De vlieger stopt

Status
Not open for further replies.
of eag voor de derde keer dbr opkopen of liever gezegd, wat er nog over is en te koop aangeboden wordt. dbr brengt stoelen van sudtours met zich mee.
 
Vraag me toch zeer ernstig af hoeveel van het DBR personeel nu dan nog voor EAG voorover bukt om zich weer te laten ...... :eek:
 
@hollandwing

Wakker worden!!!
Je droomt volgens mij.
EAG zal nooit dbr overnemen, want dan moet er geld op tafel komen om te saneren.
Doorstarten na faillisement kan wel maar geen slots, vliegtuigen en business.
 
Als DB de huidige slots niet kan behouden (na een faillissement) heeft een doorstart geen zin.
Als HXL geen slots heeft voor komende zomer heeft het geen zin om IT europa te starten, want je gaat dezelfde problemen krijgen die DB in de begin jaren had.

De TO moeten nu kleur bekennen en zichzelf gaan vastleggen. Zolang dat niet is gebeurd is nog alles mogelijk. Persoonlijk denk ik dat TO nu gaan tekenen om aan alle onzekerheid een einde te maken.


(Morele vraag: zouden jullie tekenen bij HXL of DB met de kans dat je vlak voor de zomer weer op zoek moet naar (peperdure) stoelen?)

P.s. @PHEHEH: ik denk dat de kans groter is dat EAG bij DB wordt gevoegd dan andersom!
 
Dr Know

De EAG is meer dan alleen HXL.
Het zou zo kunnen zijn dat bepaalde werkmaatschappijen binnen de EAG wel failliet en aantal niet. Ik kan me heel goed voorstellen dat HXL moet blijven vliegen komende zomer wat betreft de twee grote ICA touroperators. Zij zijn gebaat bij continuiteit komende zomer omdat zij anders de ICA vluchten elders moeten inkopen tegen een wellicht duurdere prijs. Dit betekent uiteindelijk verlies (financieel en/of marktaandeel) voor deze twee touroperators.

Dus stel eens voor dat besloten wordt HXL onder te brengen bij DBR.
Twee mogelijkheden: eerst DBR failliet, doorstarten en de TO's contracteren DBR-2 ipv HXL. HXL failliet en DBR-2 nemen de vliegtuigen over.
Of DBR-1 niet failliet, HXL naar DBR en gaan gewoon door.
In beide gevallen dient er geld op de tafel te komen. Bij optie 1 om DBR-2 door te starten. Bij optie 2 om de schulden van DBR-1 en die van HXL te betalen.

De vraag is wie wil nog investeren bij DBR 1 of 2 als uiteindelijk hetzelfde management blijf zitten. Er is maar 1 partij die belang heeft en dat zijn de Touroperators (en natuurlijk het personeel).
Misschien komt er zomaar geld uit het land waar de moeder van beide touroperators gevestigd zijn.
 
Tjonge, Dat Club Med haar Franse moeder belt om geld te vragen. Wat een goed plan:grijns: :grijns:

Krijgen de advocaten van HXL misschien toch nog eens gelijk: Hadden we maar de hele zooi bij DBR ondergebracht. Scheelt een hoop ellende.

Toch ga ik deze week maar weer eens langs de rechtbank fietsen. Zal wel druk zijn op het fietspad....
 
LAATSTE NIEUWS!

EdV verdacht van afpersing.

Zit de hele dag op het politiebureau
in Amsterdam met zijn advocaat voor
verhoor.

Wordt verdacht van afpersing
ivm Endstra zaken.

Net op het 1800 journaal.

Operatie naar EdV heet Madras en
wordt al enige tijd uitgevoerd.

:eek:
 
Er is straks maar een die voorover mag bukken....... Ben benieuwd van wie die financiele injectie voor Exel nu nog gaat komen
 
dr know,

air exel heeft nog 10 miljoen tegoed van dee voor opleidingen toestellen en crew uithuur van air exel. als air exel failliet wordt verklaard zal de curator zeggen: air exel jullie moeten die 10 miljoen van dee eisen, jullie zijn nog niet failliet.

maar air exel vraagt dat geld niet omdat dee anders failliet verklaard moet worden.

daarom weet ik nog niet zeker of ze air exel zomaar failliet laten gaan.
t ligt wat complexer maar hoe.. weet ik ook niet
 
Misschien kijkt Erikje nog eens mee op dit PBB als hij rustig een bakkie doet in cel 12, blok C, vleugel 4, en kan hij op Funda nog eens kijken naar een leuk bedrijfspandje voor een nieuwe uitdaging: De Exelhobbyshop:D
 
Jammer dat RTL niet meer het programma "De vliegers opvolger" (ala thrump) gaat doen. Ik weet wel een paar goede kanshebbers voor deze Godfather rol.
 
Voor het nieuwe hoofdstuk in de serie verwikkelingen rond Erik de Vlieger is een nieuw topic aangemaakt. Deze sluit ik af.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top