epst 8 nov fase 2

WIEBE said:
he airpower,
wat is denk jij het bepalende aspect in fase 2.....
Ps hoe heb jij de fase 2 ervaren, kan je me daar wat over vertellen misschien.

Fase 2 is een leuke ronde om te doen.
Neem de tijd voor de rekensommetjes ook is iedereen al eerder klaar. Tijdens de groepsopdrachten en het interview kun je niets anders doen dan jezelf zijn!!!

Kortom gewoon doen zoals je zelf bent! en wellicht kun je wat rekensommetjes oefenen ter voorbereiding.
 
mja ik moest halverwege september weer even een afspraakje maken met epst voor fase 1.

En ik hoop zeker dat ik naar oxford mag, zag gister wat van het stadje zelf bij topgear. ziet er erg sfeervol uit. Alleen een beetje auto onvriendelijk, not that i care :p
 
Rekenen in fase 2 is ongeveer hetzelfde en ook hier zit een tijdslimiet aan. Je krijgt alle vragen op papier en je zou er dus één over kunnen slaan als je even niet op het antwoord komt. De vraag goed lezen is belangrijk! Soms is het niet eens nodig om het antwoord te gaan berekenen aangezien maar één meerkeuze antwoord goed kan zijn.
 
ATPL toetsen zijn ook meer keuze, dus of dat wat zegt? :]
Gaat er iemand de 27e trouwens naar EPST voor de 2e fase? Of ben ik de enige hier?

Groeten
 
Last edited:
Heyy,

Ik heb vandaag Fase 1 gedaan bij EPST en het ging prima. Op 8 nov. ben ik ook van de partij. Tot dan !:)

Gr Edwin
 
aspirant said:
hoi Wiebe waarschijnlijk ga ik ook 8 november, naar de fase 2 selectie.

Ik ga namelijk in oktober fase 1 nog een keer doen, kwam 4 puntjes te kort. met de compass.
Die technische inzicht test is echt supermakkelijk :p

Hoeveel punten had je de eerste keer en hoeveel moet je precies hebben om door te mogen? Stuk of 25 toch ofzo?

Greetz,
Steven
 
4 punten is het gemiddelde..... De schaal loopt van 1 t/m 7.

P.s. Ik had in totaal 24 punten en dat was genoeg.... :)

Ciao!
 
Btw, nog ff een vraagje over leeftijd, toen ik hier net ff wat daarover las kwam er een vraag in me op.

Als ik meteen na mijn havo met een vliegschool doorga, dan ben ik op mijn 20e met die school klaar. Nou heb ik eens ergens gehoord dat airliners mensen pas op hun 21e aannemen, dan zou ik dus een jaar moeten wachten, klopt dit??
 
flyter said:
Nou heb ik eens ergens gehoord dat airliners mensen pas op hun 21e aannemen, dan zou ik dus een jaar moeten wachten, klopt dit??

Nee, minimum leeftijd voor volledig ATPL is 21.
Je komt van school met een 'frozen' ATPL.
Betekend in feite dat je voor je 21e geen captain kunt worden, maar heeft met aanname niets te maken.
 
8 november

8 november

Hoi luitjes, ik heb ook fase 1 gehaald. Het was best een leuke test dag, vond ik, leuk persoonlijk sfeertje.

Control 6
Slalom 5
Memory 1
Math 4
Orientation 7
Taskmanager 7
Tech was ook prima, iets van 13/14 van de 15.

Volgens mij deed ik iets niet goed met het invullen van de memory test, want ik kwam er wel goed doorheen dacht ik. Nou ja, was niet een van de belangrijkste, en ik mag hem op fase 2 nog een keertje doen, ff kijken wat ik fout deed... (lag vast aan het programma ;))

Ik was met nog 2 anderen, en we hebben de laatste slots op 8 november gevuld. Zal wel druk worden voor Fase 2 op 8 nov. :D

Wel op tijd alle papieren invullen en geen koffie of :biertje: morsen op je personal statement. Laat iemand hem even lezen om onnodige foutjes eruit te halen.
Cya in Maarssen,
Pieter
 
Hey,

Ik had hetzelfde met de memory test !! Volgens mij is er met het intypen wat mis gegaan. Voor mn gevoel ging het beter dan het wiskunde gedeelte en uiteindelijk had ik voor wiskunde een hoger resultaat dan voor memory. Beetje vreemd, maargoed ben dr doorheen.

Ciao
 
@deoostblokker: Ik zag dat je de 27e ook voor de fase 2 bent uitgenodigd. heb je je al een beetje voor kunnen bereiden??
Ben benieuwd wat die groepsopdrachten psies inhouden!
xie je morgen!
greetz
 
lorrelC: Ik heb het in ieder geval geprobeerd :)!
Ik zit op het moment in Hoofddorp, woon namelijk in het verre Noorden. Op deze manier reis ik minder lang.

Ik weet ook niet wat ze precies van ons verwachten met die groepsopdrachten, hopelijk worden we aangenaam verrast.
Ik zie er in ieder geval naar uit!

Veel succes!
 
Last edited:
Back
Top