
- De eerste brevet vernieuwing na de opleiding is GRATIS voor onze studenten
- Indien er een tweede brevet vernieuwing is draagt EPST daar voor meer dan de helft aan bij.
- Wij nodigen BA uit bij onze selectie en andere activiteiten, maar de administratie van plaatsing gaat via OAA (waar BA speciaal naar EPST studenten vraagt).
- Wij hebben regelmatig EasyJet over de vloer, maar de administratie van plaatsing gaat via OAA (waar EasyJet speciaal naar EPST studenten vraagt).
- WIj hebben het gehele traject met ArkeFly afgelopen zomer vanuit EPST geregeld
- Het plaatsingsteam heeft veel success geboekt bij andere Europese airlines
- Er zijn studenten via hun eigen contacten geplaatst, maar daar is niets verkeerd aan. (Je gaat toch niet thuis zitten afwachten, of jouw neefje wel waarschijnlijk).
- EPST heeft een regeling met de ABN over betalen van rente en aflossing na opleiding indien binnen de door ABN gestelde periode er geen baan als verkeersvlieger is en de ABN deze regel daadwerkelijk toe past.
- De persoon die een MCC de dag na het halen van het IR wilde beginnen en aangaf dan een baan te kunnen krijgen is aangeboden die MCC direct bij OAA te doen onder voorwaarde dat aangetoond werd dat er inderdaad een baan zou zijn. Daar is die persoon (of eigenlijk de vader van die persoon) toen op afgehaakt omdat er geen baan was maar men voorrang wenste voor de MCC.
- etc etc.

In het kort kunnen wij ons niet vinden in de leugens van een annonieme kwaadspreker dus..... als je werkelijk iets tegen EPST hebt kan je je altijd bij ons melden en als er iets fout gedaan wordt fixen wij dat.
 
Begin inderdaad ook mijn twijfels hier te krijgen over voorbedachte rade van cirrostratus.

Ik krijg hier anders wel direct een paar reactie's in men PM box van studenten die EPST hebben gedaan, en baan zelf hebben geregeld.
Kan je melden dat de toon van hun mails niet bepaald positief is!

Vervolgens krijgen we binnen een aanzienlijk korte tijd een hele hoop zogenoemde PM's gequote van Cirrostratus

Ik ben zelf al een tijdje actief op airwork, maar ik heb nooit zoveel PM's in zo'n korte tijd gekregen.

Cirro verklaar je nader en wat je motieven hier zijn!!
 
Meestal ben ik alleen 'meelezer' maar deze keer kan ik het toch niet laten om even kort te reageren als wachtende EPST'er.

De situatie in de luchtvaart op dit moment is zoals eerder gezegd slecht en iedereen heeft daar onder te lijden maar dat is mijns inziens totaal geen reden om deze 'actie' te starten.

Als je verwacht dat je na het afronden van de opleiding, in deze tijd, als godenzoon wordt voorgesteld bij een maatschappij en dat daar verder totaal geen eigen inspanning voor nodig is dan moet er even een roze bril worden afgezet. Het enige woord dat daar voor bestaat is naïviteit.

Natuurlijk is niet alles perfect bij EPST, dat is nergens het geval maar wat ik wel weet en wat ik zelf ook ondervind is dat de service wat betreft trainingsmogelijkheden en IR renewals gewoonweg goed geregeld is. Naar mijn weten is er geen enkele andere Nederlandse vliegschool waar het mogelijk is om onbeperkt en gratis te trainen op een gecertificeerde 737-800 simulator.

Geduld is een schone zaak en de aanhouder wint lijken mij twee spreekwoorden die van toepassing zijn op de huidige situatie waarin ik en vele andere ab-initio's met mij in verkeren.

Mijn reactie op dit topic is absoluut niet bedoeld om EPST op te hemelen. Het is gewoon mijn nuchtere kijk op de situatie.
 
Ik spreek aardig wat vliegers die soms net klaar zijn met hun opleiding en mij vragen hoe bepaalde financiele zaken te regelen. Uiteraard gaat het ook altijd over het vliegen zelf. Dat is immers wat we gemeen hebben. We spreken dan vaak over hoe de opleiding bevallen was en waar deze is gedaan.
Ik ben geen deskundige als het gaat om vliegopleidingen, maar spreek wel aardig wat mensen die bij verschillende organisaties hun opleiding hebben gedaan. Ook is het statistisch gezien niet representatief, maar ik heb inmiddels aardig wat verhalen gehoord, tijdens de vele gesprekken die ik mocht voeren. Ik durf te beweren dat wat mij is verteld reeel is en niet door een te positieve of negatieve bril.

Over EPST hoor ik wel eens het volgende, althans zo heb ik het geinterpreteerd:
- Het is een degelijke opleiding, maar ook bij EPST moet je wel eens langer wachten op een vervolgsfase dan je zou willen.
- De lat ligt hoog en als je daar niet aan kan voldoen dan is het feest snel over.

