E190

En resultaten van de eerste "to be Captain" cursus zijn al zichtbaar !;)

37045_1234531662.jpg


Kan niet wachten tot de cursus op mn rooster verschijnt :grijns:!
 
dank je wel.. maar dit deed ik op de fokker ook al ;)

Ik zwaaide elke dag m'n arm uit de kom in Düsseldorf op de 50, massa's mensen op het dakterras naast de baan daar met camera's, maar nog steeds niet gelukt online te verschijnen (of ik zoek verkeerd). Manchester is ook een goede plek om gespot te worden, spottershobbels bij het museum met de Concorde pal naast de taxibaan na landen (zuidwest) en een prachtig pub terras pal naast het holding point. (EDIT: ik zie nu ook dat plaatje in MAN is gemaakt)

Mooi plaatje geworden, Lars :D.
 
Last edited:
Ja, erg leuk als er in de zomer zoveel mensen bij het treinstation op DUS staan.

Andere maatschappij, hetzelfde doel ;)

1155662949.jpg
 
Misschien al elders beantwoord, maar waarom circuitjes in Montpellier en niet iets duchter bij huis?
 
Hee Nosig, jij komt toch van de F50? Daar heb je toch ook al circuittraining gedaan? Ik dacht dat je maar 1 keer circuit-training deed, op het eerste type waar je co op wordt?

Lijkt me een beetje duur als ze iedereen die van co 73 naar co ICA gaat circuitjes laten vliegen op een widebody, niet? Of is het alleen bij de Embraer?
 
Op elk nieuw type waar je op gaat vliegen moet je circuitjes doen, behalve als de simulator daar al goed genoeg voor is. Voor zover ik weet hoef je niet apart circuits te doen op de A330, ik schat dat het ook niet nodig is voor de andere ICA bakken. Maar in het geval van F50, F70/100, E190 en de 737 zal je telkens opnieuw circuits moeten doen. In dit geval moesten we 10 landingen elk maken omdat we de eerste crews zijn.

Op de dag dat onze circuits gepland waren was het overal slecht weer. Dichte mist op Schiphol (niet dat we daar circuits doen, goedkoper om een end weg te vliegen), meestal gaan we naar Chalons Vatry maar dat was ook te mistig. Denemarken (Billund geloof ik) en Duitsland (Leipzig) waren ook te mistig, Shannon was te winderig. Montpellier was de laatste optie vanwege afstand en omdat baan wat korter is (en geen PAPI, geen centerline verlichting), maar ze zijn erg behulpzaam daar. En het weer was erg lekker (flamingo's pal naast de baan, erg apart).:cool:
 
Jaja, omdat de simulator al goed genoeg is. Omdat de ICA kisten teveel zuipen zeker.

Maar bedankt, wist ik niet!

Hebben jullie dan ook zelf de kist er heen gevlogen? Of gaan er 5 crews op een dag en vliegen jullie er dan met zijn allen naartoe of iets dergelijks?
 
Nee, veel nieuwe simulatoren zijn ''zero flight time''. Dat betekend dat de sim zo realistisch is dat er geen circuits meer gedaan hoeven te worden. Hoorde vandaag dat ''onze'' sim ook zero flight time wordt zodat je geen nieuwe circuits hoeft te doen tenzij het je eerste volledige rating is ( van coco naar F/O).

Wij zijn vandaag met 4 F/O's naar Charlons gegaan en hebben 40 circuits er door geknald in 2 uur :cool:

Leuk feitje is dat dit de eerste vlucht vanaf AMS voor de PH-EZC was. De kist had een kleine 12 uur op de teller.
 
Clipper, held op sokken, ik zal het je even uitleggen:

We vlogen geen heel circuit, maar draaiden meteen naar downwind zodra we op 500 voet zaten (het was cavok, geen wind en terrain clearance gegarandeerd voordat je hier over begint te zeiken) Verder crewchange op downwind gedaan en als ''icing op de cake'' als oefening enkele circuits 10 tot 15 seconden timing i.p.v. 35. Dat krijg je als de training goed gaat. Dat jij 10 minuten per rondje nodig hebt omdat je het anders niet snapt is jouw probleem.

Aangezien je o zo bekend bent op BMC mag je het gerust de manager training KLC vragen, die zat immers naast me... :passed:

Nog meer vragen, opmerkingen of sugesties?
 
RTO,

gefeliciteerd!!!! je bent DE HELD!!!!!
dat jij dit allemaal kan!!! waarom vlieg je maar op de 190! je had minimaal op die 74 moeten zitten!!!als baas!!! misschien hebben ze bij flight support nog zo'n 74 kerstcadeau-modelletje over. kun je alvast oefenen!

ik hoef niks aan jou leer-meester te vragen. als je het me het gewoon verteld geloof ik het ook wel hoor! (toch blijft het speedy, en dat geef je toe) want 3 minuten over circuitje blijft wel erg weinig (een holding duurt zelfs langer). dus is het niet zo'n rare gedachte geloof ik....

back to topic , saludos
 
Heb de E190 een aantal dagen geleden als passagier mee mogen maken. Wat een beauty zeg...
 
Clipper, wat de fuk...

Zit je in de overgang o.i.d.? :wegkwijt::wegkwijt::wegkwijt:
 
@ RTO, NOSIG - Hebben jullie toevallig wat digitale literatuur van de E190 (FCTM) die niet van de KLM afkomstig is?

Circuitjes op de bus worden ook naar downwind gedraaid bij 500'' of niet?

gr.
 
Last edited:
Back
Top