En daar gaan we weer !

Ik zag het inderdaad net op het NOS Journaal op TV... Wel weer mooi dat ze in die reportage de Martinair vliegschool gebruiken voor de achtergrondplaatjes :)
 
"en die 120.000 Euro ? pffft dat lost zichtzelf wel weer op wanneer je eenmaal bezig bent!"

Lekker kwaliteits stukje journalistiek daar van de NOS....
 
Zag ook net het NOS journaal. Je zou ze bijna mailen en vragen of al het nieuws wat ze brengen zo een hoog onzin niveau heeft.

Ik wordt toch wel zo ziek van dat gezanik over een tekort aan vliegers voor de KLM. Er zijn er echt genoeg en ze zijn misschien niet allemaal even 'goed' maar ze zijn er heus. Zielig doen dat ze niet genoeg mensen kunnen krijgen......:stapelge:
Je reinste onzin.

Er zijn stapels mensen die heus wel voor ze willen vliegen, gewoon Nederlanders zijn, met scheppen ervaring op ook nog 's de kisten die KLM heeft. Maar alleen komen deze mensen niet van NLS of KLS. Het wemelt van de 'goede' Nederlandse vliegers die in de afgelopen jaren hun heil hebben gezocht in het buitenland.
Laat de KLM maar 's eerst naar het VNV stappen. De VNV houdt als ik het allemaal moet geloven tegen dat je als niet KLS-er of NLS-er bij de KLM aan de slag kan. Fraai is dat. Dan zit je als je lid bent van het VNV je eigen vakbond je dus keihard dwars!! En waarom niet horizontaal instromen toestaan? MD-11 bij KLM? Wanneer kan ik beginnen?

De situatie en beweringen zijn zo krom als een 737-200 van 25 jaar oud als je mij vraagt.
 
Denk niet dat het aan het VNV ligt. Sterker nog, durf er geld op te leggen. 1 of 2 old school diehards die het tegenhouden op dit moment nog. Maar kan nooit lang meer duren, let op mn woorden.

Och, als die niet KLS'ers ook door de keuringen komen, indien uitgenodigd, zal vanzelf wel blijken of ze mee kunnen draaien binnen de KLM..

Aan het eind van de rit is ook de KLM een gewone maatschappij en kom je er vanzelf achter dat de kleur op de romp van je kist geen bal uitmaakt. Van binnen zien ze er het zelefde uit. Vliegtuig is een vliegtuig.
 
Klopt PH-JPC, maar die blijft alleen in de lucht door goed onderhoud en omdat KLM daar goed in is blijft de kromme situatie en redeneringen in dit geval dus ook bestaan.
 
Klopt PH-JPC, maar die blijft alleen in de lucht door goed onderhoud en omdat KLM daar goed in is blijft de kromme situatie en redeneringen in dit geval dus ook bestaan.

T was een klein grapje, ben t helemaal met je eens :kerst:
 
Nederlandse vliegers die in het buitenland zitten: Tsja, daar zit ik ook. Ik vlieg in hetzelfde luchtruim, door Afrika, Europa, Noord- en Zuid Amerika, Azie met een (weliswaar) 30 jaar oude wide-body, land op velden waar ik nog nooit ben geweest in het midden van de nacht, velden waar ze bij de KLM uuuren training vooraf voor krijgen (krijgen wij niet, risico van ad-hoc / ACMI operaties) . Kortom, praktische ervaring zal het wel niet zijn dat mijn cv in de prullenbak doet belanden. Het niet hebben van een Amstelveens (lees Eeldes) accent is zeer zeker wel de oorzaak. En met mij zijn er nog vele anderen
 
Wat grappig/ triest is, is dat de gemiddelde KLM vlieger heel aardig/professionel is maar door de paar eikels in een "kwaad" daglicht wordt gesteld. Meestal zijn ze het ook niet eens met dat belachelijke beleid van hun afd. Personeelszaken. De jongens die je altijd het hardst blaten zijn die, die nog geen twee jaar geleden van de KLS zijn gekomen.

Doorgaans groeien ze daar wel overheen. ;)
 
Last edited:
De VNV houdt als ik het allemaal moet geloven tegen dat je als niet KLS-er of NLS-er bij de KLM aan de slag kan. Fraai is dat. Dan zit je als je lid bent van het VNV je eigen vakbond je dus keihard dwars!!

De [..] beweringen zijn zo krom als een 737-200 van 25 jaar oud als je mij vraagt.

Gelukkig mag je laatste eigen opmerking op je eerdere eigen opmerking slaan. Dit is het grootste bullshit verhaal wat ik heb gehoord; dacht je nou echt dat de vakbond het ene ruk interesseert naar welke school een vlieger is gegaan?

Het begint me steeds meer tegen te staan, de sfeer hier waarbij het o-zo belangrijk is welke school je hebt gedaan. (Helaas werkt KLM daar aan mee, maar er zijn ook nog andere airlines dan KLM) Als je 3 jaar ergens op een jet of grote t-prop hebt gevlogen, dan ben je geen NLS'er, KLS'er, IAC'er, EPST'er meer. Dan ben je gewoon airline pilot.

