EFTO

Status
Not open for further replies.
he slambam, let je wel een beetje op je bloeddruk.
Kijk eens naar andere vliegscholen en wat je daar
betaald. Bij EFTO krijg je al je Europese en Amerikaanse
brevetten. Het afvliegen doe je ook gedeeltelijk in
Europa. De KLS stuurt ook zijn studenten voor een
gedeelte van het vliegen naar Amerika en voor zover ik
het weet EPST ook. Waar maak jij je druk om.
Niemand word gedwongen om te tekenen, het is
gewoon een andere optie.
 
Mijn bloeddruk is okay, dankje dat jeje zorgen maakt, maar mij is nu nog steeds niet duidelijk WAAROM je zoveel betaald, net als de vraag wat die gasten van de efto nou precies voor je doen, die vraag heeft ook nog steeds niemand kunnen beantwoorden. Dat heeft niets met mn bloeddruk te maken, is gewoon een vraag.
Raar zo'n reaktie op het moment dat er iemand een kritische vraag stelt. Beantwoord hem liever ipv dat jeje om mijn bloeddruk zorgen maakt.

Cheers!
 
Last edited:
Helemaal mee eens. Ik ben op de voorlichtingsdag geweest van EFTO en heb ook nog steeds geen antwoord op deze vraag gekregen. Wat doen deze gasten met je geld!!!

Ze verkopen hun opleiding alleen op deze 1500 vlieguren maar hier hoeven ze dus geen cent voor te betalen omdat je wordt betaald om in vegas vakantiegangers dagelijks naar de grand canyon te vliegen! Tevens zal je dus de meeste van deze uren op maar 1 vliegveld maken maar ik weet niet of dit de 1500 uren minder waard maakt bij een sollicitatie?

Financieel gezien zijn ze de duurste opleiding van nederland. Wat ze mij hebben verteld is dat je 118.000 euro mag ophoesten maar dat dit nog exclusief verzekeringen, uniform en huishouding is. De huur voor het verblijf zit hier wel in maar dus niet eten etc.

Tevens moest je rekenen op een typerating van 30.000 wat dus achterlijk veel geld is bij elkaar allemaal. Degene die mij de presentatie gaf vertelde ook doodleuk dat nadat je dit geld geleend hebt je maar alles aan moest pakken wat je kon krijgen en maakte daarbij ook nog het geintje dat je alles aan kon pakken behalve illegale vluchtjes van en naar colombia. Erg ongepast in mijn visie!

Ook werd de bekende pensioengolf genoemd... Ik ben geen expert maar ik heb bij EFTO geen goed gevoel.

Hierbij kwam dan inderdaad nog de irritante nabel campagne! De vent die dit doet is echt super vervelend of stokdoof. Ze hebben mij zelfs nadat ik heb verteld elders een opleiding te starten weer gebeld en toen heb ik ze nogmaals duidelijk gemaakt dat ze mij uit hun bestand konden halen. Ik ben benieuwd of ik dhr. Zwaan nog eens aan de lijn krijg.....

Wellicht (in het positiefste geval) dat de opleiding verder super geregeld is en dat het mooi is dat je via hun ergens les kan geven om zo je uren op te bouwen, dan is het nog steeds niet te verklaren waarom dit zoveel geld moet kosten. Je weet een ding in elk geval zeker en dat is dat je niet betaald voor nazorg en ook niet voor de 1500 uur.
 
Waar op te letten???

Waar op te letten???

Hahahaha, ik moet wel lachen om de laatste post... die man heb ik ook aan de lijn gehad en moet zeggen dat ik de eerste x al een beetje een raar idee kreeg van hem! Luisterde niet echt naar mij, wikkelde alleen zelfde praatje telkens af... Dus dat beloofd wat als ik straks ben langsgeweest.. Hahahaha!

Ik ga aankomende week toch maar eens op gesprek, aangezien ik door de verschillende reacties wel benieuwd ben geworden. Mijn beeld neigt door het hier eerder geschetste wel naar het negatieve toe. Maar kijken kan altijd, en is 1 op 1 gesprek.

Mijn vraag is waar nog meer op te letten dan kan ik dat eens even voorleggen?? Zal sowieso eens even vragen wat zei doen behalve je geld incasseren (voor Slambam, want idd een goede vraag!) en hun nazorg. Ze zijn dus de duurste opleiding van Nederland, dan mogen ze wel met iets goeds komen lijkt me!

