Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

OK, ik wist het niet, maar kwam hem toevallig tegen bij het zoeken naar iets anders. Puur toeval dus....

Hier komt de volgende: Wie zit hier voorin?
voorin.jpg


@Art: Gaat het hier een beetje naar wens?
 
BuNo 155800, piloot Duke Cunningham, Co-pilot Willie Driscoll
10 mei 1972. De MiG die naar beneden gaat is een Mig-17, 1 van de 3 die die dag werden neergeschoten door dit tweetal...

denk ik :p:

*edit* Hmm, te laat denk ik, T.E.C zal de vloer wel krijgen. Goed gedaan :)
 
ongelukje met een van de wright-brothers en een andere dude.. Die laatste heeft het niet na kunnen vertellen.. Volgens mij ergens in 1908...
 
Klopt, 17 september om precies te zijn.

Quote van internet:
During a demonstration flight, a U.S. Army flyer flown by Orville Wright nose-dived into the ground from a height of approximately 75 feet, killing Lt. Thomas E. Selfridge who was a passenger. This was the first recorded airplane fatality in history. One of two propellers separated in flight, tearing loose the wires bracing the rudder and causing the loss of control of the aircraft. Orville Wright suffered broken ribs, pelvis and a leg. Selfridge suffered a crushed skull and died a short time later.

Oke, you have the floor.
 
Mwah, hij lijkt er maar een beetje op, maar het is niet onmogelijk dat het hier gaat om Adolphe Pègoud die een aantal 'First things In Aviation' op zijn naam heeft.

Citaat:
Having served in the French army for several years, Pègoud was discharged from service on 13 February 1913. Pursuing an interest in aviation, he obtained a civilian Pilot's Brevet on 1 March 1913. On 19 August 1913, he became the first man in Europe to descend from an aircraft in a parachute. Less than a month later, he became the first pilot to perform a loop and, during World War I, he was the first French pilot to score five victories. The first ace to be killed in aerial combat, Pègoud was shot down by a German two-seater piloted by his former student, Unteroffizier Kandulski.
Einde Citaat
 
Back
Top