EFTO

Status
Not open for further replies.
Yskonyn said:
Ik heb vele jongens gezien die bij het IFR stuk van de JAR conversie problemen hebben met het plaatje (om een voorbeeld te geven; intercepties in amerika kennen ze niet).

Hmmm, raar dat ik er 2 weken geleden nog een kreeg van New York center..

Voor de rest is Jeppesen en vliegen ook echt niet in Amerika uitgevonden, maar ergens in Europa (Hoofddorp?) Toch?

Rest van je verhaal met je eens :).

Aspirant -

Heel fijn dat je het fijn vind dat je zakgeld krijgt van je school, maar ik kan je uitleggen dat je geen cent zakgeld krijgt van je school, maar gewoon indirect je eigen zakgeld betaald..

Blijf het zeggen.. Tenzij je een garantie zwart op wit krijgt gaat het om:

1) Brevet
2) Uren/Type/geld teveel (doorstrepen wat niet van toepassing is)
3) Geluk
4) Nog meer geluk

Succes met je keuzes, enjoy!
FD

P.S:

Stel harde vragen aan je school als ze claimen goede connecties te hebben met maatschappijen!

1) wat hou dat concreet voor mij in?
2) kan ik dat zwart op wit van uw krijgen?
3) hoezo niet? tijdens uw antwoord op vraag 1 was u nog zo zeker van uw zaakt etc.

-

Weet verder vrij weinig van die opleidingen af, maar denk dat EPST een redelijk goede school is met idd wat KANSEN na je opleiding.. Maar mijn advies zou zijn om met studenten (achter de rug van de opleiding!!) te praten die net klaar zijn bij de EPST.. Kijken waar die nu doen, en wat de school voor ze doet..
 
Last edited:
Verder met je eens dat een groot aantal maatschappijen in Europa en in de VS scheef kijken naar mensen die (vandaag de dag) uren pakketjes kopen bij Amerikaanse toko's..

Ten eerste omdat je zowieso word aangenomen daar (als je maar een dikke check over te toonbank kunt leggen)

Ten tweede omdat (vaak) je enkel rechts hoeft te zitten en de gear lever omhoog hoeft te tillen, en met een beetje geluk center mag oproepen.


Amerikaanse maatschappijen kijken je vervolgens scheef aan omdat ze vinden dat je een "short-cut" hebt proberen te nemen vergeleken bij 90% van de rest van de piloten (die of air force of ex- cfi en charter/cargo piloot zijn geweest)

Ik zeg niet dat de ervaring te verwaarlozen is, maar het is maar net wat je er zelf van maakt.. Sommige van die gasten zijn super scherp en zou ik lekker laten vliegen, en sommigen van die gasten weten (letterlijk) niks en zitten daar puur om aan de uurtjes te komen zodat ze elders kunnen solliciteren (en rijden in de 2005 F150 van paps en mams van en naar het vliegveld)

Verder gaat het puur om je instelling en je houding...

keuzes, keuzes keuzes.. :) succes!
 
tja dat ik dat zakgeld indirect zelf betaal zie ik natuurlijk ook wel,
het is gewoon een deel van het bedrag dat je ze in totaal heb betaald.

maar ik heb jullie historie is ingekeken en daar zeggen jullie over de manier waarop het EFTO zijn ding doet meestal toch wat minder positieve dingen(om het maar netjes uit te drukken:D).

waar de negatviteit vandaan komt kan ik alleen maar herleiden uit het feit dat de opleiding zo duur is en dat een of andere makelaar ofzoiets de toko zou runnen.

mijn verstand zegt EPST
mijn hart EFTO

PS is er dan nergens een organisatie die particuliere scholen rate.
Of een piloten clubblad, waar enig ex student van het EFTO zijn hart lucht over de opleiding.
ze zeggen zelf op hun site, onze piloten zijn onze beste reclame.
maar ik zie echt helemaal niks van hun ex studenten, nergens.
het lijkt wel of ze verdwenen zijn. misschien heeft het EFTO ze het zwijgen opgelegd om negatieve publiciteit te voorkomen :p.

wat ik trouwens raar vind is dat ondanks al die negatieve adviesen op het forum, de hoofdsite wel een link geeft van het EFTO.

EFTO een ondergewaardeerde opleiding of louche mafia toko?:p

iemand zal het maar is uit moeten gaan proberen. Is der geen rentenierende 26 jarige miljonair op dit forum die toch de komende 18 maanden niks beters te doen heeft ?
 
De enige rijke stinkerd op dit forum is Speedair (kidding kidding amigo)

re 'negatief' / objectief advies:

Zat zelf 4 jaar geleden helemaal in het opleidings wereldje, en sommigen van wie je advies hebt gekregen zitten al rond de 8/10 jaar in het wereldje.. Uiteraard krijg je geen objectief advies van een school (ze proberen hun product te verkopen aan je!)

Wat je met het advies doet met je zelf weten. Je kwam hier met vragen, je krijgt antwoorden van mensen die niet verbonden zitten aan een school en inmiddels aan het werk zijn.. Lees mn advies nog een keer waarin ik je vertel om met ex-studenten van een school te praten die pas afgestudeerd zijn.. Dat zijn je beste bronnen.


aspirant said:


maar ik heb jullie historie is ingekeken en daar zeggen jullie over de manier waarop het EFTO zijn ding doet meestal toch wat minder positieve dingen(om het maar netjes uit te drukken:D). waar de negatviteit vandaan komt kan ik alleen maar herleiden uit het feit dat de opleiding zo duur is en dat een of andere makelaar ofzoiets de toko zou runnen.