Welke andere opleidingen zijn nog meer aan te raden naast deze? Weet dat het forum al veel topics bevat hierover.. maar gewoon eens even een top drie.. Ben bij de KLS geweest, maar moet zeggen dat ik het een beetje karige bedoeling vond met die campus, faciliteiten en de locatie. Zie ik mezelf niet echt zitten. Topopleiding hoor en niet denigrerend bedoeld gewoon persoonlijke mening! Snap wel dat je concessies moet doen overigens. Maar zijn er andere degelijke opties??? (top drie)
 
Pieter , het spijt me verschrikkelijk en dit is al vaker op het PBB besproken maar het is natuurlijk oerstom om een vliegschool te beoordelen op basis van het gebouw of de campus. Verschuil je ook aub niet te snel achter je eigen mening. Je kan beter naar de mening van anderen luisteren wat betreft dit onderwerp. Ik neem aan dat het de bedoeling is dat je piloot wilt worden en ik neem aan dat je na afronding van de duurbetaalde opleiding zoveel mogelijk kans wil maken op een betaalde baan in de luchtvaart. Laat dan niet bij voorbaat de KLS afvallen omdat je daar op een blauwe bureaustoel moet zitten en blauw net je kleur niet is of omdat de urinoirs naar jouw mening (daar is ie weer) te laag gemonteerd zijn. Ik weet, ik overdrijf nu een beetje maar ik zou belangrijkere argumenten weten om wel of niet voor een bepaalde school te kiezen.

Kijk in Nl met name naar, op alfabetische volgorde: EPST, KLS, NLS. Wat betreft de rest zou ik heel goed nadenken.

Veel wijsheid bij je keuze.
 
Bedankt voor de heldere reactie Kermit! Je hebt inderdaad gelijk dat je jezelf niet teveel door de 'externe' factoren moet laten leiden maar door de kwaliteit van de opleiding.
Je plaatst de KLS dus als tweede na de EPST. Waardoor schat jij de EPST hoger in? En heb je toevallig ook een mening/ iets gehoord wat betreft de EFTO???
Blijf er op doorgaan maar dat door de veelal verschillende reacties over deze opleiding!
 
30K (Euro???) voor een TR in Amerika??

Hahahaa. Als de directeur van je nieuwe school een dikke 7 heeft, mag je je enigzins trots voelen aangezien jij deze mede mogelijk gemaakt hebt!

Type ratings in de US in dollars:

BE-200 init. USD 4.500
737-300 USD 6.500
757/767 USD 17.500
CJ2 USD 12.000
Beechjet400 USD 12.000

Stel ze voor of ze die 30K Euro willen schrappen, en of jij zelf voor die type mag zorgen in de VS. Vervolgens kom je naar FD, dok je 15K zorg ik voor je type, onderdak en voer! fair enough? Deze aktie is enkel geldig indien je binnen 7 dagen reageerd, schiet op mn klassen vullen snel! vol=vol

FD
 
Last edited:
Hoi,
IK zou niet voor EFTO gaan ik heb een keer met die directeur gepraat en hij zij dat ze geen gerantie fonds hebben en dat bij hun de eerste leerlingen pas na een jaar werk vinden.
Je kan daar wel 500 uur multi eninge piston krijgen maar 40 uur jet is meer waard.

King air.
 
King Air -

Met 40 uur jet kom je nergens (tenzij je er een type uit sleept eventueel). Met 500 uur multi heb je wel wat kansen.

FD
 
FD,

Ik begreep dat de type ratings in de VS die erkend worden door de Engelse CAA, weer niet erkend worden door IVW, omdat het niet goekgekeurd is door de Duitsers of zo ??? Leve de JAA !

Las zoiets op PPRUNE denk ik.

Weet jij daar iets over ?

Wil je mij ook vertellen waar ik de TR KingAir kan doen voor dat bedrag ?

S.

p.s., neem dan drop en pindakaas mee als ik je in de VS zie ;) Is weer eens anders dan de pineutbutter die ze daar hebben.

O ja , en de grootste vooruitgang in de nieuwe wereld vind ik wel Strabucks en 'The Grind'
 
SR20FlyEye said:
FD,

Ik begreep dat de type ratings in de VS die erkend worden door de Engelse CAA, weer niet erkend worden door IVW, omdat het niet goekgekeurd is door de Duitsers of zo ??? Leve de JAA !

Las zoiets op PPRUNE denk ik.

Weet jij daar iets over ?

Wil je mij ook vertellen waar ik de TR KingAir kan doen voor dat bedrag ?

S.

p.s., neem dan drop en pindakaas mee als ik je in de VS zie ;) Is weer eens anders dan de pineutbutter die ze daar hebben.

O ja , en de grootste vooruitgang in de nieuwe wereld vind ik wel Strabucks en 'The Grind'

Beste SR,

Als je een type op je FAA brevet wilt overzetten naar je JAA brevet moet je 500 uur on type hebben, en een JAA profcheck afnemen. (toch flyboy?)

