Dutchmil services

Dus je denkt dat het meer aan mijn radio ligt dan?

Ik denk van niet, wij hebben met ALLE kisten in hetzelfde gebied dezelfde problemen. De ontvangstgevoeligheid van de radio's heb ik gemeten en is ruim binnen de specificaties....:rt: Blijft voor mij dus alleen nog een te geringe veldsterkte over van het DM-signaal.
 
Inmiddels wel wat jaren terug, maar ook mijn ervaring is dat in het uiterste zuid westen van Zeeland ontvangst van DM niet optimaal was. Soms kreeg je wel contact en andere keren kon je "schreeuwen" wat je wilde maar kreeg je geen reactie.
 
Dus je denkt dat het meer aan mijn radio ligt dan?

Zou ik niet willen/kunnen bevestigen. De praktijk leert dat er een zeer groot verschil is in de kwaliteit van de radio's, kortom er zijn nmm goede en slechte radio's gemonteerd in vliegtuigen. Er zijn vliegers die je prima kunt verstaan, ongeacht hun positie in het A'dam Fir, terwijl anderen niet zijn te verstaan terwijl zij op ongeveer dezelfde positie vliegen. :airforce:
 
code 7000 ?

code 7000 ?

Na mij bezoek aan de bunker ben ik heel wat stiller geworden op de frequentie van DM :) . Ik luister wel altijd uit.
Zou het geen idee zijn om voor de kisten die alleen luisteren een aparte code te gebruiken zodat DM wel kan zien dat de kist aan uitluisteren is ?

Als ik de buurt kom van Manchester kom luister ik meestal Approach uit. Ik ben normaal niet van plan de CTR ( onbewust) te kruisen. Transponder gaat dan op 7366. Zo krijg je van London Info ook een code als je je daar hebt aangemeld ( 1177)
Ik geloof dat ze ook van plan zijn voor een aantal radar services aparte codes te gaan instellen.
Ik weet dat de administratie er niet eenvoudiger op wordt... :)
 
code 7000

code 7000

Om even op de codes voort te borduren. Momenteel kunnen we niet meer codes uitgeven, er zijn niet meer beschikbaar. Tijdens internationaal overleg wordt bepaald wie welke codes waar mag gebruiken. Zodoende hebben we (Mil FIS) voor VFR General Aviation alleen de code 7000 beschikbaar en voor VFR wat speciale aandacht behoeft (te bepalen door de controller) 0073 tm 0076 beschikbaar. Vrij uitdelen van codes is dus niet aan de orde. Ik, en veel van mijn collega's zitten dus met smart te wachten op de invoering van ModeS volgend jaar. Kunnen we eindelijk in een oogopslag zien wie wie is en indien nodig gerichter service verlenen.

Grtz FR:airforce:
 
...en dat met 'n verlopen brevet

M'n brevet(ten) zijn NIET verlopen, alleen mag ik om medische redenen (bottumor) de privileges NIET meer uitoefenen.
 
M'n brevet(ten) zijn NIET verlopen, alleen mag ik om medische redenen (bottumor) de privileges NIET meer uitoefenen.

Je mag om gezelligheidsredenen wel je privilege gebruiken om op EHMZ wat te drinken / vliegen etc. Kom je deze kant nog eens op GBOF? Balen van je ziekte, leuk dat je nu weer wat actief bent op het forum, was even stil. Heb je geen raadplaatjes meer?
 
Mode S is sinds 1 April verplicht voor IFR vernam ik laatst. .
Kun je hier al wat van merken bij DM of waren vrijwel alle IFR vluchten al mode S inmiddels?
 
Mode S is sinds 1 April verplicht voor IFR vernam ik laatst. .
Kun je hier al wat van merken bij DM of waren vrijwel alle IFR vluchten al mode S inmiddels?

Dat van 1 april klopt, maar het is dan wel voor 1 april 2008, waarvan akte
En ik meen nog steeds dat het alleen geldt voor boven 1200' c.q. TMZ's etc....
In elk geval zijn wij bezig alle kisten ermee uit te rusten (allemaal Filsers op twee snelle kisten na (Spitfire MKIX en B25J), daar hebben we Garmin GTX330 ingebouwd.
 
Dat van 1 april klopt, maar het is dan wel voor 1 april 2008, waarvan akte
En ik meen nog steeds dat het alleen geldt voor boven 1200' c.q. TMZ's etc....
In elk geval zijn wij bezig alle kisten ermee uit te rusten (allemaal Filsers op twee snelle kisten na (Spitfire MKIX en B25J), daar hebben we Garmin GTX330 ingebouwd.

1 april 2008 is voor VFR verkeer. Voor IFR is Mode-s nu verplicht dacht ik.
 
1 april 2008 is voor VFR verkeer. Voor IFR is Mode-s nu verplicht dacht ik.

En zo is het maar net, je hebt helemaal gelijk. Aangezien wij altijd en overal alleen maar VFR tekeergaan had ik daar even nou net weer niet aan gedacht.:kerst:
 
Dat is precies mijn punt. Ik zou ten alle tijde de radio pakken als ik niet helemaal zeker was, van mijn positie. Maar er is blijkbaar een groot deel van de vliegers die het toch eng vindt, ofzo.

Dat vind ik nou het voordeel van vliegen op een gecontroleerd veld. Vanaf het begin af aan bezig met radio dus die drempel is niet meer zo heel hoog.
 
Back
Top