EFTO

Status
Not open for further replies.

pieter100

New member
He daar,

Mijn vraag betreft de European Flight Training Organisation (www.vliegopleiding.nl) . Ik lees daar niks over op het forum. Kent iemand deze organisatie? Zij schermen met 1500 vlieguren na afronding van de opleiding en een Europees en Amerikaans Brevet.
Ik bevind me nog in de Orienteringsfase, en vroeg me af of er misschien mensen zijn die ervaring met de organisatie hebben of op/ aanmerkingen en dingen hebben gehoord???
 
Ooit naar een open dag geweest... gaf een aantal tegen argumenten op hetgeen wat ze voorschotelde... hadden ze niet echt van terug... ze beantwoorden zowiezo je vragen niet... daarna blijven ze je bellen om je maar binnen te halen... zeer slecht gevoel over deze opleiding (hoe vaak zijn ze wel niet van naam verwisselt... van plaats van opleidingen en standplaats in NL)... wanneer je searched in dit forum kom je vast meer topics tegen...
 
Ik heb de opleiding bij EFTO bijna afgerond.
Ik heb bijna 1500 uur waarvan meer dan
600 uur op een Dornier 228. ik ken geen
andere opleiding waar je dat voor elkaar krijgt.
 
1500 uur waarvan 600 op een Dornier. Dit is natuurlijk geen indicatie of een school goed is. De vraag is wat dit je gekost heeft.
 
Het is niet een opleiding waar ze je handje vasthouden, maar
er word wel goed op je gelet. De uren maak je door les te
geven en een meermotorig programma op een Dornier 228.
de Europese theorie heb ik modulair gedaan bij Oxford aviation.
Daar doen de EPST studenten ook hun theorie. Uiteindelijk
heb je alle Amerikaanse brevetten ( waaronder ook instructeurs
brevetten) en alle benodigde Europese brevetten. Ik denk dat het lange afstands studeren wel meer discipline van je vergt.
 
Stradimarius,

ik ben wel benieuwd hoelang die opleiding duurt? Aangezien je pittig wat uren maakt en ook al les gaat geven. En hoe zit het met de kosten van deze opleiding (al eerder genoemd)? Krijg je voor lesgeven betaald of wordt dat gewoon gekort op je totale opleidingssom?

Mzzls, Aviator
 
Okay,

Dus jij hebt wel goede ervaringen met deze opleiding? Ik ben gevraagd om eens op gesprek te komen. Met name die 1500 vlieguren staan me zeker aan in vergelijking met andere opleidingen. Alleen zou ik graag willen weten of er nog andere mensen ervaringen met de EFTA hebben, of van horen zeggen? Misschien meer studenten op het forum???
 
Die link had je al genoemd ja, maar nu weet ik nog steeds niet wat ZIJ precies doen behalve je geld incasseren.

Cheers!
 
Ik ben ook even met deze school in contact geweest en naar wat ik begreep was deze oplei ding € 110.000 euro en dat is inclusief uren pakket. Ze stopten idd pas met bellen nadat ik zei dat ik bij de KLS ga beginnen :D
 
2ndEvilernie said:
Ik ben ook even met deze school in contact geweest en naar wat ik begreep was deze oplei ding € 110.000 euro en dat is inclusief uren pakket. Ze stopten idd pas met bellen nadat ik zei dat ik bij de KLS ga beginnen :D

Kennelijk een standaardprocedure daar, want bij mij stopten ze ook pas met bellen toen ik zei dat ik al ergens anders begon.
 
Zolang de klm mensen van de kls aanneemt, zit je
bij de kls natuurlijk prima. Maar als dat niet het geval
is, heb je met meer ervaring natuurlijk meer kans
om ergens aan de bak te komen. Als je bij de meeste
minimum eisen ga kijken, zie je toch dat ze vaak
meer dan 1000 uur ervaring vragen. Of EFTO een
goede keuze is geweest kan ik pas over een paar
maanden zeggen als ik aan het solliciteren ben.
 
Van horen zeggen: 17.500 euro voor het ervaringsprogramma (500 uur Do228). Excl. bijkomende kosten zoals huisvesting, visum, etc.
Je vangt wel US$10,- per vlieguur en je wordt ook geacht grondwerkzaamheden te verichtten.

Op zich geen slechte deal, behalve dan van die 17.500 euro.

Correct me if i'm wrong.
 
Dat do228 programma, is dat far part 121? Ik bedoel...is er ueberhaupt een F.O. noodzakelijk of ben je enkel betalende opvulling? Of is dat een Europees programma?

By the way, ik weet nog steeds niet wat de mensen bij efto precies doen behalve geld van je incasseren...

en dan nog een edit...als het ervaringsprogramma €17000 kost....betekent dit dat de rest van de opleiding ( die geheel in de USA is), €93.000 kost!! Dit is voor een opleiding in de USA schofterig veel geld! Voor diegene die net komen kijken: Een opleiding in de USA kun je doen voor de helft van dit bedrag ! Daarom ook mijn vraag...WAT DOEN DIE GASTEN VAN EFTO ZELF, behalve jou naar die vliegschool sturen??? Waarschijnlijk steken ze het door jou teveel betaalde bedrag in hun zak zonder er iets voor te hoeven doen. Correct me if I'm wrong.

Cheers!
 
Last edited:
Lijkt verdacht veel op het IAC concept..

Ben overigens destijds ook plat gebeld door een meneer van de school.. zijn op dringerigheid stond me niet echt aan..

Just my two cents..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top