En daar gaan we weer !

verder heeft in de huidige vliegers loopbaan helemaal geen nut om met 1000-en uren bij de klm in dienst te komen.. je begint nou eenmaal als tweedetweede of co-klc tot dat je aan promotie toe bent op senioriteit.



En daar heb ik dus de kracht niet voor!
 
Overal begin je weer onderaan. Echter als dit betekent dat je binnen een paar jaar iets (of veel) meer verdient, een betere 'quality of live' hebt (kortere commute, meer dagen vrij, beter pensioen, etc) dan kan het een logische stap zijn om met 1000-en uren ergens anders (KLM?) te beginnen. Wij verliezen mensen met 10.000-en uren en 10 dienstjaren naar UPS, JAL, Jade Cargo. Waarom? Betere verdiensten, betere toekomststabiliteit.
Ik ken mensen die een CRJ zijn gaan vliegen omdat ze moe waren van het rond-de-wereld cirkelen in 747's.
Twee-en een halve week van huis is niet voor iedereen weggelegd, sommigen kunnen niet meer dan 3 dagen van huis zonder heimwee.
Iedereen dus zijn eigen redenen om een linkerstoel te verwisselen voor een jumpseat
 
verder heeft in de huidige vliegers loopbaan helemaal geen nut om met 1000-en uren bij de klm in dienst te komen.. je begint nou eenmaal als tweedetweede of co-klc tot dat je aan promotie toe bent op senioriteit.


Dus geen DE captain 777 mogelijk bij de KLM. Hey, dat wisten we nog niet.....:duh:

Larspl, ik denk dat er genoeg mensen zijn die een "stapje achteruit" qua stoel helemaal niet erg vinden. Er zijn genoeg voordelen te vinden om even een jaartje of wat rechts te zitten. En voor sommigen is een klap- of rechterstoel bij de KLem een vooruitgang van hun huidige linkerstoelsalaris.
 
Kebab, i heb dat stuje van Larspl enkele eren opnieuw gelezen. Ik denk dat hij bedoeld dat KLM per definitie alleen ab-initio´s hoeft aan te nemen als er genoeg opleidingscapaciteit is...
 
Ik denk dat hij bedoeld dat KLM per definitie alleen ab-initio´s hoeft aan te nemen als er genoeg opleidingscapaciteit is...

Ja, maar daarover klaagt de KLM nu net... ze hebben niet genoeg opleidingscapaciteit (KLS?)...Of miscchien toch wel en is het dus alleen reklame. :duh: :)

Er is op het ogenblik echter alleen nog geen tekort aan evaren vliegers die evt wel naar de KLM zouden willen.

Het ultieme punt is gewoon dat de KLM deze vliegers niet eens wil testen op capaciteit, daar waar bv: BA, Lufthansa, Cathay, Emirates, Trans, Mac, Easy, etc etc deze vliegers deze vliegers wel aanneemt.

Hebben deze maatschappijen het dan zo fout? Ze hebben een zelfde soort safety record. (alsniet beter)

verder heeft in de huidige vliegers loopbaan helemaal geen nut om met 1000-en uren bij de klm in dienst te komen.. je begint nou eenmaal als tweedetweede of co-klc tot dat je aan promotie toe bent op senioriteit.

Zelfde geldt dan voor alle bovengenoemde maatschappijen (misschien met uitzondering van Mac en Emirates).

Ik denk dat de frustratie meer stemt uit dat het een arrogant beleid is (als je ten minste zegt dat je niet genoeg gequalificeerde vliegers kan krijgen), dan dat iedereen staat te springen om naar de KLM te gaan.

Zoals ik al zei, het feit dat KLM als lowtimers alleen KLS, NLS (EPST, MVVL etc) wil aannemen is industry standard. Doen bijna alle maatschappijen. BA, LH, AF.

Het gaat puur en alleen om ervaren mensen....
 
Nog even wat kruit op het vuur gooien:

dit heb ik van ppjn.com: niet echt betrouwbaar vraag me toch af waar dit vandaan komt en hoe of wat en hoeveel en waarom etc etc.

kijk bij KLM

Current Situation:
In the near future applicants will be accepted with 1000+ hrs on 5700kg+. No longer the requirment of NLS KLS. Short of pilots.
 
Nu op PPJN. Denkt iemand grappig te zijn waarschijnlijk...

Current Situation:
In the near future applicants will be accepted with 1000+ hrs on 5700kg+. No longer the requirment of NLS KLS. Short of pilots.


DISREGARD....turning final was me net voor...
 
Nu op PPJN. Denkt iemand grappig te zijn waarschijnlijk...

Current Situation:
In the near future applicants will be accepted with 1000+ hrs on 5700kg+. No longer the requirment of NLS KLS. Short of pilots.


DISREGARD....turning final was me net voor...

Inderdaad iemand die grappig is!

"Disclaimer: Voluntary contributors provide the content on this site. Neither the Pilot Jobs Network nor its site administrators can be held responsible for any entries herein. We rely on the honesty and integrity of our contributors, who may or may not be airline pilots. By using this website you are agreeing to these terms. Good luck finding your next pilot job!"

zegt genoeg lijkt me.
 
Voor de mensen met toegang tot MyKLM.org, check eens 'mailen met Ype', en dan het kopje FAQ's. Staan een aantal interressante dingen met betrekking tot aannames.

gr.

Q-Nimbus (die niet dapper genoeg is om copy/paste te doen)
 
Nou is het ook wel jammer dat alle niet klmers geen idee hebben waar jullie het over hebben..............................?

Samenvatting misschien
 
Voor zover ik kan zien, maar misschien lees ik eroverheen, niks wat niet al bekend is op dit board. KLS blijft voorlopig (ruim begrip hè) eigendom van KLM, met preferred supplier status. Verder neemt men NLS/KLu/MLD aan en is men met een proef bezig met nog een paar andere scholen. Als die proef slaagt krijgt het traject met die scholen een permanent karakter.
 
Back
Top