epst 8 nov fase 2

Hoop dat jullie het gaan halen vandaag!!!


Ik heb nog even een vraagje over iets uit de tech-test waar men mij geen antwoord op wilde geven achteraf.
Bij die vraag waarom een vleugel lift geeft is dat omdat de vleugel gebogen staat en daarom lucht naar beneden drukt of omdat hij bij een gebogen stand de kinetische energie vrij laat komen van lucht en daarom lift geeft?
 
Zal ik dan maar de eerste zijn met de bevestiging: Ik ben door!
Good luck all, laat 't weten. Was om iets voor vijven gebeld, morgen om 08:30 weer aanwezig zijn om te vliegen in sim.

Heb er zin in als een malle!

Groeten
 
Last edited:
Een vleugel geeft lift omdat de druk onder de vleugel hoger is dan boven de vleugel. Dit komt door de versnelling van de lucht die bovenlangs gaat. Gewoon een drukverschil dus....
 
Ik heb dus het verkeerde antwoord gekozen door te kiezen voor kinetische energie in die Tech-test :).

Die atmosfeer vraag ben ik ook nog steeds aan het uitpluizen en die over wat kan je van een vliegtuig zeggen als het horizontaal vliegt met constante snelheid ook. Dat zijn echt dingen waar ik ***** van weet. Ik haat het om een toets niet te kunnen bespreken na afloop echt, bah.
 
'k Ben gister op de voorlichtingsdag van EPST geweest en heb vantevoren de COMPASS test gemaakt;

CONTROL 7
SLALOM 5
MEMORY 7
MATH 6
ORIENTATION 6
TASKMANAGER 6

TOTAL SCORE 37

Ben d'r best blij mee :D

'k denk echter wel dat je minimaal 30 punten moet hebben om een goede indruk achter te laten voor latere rondes; anders ben je precies een gemiddelde kandidaat, en epst zoekt echt wel bovengemiddeld niveau...
 
Hallo iedereen,

Ik ga mij waarschijnlijk ook aanmelden voor de selecties bij EPST, alleen ik met nog even wachten omdat ik nog geen 18 ben. Ik zou wel wat meer willen weten over die COMPASS-test -> wat voor dingen je krijgt per onderdeel. Kan iemand hier misschien wat meer over vertellen. En hoe zit dat met die persoonlijkheids test -> moet je ook een levensbeschrijving ofzo maken, net zoals bij de KLS?

Blue skies,

Flyingdutchman
 
Waarom zou je je aanmelden bij EPST als je volgens je eigen profile al een ATPL hebt en een 737 typerating?
Wist niet eens dat dat mogelijk was voor iemand onder de 18...:1855:
 
Terwijl er toch echt bij de registratie-regels staat dat je je profiel naar waarheid dient in te vullen. Schijnt toch moeilijk te zijn. Deze persoon kan contact met mij opnemen om zijn account weer te activeren (is nu gesloten), en zijn profiel te corrigeren. Dan kan meteen zijn naam gewijzigd worden, want er is al een Flying Dutchman.

Naschrift: verkeerd profiel is misverstand wegens onduidelijkheden bij registratie. Probleem opgelost, deelnemer registreert opnieuw onder andere naam.
 
Diana said:
Terwijl er toch echt bij de registratie-regels staat dat je je profiel naar waarheid dient in te vullen. Schijnt toch moeilijk te zijn. Deze persoon kan contact met mij opnemen om zijn account weer te activeren (is nu gesloten), en zijn profiel te corrigeren. Dan kan meteen zijn naam gewijzigd worden, want er is al een Flying Dutchman.

Naschrift: verkeerd profiel is misverstand wegens onduidelijkheden bij registratie. Probleem opgelost, deelnemer registreert opnieuw onder andere naam.

Verdomme wie zit me te stalken!
 
Wie nog meer op 8 nov?

Wie nog meer op 8 nov?

Mooi, het pakketje voor de simulator dag is al binnen. Leuk boekje over wat je moet kennen en wat je kan verwachten is op de sim dag. Als je je al flink verdiept hebt in de vliegbusiness, dan is het niet bijzonder moeilijk om te leren.

Wie gaat er nog meer voor Fase 2 op 8 november?

Groeten,
Pieter
 
Op de informatiedag had EPST het bij fase 2 over enkele testen maar dat is toch alleen een rekentest en groepsopdracht en het interview?

En is dat interview echt wel zo "relext" of zitten er net als bij de KLS wat strikken in?
 
Fase 3 !!!

Morgen mag ik terug komen voor de Sim test:radar:, hopelijk zie ik de rest van Fase 2 dan ook weer ! T was wat mij betreft wel een geslaagde dag ! Groeten Edwin, 3Bergen....
 
Fase 3 :)

Fase 3 :)

Jij ook gefeliciteerd Edwin,

Ik ben ook door naar fase 3. Het was een leuke dag.

Morgen is het alweer zo ver. De sim dag lijkt me wel een van de leukste! Wie is er nog meer door?

Ik vond het interview hier wel okee, een beetje kort. Ze waren geinteresseerd in wie je bent, en je motivatie.

Tot morgen!
Pieter
 
Ze bespreken zeker dat opstel van 2 a4'tjes wat je moet schrijven?

Hoeveel personen zijn er eigenlijk bij fase 2? mannetje/ vrouwtje of 50-60?
 
Ben helaas niet glansrijk door Fase 3 heen gekomen, later weer opnieuw proberen.....T was niet bepaald mijn dag, maar goed, dat terzijde.

Het aantal mensen is volgens mij rond de 10 bij Fase 2. In mijn geval was dit aantal 9. Fase 2 vond ik persoonlijk wel het leukste van het gehele selectieprogramma, met name omdat er lekker relaxt gewerkt werd. Er was gewoon een gezellige sfeer!!

Hopelijk kan ik op een later moment wel overtuigen op de sim! K heb i.i.g. veel vertrouwen er in!

Groeten Edwin Evers
 
Zucht, ik ben helaas ook niet door. Er was vandaag maar 1 door van de 6. Da's zo ongeveer het einde van mijn droomcarriere in de luchtvaart...
Heb nu "nee" van 2 scholen gehad, ik zal me er voorlopig bij neer leggen en lering trekken van wat er allemaal gebeurd is. Wie weet ga ik binnenkort mijn PPL maar halen om gewoon lekker te vliegen.
Zucht,
P.
 
Back
Top