E190

Geen idee wat FCTM betekent. We hebben digitaal (pdf) de Operation Manuals van KLM cityhopper die gelijk zijn aan de Operation Manuals van Embraer. Ze worden ook door Embraer bijgehouden, er zijn voor ons wat zeer sporadische aanpassingenen in een enkele procedure gemaakt. We houden dus in principe de procedures en boeken van Embraer aan. CBT heb ik ook (Flightsafety, met dank aan FH). Circuits in de sim lijken me geen probleem op 500' :D.
 
Circuits in de sim lijken me geen probleem op 500' :D.
Als je op Vr meteen de kist tegen de stickshaker trekt, een 60' bocht maakt naar downwind, vol gas erop laat staan op 300' en een zo kort mogelijk downwind vliegt, kun je binnen 1:30 weer op de grond staan (uiteraard nog wel op de runway)..

Zodoende kun je wel 80 circuitjes in twee uur proppen... (tenzij je de tijd meerekent die je kwijt bent om alle ASR's, ATL en tripreports in te vullen vanwege alle overschreden limieten :grijns: )
 
My Guess..

F50 eruit..
F70 gaat F50 routes overnemen
extra E190's gaan de vrijgekomen F70 capaciteit overnemen

Als daadwerkelijk het bericht klopt van die 7 E190's betekend dat welliswaar capaciteitsuitbreiding qua pax, maar helaas niet voor vliegers aangezien we ooit met 14 F50's rondvlogen..
 
Toch de richting die 180backtrack gokte. Zeven E190's om 12 F50's te vervangen, waarbij de E190 ingezet wordt op F70 routes en de F70 op F50 routes om die (F50) als zodanig begin 2010 uit te faseren. Dat is een kleine stoelcapaciteit uitbreiding, maar die was initieel achteruit gegaan toen er 5 F70's van AF 5 F100's van KLC vervingen. Kennelijk kunnen ze superdeals maken nu (en een paar man aan de bak houden in Brazilië, hoe nobel). Gaan we toch terug naar twee divisies weer...
 
Toch de richting die 180backtrack gokte. Zeven E190's om 12 F50's te vervangen, waarbij de E190 ingezet wordt op F70 routes en de F70 op F50 routes om die (F50) als zodanig begin 2010 uit te faseren. Dat is een kleine stoelcapaciteit uitbreiding, maar die was initieel achteruit gegaan toen er 5 F70's van AF 5 F100's van KLC vervingen. Kennelijk kunnen ze superdeals maken nu (en een paar man aan de bak houden in Brazilië, hoe nobel). Gaan we toch terug naar twee divisies weer...
Kan VLM die 50's van KLC wel aan hun vloot toevoegen vanaf 2010.
 
@Larspl

Wat is jullie trigger om je landing gear naar beneden te selecteren, want ik zag deze week een verdomd interessante approach hier op MAN van de E190.
 
@Larspl
Wat is jullie trigger om je landing gear naar beneden te selecteren, want ik zag deze week een verdomd interessante approach hier op MAN van de E190.

One dot to intercept the glideslope. Ben benieuwd wat je zag. Was verdomd lekker vechten met de wind op MAN zaterdag.
 
en afhankelijk van glide slope intercept hoogte natuurlijk,
pm me anders even wat er zo 'interessant' aan was.
 
Back
Top