Voor zover ik dat kan beoordelen heeft EPST door de strenge eisen een uitstekende naam in de markt.

Maar zelfs EPST kan geen banen toveren en of hun website al dan niet het mooier maakt dan het is kan ik niet beoordelen.

Als ik voor de keuze stond waar mijn opleiding te volgen dan zou EPST, laat ik het neutraal trachten te formuleren, aardig hoog op mijn lijstje staan.
 
Ook ik kan het niet laten om even te reageren.

Als oud EPST student ben ik het niet echt eens met de negatieve verhalen die hier de ronde doen. Natuurlijk zijn er dingen die anders/beter kunnen maar dat heeft zeker niet te maken met de kwaliteit van de opleiding.

Er zijn momenteel zeer weinig jobs beschikbaar. Het feit dat er EPST'ers zijn die in deze tijd wel een job weten te vinden zegt toch wel iets over de kwaliteit van EPST.

Wat ik persoonlijk een essentieel onderdeel vind is de nazorg. Ik kan je vertellen dat die beter is dan bij elke andere vliegschool. Tuurlijk gaat het om die baan maar die verdien je alleen als je up to date en current bent met de materie. Door de crisis heb ik dankzij EPST inmiddels een paar honderd uur 737 sim. Ik zal dan ook met veel vertrouwen een grading in gaan. Daarnaast hebben ze zoals FL al aangaf een goede regeling voor de IR verlenging. EPST stelt een aantal verplichtingen m.b.t. simgebruik en dat vind ik alleen maar goed. Daar vragen ze overigens niks voor. Dat zouden meerdere scholen moeten doen. Daarmee waarborg je de kwaliteit van je studenten. Dit is voor beide een win/win situatie.

In mijn vrije uurtjes geef ik nog weleens begeleiding in een sim en kom dan regelmatig jongens tegen die willen trainen om up to date te blijven. Het niveau is soms bedroevend en dat is ook niet gek. Ze hebben gewoon geen mogelijkheid gehad om het niveau te handhaven, want die kosten kunnen zij zich niet veroorloven.

Ik ben nog altijd blij met mijn keuze voor EPST en met die baan komt het uiteindelijk ook wel goed.

Groet,
 
Hmmm dit onderwerp begint bijna op marketing te lijken in het voordeel van EPST dankzij Cirrostratus!
 
Ik volg het topic globaal, ken EPST niet, maar krijg sterk de indruk dat CS verhalen niet helemaal kloppen.

Why? Heeft iemand in zo'n korte tijd wel eens zoveel pm's ontvangen? Ik geloof er niet zo in eigenlijk. Een simpele check van Diana kan uitwijzen of hier wordt gelogen of niet.
 
Als je toch aan Diana vraagt om aan het werk te gaan, wil je dan ook vragen hoe het nu zit met oud studenten van een paar scholen (kennelijk ook EPST volgens Cs) die niet durven te reageren uit angst voor ontdekking en represailles via hun registratie. Ik ben een computer-nitwit, maar kan me niet voorstellen dat, behalve de beheerder, elke bezoeker via dit forum achter een IP adres kan komen en dus de identiteit. Of kunnen de scholen de identiteit van een klager afleiden uit de verwoording in een berichtje? Lijkt me stug.

Als hier antwoord op komt hoeven we misschien niet meer de berichtjes te lezen over van-horen-zeggen-die-niet-durven-te-reageren-uit-angst-voor-ontdekking.
 
Als je toch aan Diana vraagt om aan het werk te gaan, wil je dan ook vragen hoe het nu zit met oud studenten van een paar scholen (kennelijk ook EPST volgens Cs) die niet durven te reageren uit angst voor ontdekking en represailles via hun registratie. Ik ben een computer-nitwit, maar kan me niet voorstellen dat, behalve de beheerder, elke bezoeker via dit forum achter een IP adres kan komen en dus de identiteit. Of kunnen de scholen de identiteit van een klager afleiden uit de verwoording in een berichtje? Lijkt me stug.

Nee scholen kunnen niet je IP adres zien. Maar ze kunnen je oude berichten zien waarin je misschien blij hebt gezegd in welke klas je gaat beginnen, en in die klas zijn er vaak een paar die intern ook commentaar geven en daar zal het eerst naar gekeken worden. Hard kunnen ze het vaak niet maken maar een redelijk vermoeden is wat veel mensen al tegenhoud denk ik!
Maar genoeg over dit onderwerp, laten we de vloer vrijhouden voor de EPST discussie
 
Het heeft geen enkele zin om nu een zondebok te vinden in de EPST. Geen school is perfect en dus kunnen er ook dingen verbeterd worden in Maarssen maar het is een prima school met een nazorg (reeds opgenoemd) waar je (vergeleken vrijwel alle andere scholen) blij mee mag zijn !

