berggeit
Active member
Ik heb geen ander toestel meer geregeld, mede door het Franse avontuur wat m'n tijd en aandacht even opslokte. Dus vanmorgen alsnog uitgetjekt op de C150. Met de verse C152 ervaring ging dat heel soepel, de verschillen zijn minimaal. De eerste weersvooruitzichten zien er ook goed uit. De puzzelstukjes beginnen in elkaar te vallen!
Er stond wel genoeg woei vandaag. Volgens de instructeur lag het aan mij dat ie wat onrustig lag op final, maar de toren vertelde bij het afrekenen van de landingen een ander verhaal... die vonden juist dat ik de approach erg netjes gevlogen had met die vlagerige wind Afijn, elke keer weer bijleren, helemaal prima.
Wel blijkt de kist die ik meekrijg op z'n echte weegrapport een heel eind lichter te zijn dan eerst vermeld. Blijkt dat ik het gewicht van een aerobatics uitvoering doorgekregen had, die ze ook in de vloot hebben. En die is inderdaad zwaarder... dus dat maakt de W&B problemen een stuk kleiner, maar het blijft rekenen. Met de wind van vandaag zou je een uur meer fuel nodig hebben voor de heenreis (vanaf Hilversum gerekend), dan wanneer het windstil is.
Ja, voor prive vliegen snap ik helemaal dat een 172 prettiger is (of een DA40, for that matter). Maar ach, zolang ik op zoek ben naar uurtjes, is dit ook bruikbaar.
Er stond wel genoeg woei vandaag. Volgens de instructeur lag het aan mij dat ie wat onrustig lag op final, maar de toren vertelde bij het afrekenen van de landingen een ander verhaal... die vonden juist dat ik de approach erg netjes gevlogen had met die vlagerige wind Afijn, elke keer weer bijleren, helemaal prima.
Wel blijkt de kist die ik meekrijg op z'n echte weegrapport een heel eind lichter te zijn dan eerst vermeld. Blijkt dat ik het gewicht van een aerobatics uitvoering doorgekregen had, die ze ook in de vloot hebben. En die is inderdaad zwaarder... dus dat maakt de W&B problemen een stuk kleiner, maar het blijft rekenen. Met de wind van vandaag zou je een uur meer fuel nodig hebben voor de heenreis (vanaf Hilversum gerekend), dan wanneer het windstil is.
Ja, voor prive vliegen snap ik helemaal dat een 172 prettiger is (of een DA40, for that matter). Maar ach, zolang ik op zoek ben naar uurtjes, is dit ook bruikbaar.