Dacht zelf dat dit leuke BS geintje in stand word gehouden door de Fransen.

Of als je helemaal geen JAA brevet hebt, maar wel een (ICAO) FAA ATPL met een type rating en 3000 TT waarvan 1500 TT PIC op een kist boven de 20.000 kun je dmv een profchek en een airlaw + human examen een JAA ATPL krijgen met een "G-reg only" limitation er op (....)

Je kunt een FAA type rating (BE-300/350) halen voor rond de 6-10.000 USD. Als je een BE-200 trainings programma wilt doorlopen duurt dat zo'n 1.5 week (groundschool en sim) en kost je rond de 3-6000 USD.

Zeg, als je een KA gaat kopen en op vaderlandse bodem plakt heb je me adres. Mocht je het nog niet weten, ik dok niet voor mn training! ;)

Je bent (ook zonder goederen, maar graag met) van harte welkom hier en kunt hier pitten mocht je dit willen.

Als ik je ergens anders mee van dienst kan zijn hoor ik het wel.

Have a great day.
FD

(zonder Starbucks and Seattle's best, kan ik mn bed niet uit komen voor al die red eye shows.)
 
Flye Eye,

Je typerating wordt door IVW erkend als je 500 uur on-type gelogd hebt na een JAR profcheck. In dit geval vlieg je dus eerst alleen op je FAA license.
Wil je de type meteen op je JAR license dan zal de opleiding TRTO gekeurd moeten zijn.
Kun je het voor elkaar krijgen je NL JAR-license te laten overschrijven naar UK CAA dan is dat in veel gevallen aan te bevelen heb ik mij laten vertellen.
 
2 x bijna dezelfde informatie. Ah, je wordt hier in elk geval sneller geholpen dan bij een welkbekende bepaalde afdeling van de overheid.
 
Hey,

We kunnen altijd nog bij het IVW gaan werken!
Goeie roosters, overheids baan, nooit de telefoon opnemen, en zoveel mogelijk mensen het leven onmogelijk maken. etc etc...

Zal ze eens bellen of ze nog mensen zoeken.



(aan alle IVW recruiters: forget it! bite me!)
 
Beste FD,

Die KA kopen lukt nog wel, maar dan staat ie een week later weer te koop ivm onderhoud/verzekering etc.

SR zit nu te denken aan een Turbo Seminole ofzo, misschien zelfs op een AOC (kan Solid voor een paar stuivers ook nog wel op :grijns: ) zodat je met twee man uren kan loggen en die 200 uur per jaar maak ik dan zelf wel.

Gekken genoeg die willen betalen voor een rating, jij uitgezonderd :grijns:, en ik heb mooie pakken hangen van het DB faillisement, dus een Stess kan er ook nog bij.

Alleen al de ferry is weer zo'n 35 uur.

Seneca schijnt te vliegen als 'a dumptruck' volgens de kenners op COPA (cirrus owners and pilots board, vliegers met heel wat diverse eerdere vliegtuigen, en toekomstige, zoals VLJ's en VVLJ's (Very Very Light Jets) en een BE55 is wat duur in onderhoud en AD's (o.a. wingspar cracks, brrrrr :niet_bli: )

Alleen zo'n kistje aankleden met de 'spulletjes' die ik gewend ben (twee Garmin 430's / Stec 55x approach capable autopilot / Sandel EHSI / engine monitoring) is wat prijzig, maar de SR houd z'n waarde aardig.

Ach ja leuke ideetjes.
 
Ferry wil ik best voor je doen. volgende maand een BE-20 naar Australie brengen van mn oude bedrijf als het 'feest' doorgaat. (mn favoriete vrouwtje de deur uit..)

Forget the nice stuff, plak FD er in, en aan een VOR en aan een NDB heb ik genoeg. Misschien een ANWB wegenkaart voor als ik de weg echt kwijt ben up there 'vmc'.

Doe me een lol en plak active-8 in de rechterstoel, wij schrijven een ops manual voor je, en de rest recruiten we op het pbb en bieden we "real world charter ops!" pakketjes aan voor 15.000 Euro de man voor 100 uur.

Binnen no time rij ik dan eindelijk in mn nieuwe 5, en jij de kosten er (riant) uit :).

Alle gekheid op een stokje, mocht je verdere vragen hebben mail/pm je me maar.

Overigens, een KA kopen met de huidige koers, deze naar Europa vliegen en deze daar voor Euro's verkopen kan nog aardig wat centjes in het laadje brengen vandaag de dag.. Prijzen en koers zijn zeer gunstig. Met name de turbo props en jets die niet RVSM uitgerust zijn kun je voor een appel en een ei krijgen.

G'luck met alles.
FD
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top