Nee, de meesten opleidingen zijn (te) duur. Daar gaat het niet om. Wijsheid komt met de jaren, en veel mensen zijn er achter gekomen dat ze genaaid zijn door een school. Daar komen de ervaringen vandaan.

aspirant said:

mijn verstand zegt EPST
mijn hart EFTO

Luisteren naar je verstand als het gaat om een opleidings keuzes.

aspirant said:

PS is er dan nergens een organisatie die particuliere scholen rate.
Of een piloten clubblad, waar enig ex student van het EFTO zijn hart lucht over de opleiding.
ze zeggen zelf op hun site, onze piloten zijn onze beste reclame.
maar ik zie echt helemaal niks van hun ex studenten, nergens.
het lijkt wel of ze verdwenen zijn. misschien heeft het EFTO ze het zwijgen opgelegd om negatieve publiciteit te voorkomen :p.

Je geeft het zelf al aan op een grappige manier. Als er iets zou verschijnen in een blad gaat dit uiteraard via en langs de bazen van het EPST voordat het in drukwerk aan de man gebracht gaat worden. Lijkt me vrij logisch.

aspirant said:

wat ik trouwens raar vind is dat ondanks al die negatieve adviesen op het forum, de hoofdsite wel een link geeft van het EFTO.

Diana moet ook aan haar brood komen, en melk is 10 cent duurder geworden in de lokale Super de boer te Teuge.



aspirant said:

iemand zal het maar is uit moeten gaan proberen. Is der geen rentenierende 26 jarige miljonair op dit forum die toch de komende 18 maanden niks beters te doen heeft ?

Speedair, duidelijk een rijke stinkerd :grijns: Of stuur metrodriver een PM. Ook geld en tijd teveel :grijns:

that's it van mijn kant. 'nuff said

succes met je keuzes en met je opleiding!
FD
 
Piper PA 34 Seneca II
Beech 99
Beech 1900
Metro III / Expediter


indeze vliegtuigen bouw je je ervaringsuren van 1200 to 1500 uur op. maar zijn deze wel groot en geavanceerd genoeg?

in de meeste vacature staat meestal een minale eis van een vliegtuig van een bepaald type. Waar kan ik op gaan vliegen nadat ik deze dingen heb bestuurt.

hoop dat dit geen domme vraag is (al zeggen ze dat domme vragen niet bestaan )
 
Beech 1900 & Metro III / Expediter. Beide >5700 kgs.

Wil je zo snel mogelijk op een Boeing vliegen dan zullen deze uren je niet helpen. Zo werkt de huidige markt voor vliegers nu eenmaal.
Wil je de lange route naar een Boeing via turboprops (ATR, Dash8 etc) dan zijn je ervaringsuren leuk maar ook hier zal je de concurrentie moeten aangaan met anderen die de relevante typerating/uren al hebben.
Dan nog wat: vergeet niet dat de kans erg groot is dat je na je opleiding opniew moet investeren. Dit keer in een typerating.
Mijn mening is dat een turboprop ervarings programma erg achterhaalt is gezien wat er tegenwoordig zoal door maatschapijen gevraagd wordt.

PM als je nog vragen hebt.

Succes met je keuze
 
Domme vragen bestaan niet :)

Uren zijn uren. Rest staat in mn verhaal hierboven en in het verhaal van Active-8

FD
 
EFTO

Hoi Pieter (en andere geintresseerden),

Alle negativiteit over EFTO ten spijt, EFTO is geen verkeerde school. Hoe worden die 118000 besteedt?

Die brevetten alleen al kosten zo'n halve ton. Daarbij het ervaringsprogramma, huisvesting (+/- 8000 euro voor 2 jaar), reiskosten, ATPL boeken, etc. Daarnaast moeten ze natuurlijk ook nog iets overhouden, dat is ondernemen.

Het resultaat voor de student is: je hebt alle FAA en JAA brevetten, je ATPL, tussen 1000 en 1500 uur, MCC, RT IFR/VFR, etc.

20 maanden is te weinig maar als het weer mee zit en je houdt zelf wat druk erop dan kun je met 24 maanden helemaal klaar zijn.

Ikzelf ben 6 augustus vorig jaar begonnen. Heb gedurende de opleiding besloten niet te gaan voor de instructeursopleiding(en). Eind januari had ik mijn FAA CPL en ben voor het ervaringsprogramma naar Vegas gegaan. Ben net terug in NL en heb een baan op een Boeing 737 (US registered). Naast mijn baan ga ik in de komende 12 maanden alle overige examens afleggen.

Kortom, die 118000 euro is het best waard. Je krijgt wat je beloofd wordt. Oke, het komt je niet aangewaaid, je moet er wel een beetje druk op houden maar daar is niets mis mee. Het gaat om het eindresultaat. Geen enkele andere school biedt een dergelijk programma en de kwaliteit van de opleiding is goed.

Alle andere onzin over type ratings van 30000 dollar is pure onzin. Voor het ervaringsprogramma wordt betaald, dat is heel gebruikelijk in de VS. Maar dat is geen 30000, niet eens eenderde daarvan.

Pieter, ik hoop dat je een goede beslissing neemt. Kijk naar de inhoud van je opleiding en laat je niet teveel leiden door emoties. EFTO is, net als KLS en EPST en andere gevestigde scholen, een prima opleiding, alleen het bedje is iets minder gespreid. Als je nog vragen hebt, hoor ik je graag.

Jon
 
Ga gewoon eens langs bij EPST, ik garandeer je dat ze je zullen verbazen!

Groeten Clown
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top