Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Even de oude én nieuwe tips op een rijtje dan maar:

#1 Ze heeft de meest bijzondere dingen gedaan met een Piper
#2 Ze heeft nooit bij de WASP gezeten.

En de nieuwe tips

#3 De naam die ze gebruikte als actrice werd uiteindelijk de naam waar ze ook bekend mee werd voor haar vliegkunsten.
#4 Ze heeft dezelfde voornaam als mijn vriendin (maar daar hebben jullie dan weer weinig aan denk ik :p)
 
Heet jouw vriendin soms Sheila? Dan zou dit Sheila Scott kunnen zijn...

1. Zij was eerst een actrice met het pseudoniem Sheila Scott. Haar werkelijke naam is Sheila Christine Hopkins.
2. Zij is meerdere keren rond de wereld gevlogen en heeft een groot aantal afstandsrecords op haar naam staan.
3. Op haar tweede solovlucht rond de wereld had ze een instrument failure en was ze de weg kwijtgeraakt.
4. Op haar derde solovlucht rond de wereld ging het landingsgestel niet goed naar binnen.
5. Zij was voorzitter van de 99's in Engeland. De 99's is een organisatie van en voor vrouwelijke piloten.

ja, die bijzondere dingen met een Piper... zij vloog de eerste twee keer rond de wereld in een Piper Comanche en dat zou ik best eens een keer willen nadoen in mijn Piper Comanche!
 
Heet jouw vriendin soms Sheila? Dan zou dit Sheila Scott kunnen zijn...

1. Zij was eerst een actrice met het pseudoniem Sheila Scott. Haar werkelijke naam is Sheila Christine Hopkins.
2. Zij is meerdere keren rond de wereld gevlogen en heeft een groot aantal afstandsrecords op haar naam staan.
3. Op haar tweede solovlucht rond de wereld had ze een instrument failure en was ze de weg kwijtgeraakt.
4. Op haar derde solovlucht rond de wereld ging het landingsgestel niet goed naar binnen.
5. Zij was voorzitter van de 99's in Engeland. De 99's is een organisatie van en voor vrouwelijke piloten.

ja, die bijzondere dingen met een Piper... zij vloog de eerste twee keer rond de wereld in een Piper Comanche en dat zou ik best eens een keer willen nadoen in mijn Piper Comanche!

En de winnaar is!!!!! NazgulAir bravo!

Helemaal goed :) Om nog even de vragen te beantwoorden die niet in je antwoord stonden (maar toegegeven dit waren bonuspunten)
scott_sheila_1_35028.jpg



3. Wat heeft de U.S. Navy ermee te maken?

Few Americans had ever heard of Scott although she had set hundreds of aeronautic records before her polar flight in 1971. However, the U. S. Navy had orders: "Don't lose Sheila!" Their job was to track her via the American polar satellite, Nimbus.

5. Welk ander bekend instituut had het heel druk met deze dame en waarom?

On this flight, she became the first person to fly over the North Pole in a single engine plane. She carried special NASA equipment for a communications experiment testing the Interrogation Recording and Location System (IRLS) of the Nimbus polar orbiting satellite.

Beiden dezelfde satelliet, maar een ander doel!

Floor goes to NazgulAir cheers!!!! :biertje::biertje:
 
Normaal weet ik helemaal niks en sta ik verbaasd over de historische kennis van de andere posters in deze thread. Maar Sheila Scott was een van mijn heldinnen toen ik ging leren vliegen en de Piper Comanche was mijn destijds onbereikbare ideaal. Dus toevallig was de vraag deze keer een makkie (en ook de haarstijl was zooooo jaren zestig).

Ik moet helaas bekennen dat ik nu zo gauw geen leuke/moeilijke andere vraag voor deze thread weet te bedenken... dus het wordt een open floor...
 
Netjes gedaan Nazgul, ik was al in de jaren 60 aan het zoeken maar kon de link niet plaatsen.
Zoek maar een leuke foto, hoeft niet altijd moeilijk te zijn.
 
Netjes gedaan Nazgul, ik was al in de jaren 60 aan het zoeken maar kon de link niet plaatsen.
Zoek maar een leuke foto, hoeft niet altijd moeilijk te zijn.

