Een raadplaat over waar wanneer hoezo waarom en wie

Ik heb gister even gezocht maar kon niks vinden. Gezien het aantal reacties (geen) is de opgave misschien iets te moeilijk inderdaad. Het kan ook zijn dat de meesten even klaar zijn met het raden van foto's.
Bijna 2000 berichten in de raadplaatjes-threads. Het houd een keer op, maar ik blijf er bij... :nicethread:
 
Ik heb gister even gezocht maar kon niks vinden. Gezien het aantal reacties (geen) is de opgave misschien iets te moeilijk inderdaad. Het kan ook zijn dat de meesten even klaar zijn met het raden van foto's.
Bijna 2000 berichten in de raadplaatjes-threads. Het houd een keer op, maar ik blijf er bij... :nicethread:

Heb ook gezocht en niks kunnen vinden wat een beetje aansloot.
Inderdaad is de glans er wat af aan het raken getuige de afname van het aantal reacties. Als Art terug is zal het wel weer sneller gaan, ik blijf er in elk geval ook bij:nicethread:
 
Haha nou ok... ik hoop dat het andere plaatje van deze gebeurtenis iets meer reacties los maakt ;)
Tip; let ook op de wingtip waar een stukje vanaf is


raadplaatjecrash2.jpg


raadplaatjecrash3.jpg
 
gokje:

Date: 04/20/1978
Location: Murmansk, Russia, USSR
Airline: Korean Airlines
Aircraft: Boeing 707-300B
Registration: HL-7429
Fatalities/No. Aboard: 2:109
Details: The aircraft, which deviated off course, suffered rapid decompression after being fired upon by a Russian fighter. The aircraft made an emergency landing on a frozen lake.

?
 
Ja klopt!
De linker wingtip is er vanaf geschoten waarna ze zijn gaan zakken en een tijdje rond de 3000ft hebben gevlogen voor ze een crash-landings-site konden vinden om de kist aan de grond te zetten.

Beetje in de vergetelheid geraakt door de Korean 747 die 5 jaar later daadwerkelijk neer werd geschoten door Soviet jagers.


Dit is een plaatje van de geplande route (blauw) en de navigatie fout (rood)... bijna 180' omgedraaid en even de Soviet Unie binnen gedenderd...
537px-Kalflt902.png
 
Het volgende plaatje:

wiewatwaar1.jpg



1. Wie is de man naast Prins Bernhard?
2. Waar is hij geboren en waar is hij gestorven?
3. Onder welke omstandigheden kwam hij om het leven?
4. Op welk vliegveld is een hangar naar hem vernoemd?
 
Het volgende plaatje:

wiewatwaar1.jpg



1. Wie is de man naast Prins Bernhard?
2. Waar is hij geboren en waar is hij gestorven?
3. Onder welke omstandigheden kwam hij om het leven?
4. Op welk vliegveld is een hangar naar hem vernoemd?

Tja, die moet ik zo kunnen beantwoorden op een na dan:
1. Gerben Sonderman, de Fokker testvlieger en vriend van Bernhard. Rijke vliegerhistorie, haalde tijdens de meidag van '40 ook drie Duitse vliegtuigen neer.
2. Geboren in Drachten op 29 december 1908, gestorven in Hagerstown, Maryland, Verenigde Staten, 20 oktober 1955
3. Stortte neer tijdens een demovlucht met een S14 machtrainer, kwam niet uit een spin. Men vermoedt dat Sonderman een beroerte o.i.d. heeft gekregen.
4. Gokje, Lelystad. Wist niet dat er naast een vliegtuig ook een hangar naar hem was vernoemd. (Googelen heeft mij niet geholpen)

Greetz,
TD
 
In zijn geboorteplaats natuurlijk, inderdaad. Well done MG.

De vraag is nu even, wie heeft de vloer? TD of MG? Misschien komen de heren er zelf uit, anders mag Art scheidsrechter zijn.

Dat is inderdaad voor de hand liggend, heb er niet aan gedacht en ook niets daarover kunnen vinden.

MG, goed 'daan mienjong! Be my guest, take the floor
 
@Art, dat van Oostende was inderdaad een inkoppertje. Ik heb daar heel wat uurtjes op het strand wandelend doorgebracht over de laatste paar jaar en een aantal van die gebouwen staan er nog steeds.
Waarom ik niet geantwoord heb? Van mijn 10 vrije dagen in de maand ben ik er maar 7 thuis, en dan heb ik wel iets anders te doen dan naar raadplaatjes op Airwork te kijken.
 
Back
Top