@ Talsma: check!
 
Hij heeft zelf geen EPST gedaan en reeds een ATPL met genoeg ratings, dus je bedoelt iemand anders, denk ik.
 

Het is een Audi A5 tegenwoordig :kerst: Mooie bak!

Ben bij EPST op selectie geweest en heb mij geen moment een aspirant klant gevoeld. Nicole is erg onpersoonlijk en in mijn ogen nonchalant. E-mails werden niet beantwoord en ik moest maar even bellen, was waarschijnlijk voor hen makkelijker. Dick Verburg leek mij aardig, maar dat zegt niet zo heel veel. Uiteindelijk selectie bij EPST niet gehaald. Ben gestrand tijdens het laatste interview. Was geen klik met de selecteur en ik had mij niet voldoende voorbereid. Dat was voor mij echter wel een teken (vermoeden) dat EPST voor kwaliteit gaat: ze hadden mij ook op grond van mijn testen kunnen laten beginnen in Engeland. Zakkenvullers zijn het denk ik niet. Dat er aan je verdiend wordt weet je. Volgens mij is de nazorg inderdaad wel in orde. En dat je een baan in de schoot geworpen krijgt staat nergens vermeld. Ook niet slim als je dat tussen de regels door denkt te kunnen lezen. Dat de uitspraak van DV vragen oproept kan ik begrijpen. Wat mij betreft stel je die en plaats je het antwoord hier. Ik ben wel benieuwd ;)
 
Last edited:
Je hoeft je frutselstraties niet te richten tegen EPST.

Jammer dat je de selectie niet hebt gehaald, maar het is toch je eigen schuld.
Je had niet aan die selectie te hoeven beginnen.
Heb je niet naar het nieuws gekeken?
Het gaat slecht!
 
EPST is blijkbaar erg goed in zichzelf eruit lullen.

EPST had natuurlijk ook de gedetailleerde statistieken kunnen plaatsen over het aantal mensen met een job per klas. Ik zal hem even helpen.
Aangezien 80-90% per klas werkloos is, zou ik graag wel eens willen horen hoeveel er van die overige 10- 20% dan echt "geplaatst" zijn.

Volgens de verhalen die ik lees, klopt het dat EPST ooit wel een goede opleiding was, met goede plaatsing. 10 jaar geleden in ieder geval.
Maar het niveau is herleid tot moneymaking machine.

En als de luchtvaart dan toch uit het dal vliegt (zoals op hun website), dan mag u mij ook eens uitleggen waarom een paar van uw studenten belachelijke voorwaarden hoeven te aanvaarden bij Easyjet? Tenzij u 45.000€ voor een zomercontractje acceptabel vindt.
Nogthans vermeld uw website: "Na opleiding vaste baan bij een gerenommeerde UK of andere Europese Airline".

En wat de situatie van (ex)studenten betreft. Geloof me vrij, ze durven niet reageren uit angst dat ze dan helemaal nooit meer aan de bak komen.

---------------------------------------------------

Maar goed, aangezien u bijzonder goed kunt rond te pot draaien wens ik geen reply op bovenstaande, maar wel op onderstaande vragen.

1) Graag het aantal studenten per klas versus werkende studenten per klas (van de laatste twee jaar)? (en bij welke airlines?)
2) Welke daarvan u heeft geplaatst?
3) De zogezegde gratis simulatorbeurten. Ik heb hier een email ontvangen van EPST waarbij u studenten verplicht om elke zoveel maanden een simsessie met betaalde instructeur te boeken. Indien ze dit niet doen, willen jullie geen plaatsing meer garanderen. Evenals een verplichte, dure sollicitatie cursus? Graag uw reactie.
4) Heeft u een bepaalde klas uit Denemarken, een gigantische som extra doen betalen, terwijl hun opleiding al bezig was? Onder bedreiging dat hun opleiding anders door overmacht zou worden stopgezet, waarbij ze hun reeds betaalde geld zouden verliezen?
5) U vermeldt dat BA speciaal naar studenten van EPST vroeg. BA neemt al een lange tijd niet meer aan (onervaren piloten). Maar is het zo dat BA op een bepaald moment geen studenten meer wou van EPST omdat jullie niet in staat waren op tijd een MCC af te werken wegens een simulator die lange tijd stuk was?

Wat mij betreft is dit men laatste reactie hier. Wie het wil lezen kan het, wie niet, mij ook goed.
U mag dan wel een paar mensen vinden die u hier komen verdedigen.
Ik weet in ieder geval waarom u een bedrijfsleider bent en geen piloot...
Integriteit is voor u een woord als alle andere...
 
Last edited:
Back
Top