Gelukkig werkt dat OVERAL zo. Bij de vakbond, bij bijna alle airlines ter wereld. Bijna.
 
Iz, je zult ongetwijfeld gelijk hebben en het lijkt mij ook niet, want dat zou echt niet te geloven zijn. Politiek is zeker wel een faktor binnen de meeste flagcarriers en dus ook bij KLM. Al is bij de KLM de flag een kwart gedraaid tegenwoordig. ;)
Zou me dus ook weer niet verbazen als het wel zo zou zijn. Neemt allemaal niet weg dat het, om in jouw termen te blijven, de grootste bullshit is dat KLM geen vliegers kan krijgen. :snore:
 
Wat een heerlijk onderwerp is dit toch, al jaren een terugkerend thema.
Het doet er wat mij betreft niet toe of PrimAir een achtienjarig jongetje is die hijgend zonder brevet naar een boeing poster zit te staren. De reacties op zijn post zijn er niet minder vermeackelijk door, en laten duidelijk zien dat sommige mensen hier wel erg lange tenen, korte lontjes...of korte piemeltjes hebben.

In de acht jaar dat ik dit forum zo nu en dan bezoek komt dit onderwerp telkens weer terug, en verloopt elke keer het zelfde, veelal met de zelfde mensen die erop reageren.

Ik snap niet dat mensen die stuk voor stuk beweren niet bij een "arrogant bedrijf" als KLM te willen werken, elke keer zo gefrustreerd tegen het aanname beleid van de KLM aan lopen te schoppen. Reacties zoals "ik wil daar niet eens werken" zijn daardoor niet meer zo geloofwaardig.

Ook snap ik nog steeds niet waarom mensen die graag bij de KLM willen vliegen, kiezen voor een andere opleiding dan de KLS. Als je weet dat de KLM (na genoeg) alleen KLS'ers aan neemt, dan ga je toch niet een andere vliegopleiding volgen om het tegendeel te bewijzen, en dan achteraf gaan klagen dat het niet eerlijk is......dat is raar....:confused:
Al jaren wordt hier beweerd dat het "prefered supplier" systeem zal worden afgeschaft, maar.....TADA:yeehaa: .....het is er nog steeds. Waarom is het raar dat een luchtvaartmaatschappij voorang geeft aan mensen van haar eigen school? De KLS valt nog steeds onder de KLM groep.

Met vriendelijk en arrogante KLS/KLM groet.....:grijns:
RB
 
Red Baron,

Ik ben het volledig met je eens.. Ik vind KLM een ontzettend mooi bedrijf, helaas zal het voor mij niet weggelegd zijn omdat ik geen KLS doe. Jammer, maar er zijn nog genoeg vogels in de lucht waar ik hopelijk in terecht kom..

Het is nou eenmaal zo, of je het oneerlijk of eerlijk vind is een tweede, maar het is nou eenmaal zo, en ik leg me er bij neer dat ik over anderhalf jaar niet bij KLM naar binnen kan. Als ik over 2 jaar maar kan vliegen zul je mij niet horen klagen!


Met vriendelijke groet,

Naud
 
@ Red Baron,

Je doet het nu net lijken alsof er bepaalde personen uit frustratie een beetje op de KLM afgeven omdat ze er niet mogen solliciteren of vliegen.
Als je even goed kijkt gaat het hier om de huidige manier van adverteren voor de KLS waar (terecht) veel kritiek op is.

Dit is een vaak terugkerend onderwerp; net zoals de heftige discussies over het betalen van typeratings, inschrijfgeld voor bepaalde sollicitaties, AirHolland/Arke, Chemtrails :)yeehaa:) en belastingtechnische zaken zijn er op airwork ook discussies over de KLM.

Dat het vaak dezelfde mensen zijn die in deze discussies hun woordje doen is ook niet zo vreemd; er is maar een beperkte groep vliegers die zich uberhaupt op airwork voor doet, en daarvan is er een nog kleinere groep die hier dan ook zijn eigen mening ventileert.
Geen wonder dat je die personen dan vaker bent tegen gekomen in discussies over dit onderwerp.

:biertje:

Met nuchtere groet,

PH-JPC
 
Last edited:
RB, het gaat erom dat dat niet bestaande vliegertekort weer eens wordt aangehaald met als enig doel klasjes op de KLS te vullen.
 
@ Red Baron,
Als je even goed kijkt gaat het hier om de huidige manier van adverteren voor de KLS waar (terecht) veel kritiek op is.
Superpilut said:
RB, het gaat erom dat dat niet bestaande vliegertekort weer eens wordt aangehaald met als enig doel klasjes op de KLS te vullen.
Dat snap ik ook.
Maar mijn post was een reactie op andere reacties.

hehe....eindelijk "airborne"....heeft wat jaren gekost...:grijns:
 
Last edited:
Stella/Randstad?
Gisteren bij de NOS, de link tussen de martinair vliegschool en "vliegertekort" KLM. Lijkt me ook redelijke misleiding..
 
Back
Top