Grappig weetje:

Ik ben deze raadplaat "tegen gekomen" toen ik op zoek was naar het antwoord op jou raadplaat Imo :biertje:
 
Het is maar stilletjes op alle raadvloeren. Hoog tijd voor een nieuwe zoekactie!

diz1405849350.jpg




1. Wie is deze dame?
2. Bij welke thans nog altijd bestaande luchtvaartmaatschappij was zij in dienst?
3. Van welke faam genoot zij?
4. Welk vliegtuigtype is daarmee verbonden?
5. Hoe kwam zij aan haar eind?
6. Welke tekst staat op haar graf?

Succes!
 
Last edited:
Moeilijk hè, van die foto's met iemand erop.
Tijd voor een hint dus!

De romp van de kist waar zij haar naam mee maakte doet enigszins aan de klassieke carrosserie van golfplaat denken van de bestelbus van het type HY van Citroën: geribbeld plaatijzer dus.
 
Gezien het aantal mensen dat intussen gekeken heeft en het aantal reacties dat nog op 0,0 staat, tijd voor een paar extra hints:

1. Zoek het niet te ver. Bij een van onze buren (voor wat betreft de in NL verkerende Airworkers dan)
2. Een cryptische omschrijving van het vliegtuig waarmee ze haar bekendheid verwierf: een foutief gebruikt meervoud van een verslaafde op een snelweg?
3. Onlangs is een boek over haar verschenen.
 
Marga von Etzdorf
Lufthansa
Marga was in 1931 de eerste vrouw die solo van Berlijn naar Tokio vloog, in elf dagen en met tussenstops in Rusland en China.
Junkers A50
Zelfmoord

800px-Invalidenfriedhof%2C_Grab_von_Etzdorf.jpg

En een boek: KLIK
 
Priest, je bent een kanjer! :yeehaa:
Om in dit verband te spreken over een kei (zie de door jou geplaatste foto) doe ik liever nog maar even niet :biertje:
Aan jou de vloer!
 
Dat lijkt erg veel op ons aller Sully:

Chesley Sullenberger enrolled at the United States Air Force Academy in 1969. He was selected as one of around a dozen other freshmen for a cadet glider program, and by the end of that year, he was an instructor pilot.[10] In the year of his graduation, 1973, he received the Outstanding Cadet in Airmanship award, as the class "top flier". Following graduation with a B.S. degree and his commissioning as an officer, the Air Force immediately sent Chesley to Purdue University.[15]

1973 Air Force Academy senior class photoSullenberger served as a fighter pilot for the United States Air Force,[16] piloting McDonnell Douglas F-4 Phantom IIs from 1975 to 1980.[17] He advanced to become a flight leader and a training officer, and attained the rank of captain,[18] with experience in Europe, the Pacific, and at Nellis Air Force Base, as well as operating as Blue Force Mission Commander in Red Flag Exercises.[17] While in the Air Force, he was a member of the official aircraft accident investigation board.[19]

January 15, 2009, Sullenberger was pilot in command of an Airbus A320 from New York's LaGuardia Airport to Charlotte/Douglas International Airport in Charlotte, North Carolina. The flight was designated as US Airways Flight 1549 as well as United Airlines Flight 1919.[26] Shortly after taking off, Sullenberger reported to air traffic control that the plane had hit a large flock of birds, disabling both engines.[27] Several passengers saw the left engine on fire.[28] Sullenberger discussed with air traffic control the possibilities of either returning to LaGuardia airport or attempting to land at the Teterboro Airport in New Jersey. However, Sullenberger quickly decided that neither was feasible, and determined that ditching in the Hudson River was the only option for everyone's survival.[29] Sullenberger told the passengers to "brace for impact", then piloted the plane to a smooth ditching in the river at about 3:31 P.M.[30] All passengers and crew members survived.[30] He later said, "It was very quiet as we worked, my co-pilot and I. We were a team. But to have zero thrust coming out of those engines was shocking—the silence."[31] Sullenberger checked the passenger cabin twice to make sure everyone had evacuated before retrieving the plane's maintenance logbook and being the last to evacuate the aircraft.[10][32]

http://en.wikipedia.org/wiki/Chesley_Sullenberger

(even een dag niet zelf vliegen, morgen naar STL voor sim)
 
edit: de 16 final klopt maar dan land hij wel op beirut international?

mijn laatste gokje voor het hotel gaat uit naar deze 2
coral beach resort of
hotel galleria
 
Last edited:
Back
Top