Enroute Instrumentrating (EIR)

Waar ik mn PPL volg (Brussels Aviation School) op EBCI willen ze het gaan doen als wetgeving in België rond is.

Wat bedoel je met "als de wetgeving rond is" ? Het is rond. EASA is EU law, niet zoals JAA dat het moet worden aangenomen binnen de wetgeving van elke lidstaat. Dus ze kunnen los........
 
Wat bedoel je met "als de wetgeving rond is" ? Het is rond. EASA is EU law, niet zoals JAA dat het moet worden aangenomen binnen de wetgeving van elke lidstaat. Dus ze kunnen los........

Is dat niet zoals met alle EU regelgeving, dat elk land het kan omzetten in nationaal recht? Dat elk land een overgangsregeling kan voorzien? Dat elk land bijkomende eisen kan vragen aansluitend op EU-regels? Dat elk land... enz.

Wat kort door de bocht denk ik, door te stellen dat EU regelgeving direct van toepassing in alle landen van de EU.
 
Ik hoorde vorige week dat Singles&Twins reeds een aanvraag heeft ingediend om de opleiding te mogen verzorgen. Verwachting is dat het ca. 2 maanden gaat duren voordat ze daadwerkelijk kunnen en mogen starten.
 
De RAC (Rotterdam Aero Club) is er ook mee bezig.

Ik verwacht dat je deze zomer kan gaan starten. Het is nu wet. Alleen de clubs/opleidingsinstituten moeten nu eerst om naar een ATO status. Ook moeten ze een syllabus maken voor EIR.

Voor de theorie geldt dat dezehetzelfde is als de ir theorie .. Alleendaar moet nu ook de helft uit geschrapt worden. Dat zal ook ff duren.
 
De RAC (Rotterdam Aero Club) is er ook mee bezig.

Ik verwacht dat je deze zomer kan gaan starten. Het is nu wet. Alleen de clubs/opleidingsinstituten moeten nu eerst om naar een ATO status. Ook moeten ze een syllabus maken voor EIR.

Voor de theorie geldt dat dezehetzelfde is als de ir theorie .. Alleendaar moet nu ook de helft uit geschrapt worden. Dat zal ook ff duren.

Als het het zelfde blijft hoe kunnen ze dan de helft schrappen? of wordt de theorie voor de IR ook minder?
 
Deze draad nog maar 'ns bumpen. Zijn er al mensen met een EIR? Ik ga binnenkort mn PLT doen en zou graag wat ervaringen horen over het examen.
 
Eindelijk die theorie afgerond, nu nog even gas geven met de praktijk.... nu een dikke 20 uur.
 
Eindelijk die theorie afgerond, nu nog even gas geven met de praktijk.... nu een dikke 20 uur.

Ruim een jaar verder, maar het examen komt in zicht mensen :biertje: Zal overigens niet meer de EIR worden maar de CB-IR.

Zoals wellicht bekend houd ik een blog bij over de vorderingen.
 
Succes mensen, het heeft een paar jaar moeten duren, maar vrijdag heb ik met succes examen gedaan voor de CB-IR. Nu is het wachten op de papieren!
 
Succes mensen, het heeft een paar jaar moeten duren, maar vrijdag heb ik met succes examen gedaan voor de CB-IR. Nu is het wachten op de papieren!



Ik weet dat je er hard voor gewerkt hebt, ik volgde de voortgang op je mooie blog. Van harte gefeleciteerd, dat heb je zeker verdiend.


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Back
Top