EPST is blijkbaar erg goed in zichzelf eruit lullen.
EPST had natuurlijk ook de gedetailleerde statistieken kunnen plaatsen over het aantal mensen met een job per klas. Ik zal hem even helpen.
Aangezien 80-90% per klas werkloos is, zou ik graag wel eens willen horen hoeveel er van die overige 10- 20% dan echt "geplaatst" zijn.
Volgens de verhalen die ik lees, klopt het dat EPST ooit wel een goede opleiding was, met goede plaatsing. 10 jaar geleden in ieder geval.
Maar het niveau is herleid tot moneymaking machine.
En als de luchtvaart dan toch uit het dal vliegt (zoals op hun website), dan mag u mij ook eens uitleggen waarom een paar van uw studenten belachelijke voorwaarden hoeven te aanvaarden bij Easyjet? Tenzij u 45.000€ voor een zomercontractje acceptabel vindt.
Nogthans vermeld uw website: "Na opleiding vaste baan bij een gerenommeerde UK of andere Europese Airline".
En wat de situatie van (ex)studenten betreft. Geloof me vrij, ze durven niet reageren uit angst dat ze dan helemaal nooit meer aan de bak komen.
---------------------------------------------------
Maar goed, aangezien u bijzonder goed kunt rond te pot draaien wens ik geen reply op bovenstaande, maar wel op onderstaande vragen.
1) Graag het aantal studenten per klas versus werkende studenten per klas (van de laatste twee jaar)? (en bij welke airlines?)
2) Welke daarvan u heeft geplaatst?
3) De zogezegde gratis simulatorbeurten. Ik heb hier een email ontvangen van EPST waarbij u studenten verplicht om elke zoveel maanden een simsessie met betaalde instructeur te boeken. Indien ze dit niet doen, willen jullie geen plaatsing meer garanderen. Evenals een verplichte, dure sollicitatie cursus? Graag uw reactie.
4) Heeft u een bepaalde klas uit Denemarken, een gigantische som extra doen betalen, terwijl hun opleiding al bezig was? Onder bedreiging dat hun opleiding anders door overmacht zou worden stopgezet, waarbij ze hun reeds betaalde geld zouden verliezen?
5) U vermeldt dat BA speciaal naar studenten van EPST vroeg. BA neemt al een lange tijd niet meer aan (onervaren piloten). Maar is het zo dat BA op een bepaald moment geen studenten meer wou van EPST omdat jullie niet in staat waren op tijd een MCC af te werken wegens een simulator die lange tijd stuk was?
Wat mij betreft is dit men laatste reactie hier. Wie het wil lezen kan het, wie niet, mij ook goed.
U mag dan wel een paar mensen vinden die u hier komen verdedigen.
Ik weet in ieder geval waarom u een bedrijfsleider bent en geen piloot...
Integriteit is voor u een woord als alle andere...