Engelandvluchtje 2024

N2024

Active member
Misschien zijn er liefhebbers om mee te doen met een Engelandvluchtje? Ik dacht aan Headcorn en/of Shoreham. Lekker dichtbij zodat je makkelijk `s ochtends weg en `s avonds thuis bent.

Ik vlieg er zelf nog steeds regelmatig heen, maar alleen is maar alleen.

"Vroeger" gingen we ook elk jaar met een groepje airworkers. Maar helaas is dat op een gegeven moment doodgebloed. Verschillende deelnemers zijn gestopt met vliegen. Ook is er eentje verhuisd naar Nieuw Zeeland, dus is ook nogal wat om die te vragen over te vliegen om even naar Engeland te gaan om weer Spitfire bier in te slaan 😁.

Voor wie `t leuk vindt:

2010 Headcorn
2011 met golf spelen bij Lydd werd uitwijk Headcorn i.v.m. weer
2012 gecancelled i.v.m. weer, wel verzet met slechts 2 deelnemers
2013 Headcorn
2014 Shoreham
2015 gecancelled i.v.m. weer helaas

Nogmaals. Het groepje is uiteen gevallen door verschillende redenen. Vandaag sprak ik forummer NazgulAir en we vroegen ons af of er misschien niet een nieuwe generatie is op Airwork om de traditie weer nieuw leven in te blazen. Vandaar dit berichtje.


_MG_4085.jpg


snaidero-shoreham-1.jpg


golf_lydd.jpg
 
Onwijs leuk idee, moet ik enkel eerst nog aanvangen met mijn vliegersopleiding :)
Sta hier in de toekomst zeker voor open, evenals nu al contact met mensen uit de luchtvaart (zowel klein alsmede commercieel).
 
Maar je kunt toch mee als pax? Dat is juist hele idee. Had het er vergeten bij te zetten maar we hadden altijd een hoop vrijwilligers die mee gingen voor een bijdrage in de kosten. Via dit forum kwamen mensen met elkaar in contact.
 
Jouw verslag over de golfclub heeft me geïnspireerd om zelf een keer naar Lydd te vliegen toen ik net m’n PPL had. Voelde me natuurlijk net als Charles Lindbergh toen ik voor het eerst in het VK landde. Zelfs nog even op de driving range gestaan daar. Mik
zelf op een bezoekje aan Oxford als Engeland trip, leuk initiatief, maar Headcorn laat ik aan me voorbijgaan.
 
Jouw verslag over de golfclub heeft me geïnspireerd om zelf een keer naar Lydd te vliegen toen ik net m’n PPL had. Voelde me natuurlijk net als Charles Lindbergh toen ik voor het eerst in het VK landde. Zelfs nog even op de driving range gestaan daar. Mik
zelf op een bezoekje aan Oxford als Engeland trip, leuk initiatief, maar Headcorn laat ik aan me voorbijgaan.
Leuk dat je naar Lydd geweest bent! Heb je de offset ILS gedaan?

Vind je baan op Headcorn te hobbelig dat je daar niet heen wilt?

Ik had Shoreham bedacht voor dit jaar hé. Daar hebben ze verschillende (verharde) banen. Ligt dicht bij Brighton, voor pax is dat een leuke bestemming.
 
Maar je kunt toch mee als pax? Dat is juist hele idee. Had het er vergeten bij te zetten maar we hadden altijd een hoop vrijwilligers die mee gingen voor een bijdrage in de kosten. Via dit forum kwamen mensen met elkaar in contact.
Klopt, zeker een leuk idee en hoor graag hoe en of er een vervolg aan komt!
 
Leuk dat je naar Lydd geweest bent! Heb je de offset ILS gedaan?

Vind je baan op Headcorn te hobbelig dat je daar niet heen wilt?

Ik had Shoreham bedacht voor dit jaar hé. Daar hebben ze verschillende (verharde) banen. Ligt dicht bij Brighton, voor pax is dat een leuke bestemming.
Dat was in 2012, m’n IR heb ik pas in 2018 gehaald. Er zijn zoveel bestemmingen in het VK die ik nog wil bezoeken, Headcorn en Shoreham lijken me erg leuk, maar er staan nog een aantal bestemmingen hoger op de lijst. Het VK vind ik echt een bestemming bij uitstek voor de kleine luchtvaart.
 
Ohw ok. Maar ILS approach kun je ook zonder IR doen hé.

Ik deel je mening over VK. Met klein vliegtuig naar Engeland vliegen heeft wel iets bijzonders. Met name ook omdat je zo extreem veel sneller bent als met de auto.
 
Ja, beschikbaarheid van huurtoestellen is dan mss wel een dingetje, kwestie van ruim op tijd reserveren/overleggen.

Zijn er al meer deelnemers / geinteresseerden bekend?
 
Mooiste is als ik er zelf ook wat PIC tijd uit kan halen natuurlijk. Misschien kan ik @PPP of een van de andere vaste Diamond vliegers op EHLE interesseren om dit met z'n 2en te doen?

Op onze toestellen mag je alleen als PIC optreden als je ook een participatie hebt (of één van de aangewezen instructeurs bent). Als je met mij meevliegt doe je geen PIC-tijd op. Bovendien zijn onze toestellen van Hemelvaartsdag tot en met Eerste Pinksterdag zelf al op vliegvakantie. Een ruime week naar Dahlemer-Binz met een groep participanten. Tot nu toe deed de vliegschool ook altijd mee met hun toestellen en klanten. Of dat dit jaar ook zo is weet ik niet, maar anders kun je (een deel van) die week mee en daar PIC-uren maken.
 
+1, zeker geinteresseerd. In het verleden een aantal x VFR naar Biggin Hill geweest. Inmiddels al weer paar jaar de IFR rating dus kan zowel IFR als VFR deelnemen.
 
@PPP ah... Dat vreesde ik al, dat alle toestellen het hemelvaartweekend al elders zijn.

Dan denk ik dat dit forumevenement even aan mij voorbij gaat. Volgend jaar wellicht, dan zijn er misschien weer andere opties dan alleen de Diamonds.
 
@PPP ah... Dat vreesde ik al, dat alle toestellen het hemelvaartweekend al elders zijn.

Dan denk ik dat dit forumevenement even aan mij voorbij gaat. Volgend jaar wellicht, dan zijn er misschien weer andere opties dan alleen de Diamonds.
Maar je kunt toch ook toestel op MZ huren bij Cessair? Scheelt je ook een stukje vliegen.
 
Ik vlieg liever dan dat ik rijd hoor :)

Niettemin ook best een idee. Difference training / checkvluchten Cessna komen er toch wel een keer, als ik in het buitenland ook wat uren ga maken. Want de laatste keer dat ik een Cessna yoke vastgehouden heb, is wel nog voor m'n eerste les geweest...
 
Ik vlieg liever dan dat ik rijd hoor :)

Niettemin ook best een idee. Difference training / checkvluchten Cessna komen er toch wel een keer, als ik in het buitenland ook wat uren ga maken. Want de laatste keer dat ik een Cessna yoke vastgehouden heb, is wel nog voor m'n eerste les geweest...
Ik ook, maar ik heb eigen vliegtuig hé. Ik kan me voorstellen dat het goedkoper kan zijn om iets te huren bij Cessair.
 
Zolang ik overland uurtjes kan gebruiken, is het goed besteed. Al huur ik in Polen ;)

(Alhoewel dat dan óók weer een flink eind rijden is...)
 
Back
Top