En daar gaan we weer !

peut

New member
http://www.ad.nl/amsterdam/article1340415.ece

Humor hebben ze wel hoor. Eerst de KLM zelf aan het woord dat ze geen piloten kunnen krijgen en dan héél subtiel (not!) wordt de schijnwerper op de Flight Academy gericht, dat ze nu ook op de regionale vliegvelden gaan werven !!!! D.m.v. proefvluchten :haha:
 
Hoorde nota bene die PR dude van de KLS op de radio in het nieuws gister.
Moet niet gekker worden! Te kort... :haha: laat me niet lachen.

Inderdaad.. gaan we weer.
 
Piloot niet meer de ultime jongensdroom. Hoe zou dat nu komen. Maatschapijen hebben het vak tot op het bot uitgekleed, en nu een beetje jammeren dat mensen alleen maar de IT in willen en account manager willen worden.
 
* Beer pakt alvast de sjips en popcorn erbij, want dit kon wel weer eens een lange dag/nacht worden...
em-popcorn.gif
 
Zonder dollen... de reactie van een kereltje als dit says it all...

Ik ben een jongen van 15 en ik ben zeer geïntereseerd in piloot worden, dus dit is goed nieuws voor mij :)

Sander - drunen - 03/05/07 - 09:51:43

Conclussie... je maakt er mensen gek mee, dus het werkt.
 
Toch vraag ik mij af in hoe verre dit mag. Het probleem is alleen dat het officieel geen reclame is.

Ach, het is nu eenmaal een jaarlijks fenomeen, en jongetjes en meisjes van 15 jaar die piloot willen worden doen dat toch wel. Dus laten wij ons bezighouden met belangrijkere zaken zoals het mooie weer. Het zonnetje schijnt dus laten we ons bezig houden met het mooie uitzicht dat het mooie weer met zich meebrengt. ;) :biertje:

Grtz Mike5 (still recovering van Koninginnendag)
 
Peut, trieste man...tuurlijk gaan ze weer, en nog een keer en nog een keer. Net zoals elk ander fatsoenlijk bedrijf dat zou doen.

Ga je dit nou elke keer aanhalen? Zure baas...
 
Fatsoenlijke bedrijfsvoering zou ik het niet willen noemen.

Er is geen te kort aan gekwalificeerde vliegers en dat duurt ook nog wel even tot dat er een te kort is.

Grtz onfatsoenlijke maar totaal niet verzuurde Mike5 :grijns:
 
Hypothetisch: zou de raad van de journalistiek hier iets aan kunnen doen?

Ik heb het even voor U opgezocht, de procedure zal als volgt zijn:
Er is een mogelijk om het misleidende artikel aan te vechten. De Raad van Journalistiek zal dan een selectie maken van mensen die kunnen beoordelen of het artikel misleidend is en in hoeverre.
Vervolgens zal de raad een niet bindende uitspraak doen ten opzichte van dit artikel. De tegenpartij hoeft geen gehoor te geven aan die uitspraak. Dit houdt in dat er geen rectificatie geplaatst hoeft te worden want de raad heeft de bevoegdheid niet sancties op te leggen.

Aanvechten heeft dus denk ik weinig zin, hooguit voor het eigen gevoel.
Wel kun je gewoon terugvechten in de media door een zeer goed opgezet artikel te schrijven en dit proberen te laten plaatsen in een concurrerende krant. De functie van de media is namelijk ook controlerend. Niet alleen in politieke vorm, maar als KLM valse berichtgeving doet zou hier eigenlijk melding van gemaakt moeten worden. Er is een sappig artikel over te schrijven als KLM een bericht vrijgeeft met als stiekem doel de eigen kas te spekken. Al helemaal als het AD bereidt is daar ver in mee te gaan.

Een advertorial: artikelen die lijken door de redactie te zijn samengesteld, maar het zijn reclameboodschappen die in de vorm van een artikel worden gepresenteerd. Mensen lezen deze artikelen in de vorm van een gewoon artikel.

Ik zeg niet dat er sprake is van een advertorial, maar een misleidend bericht is het wel omdat er gezegd wordt dat er een tekort is aan piloten, terwijl er toch genoeg werkloos zitten.
 
Last edited:
Juist, de raad van journalistiek...gaat vast lukken..hypothetisch dan.

Er wordt hier vaak gezegd dat nieuwe mensen hier niet steeds dezelfde vragen moeten stellen maar eerst ff het forum af moeten zoeken naar antwoorden.
Toch denk ik dat de doorgewinterde zure airworkers (zoals Chuck Norris) daar ook een handje van hebben.

joe
 
Ik vind dat niemand verzuurde opmerkingen maakt hier best Fenceman. Jij bent het die op de man speelt en het geven van misleidende informatie goede bedrijfsvoering noemt. Je zou hier inderdaad iets aan kunnen doen. Maar dat kost denk veel energie en uiteindelijk schiet je er weinig mee op. Heel simpel omdat de jongetjes en meisjes die (nog zo gek zijn ;) ) piloot willen worden, dat vaak toch wel willen. Fenceman is hier een uitermate goed voorbeeld van. De mensen die misleidende maar voor zijn oren goede informatie geven zijn mensen die een fatsoenlijk bedrijf runnen. Mensen die zeggen dat dit ordinaire reclame is verhuld in een vrij artikel, het zou zomaar een advertorial kunnen zijn, ;) noemt hij zuur pruimen of zielige mensen.

Zo en nu zelf ook even makkelijk om de man gespeeld te hebben, ga ik weer lekker genieten van het mooie weer, want morgen moet er weer gewerkt worden.

Grtz Mike5
 
Mensen die zeggen dat dit ordinaire reclame is verhuld in een vrij artikel, het zou zomaar een advertorial kunnen zijn, ;) noemt hij zuur pruimen of zielige mensen.

Zo en nu zelf ook even makkelijk om de man gespeeld te hebben, ga ik weer lekker genieten van het mooie weer, want morgen moet er weer gewerkt worden.

Grtz Mike5

Mij hoor je niet zeggen dat het een advertorial is hoor, ik geef puur informatie.
Zo, ik ga verder met het leren voor de examens.
 
Last edited:
Is over dit onderwerp niet alles al gezegd?

Ach ja, kan weer leiden tot een vermakelijk topic! :biertje:

P.S. Vind het niet zo raar dat ze het pilotentekort koppelen aan de eigen KLS, daar wordt nou eenmaal het overgrote deel vandaan getrokken.
 
Nu gewoon met z'n alle een brief naar de KLM gaan schrijven met als begin:
"Naar aanleiding van uw ingezonden brief in de Telegraaf, waarin u dringend op zoek bent naar vliegers, schrijf ik u deze brief". :grijns:
 
Nu gewoon met z'n alle een brief naar de KLM gaan schrijven met als begin:
"Naar aanleiding van uw ingezonden brief in de Telegraaf, waarin u dringend op zoek bent naar vliegers, schrijf ik u deze brief". :grijns:

Denk dat ze nog wel een stapel gestandaardiseerde afwijsbrieven op de plank hebben liggen...
 
Back
Top