De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.
Iedereen bedankt voor de steun. Ik heb net nog ff instrument gevlogen op falcon 4.0 en nog wat andere dingen geoefend. Ik ben echt gebrand om dit keer PO-1 te halen. Ik ga nu naar bed nog even TV kijken en dan heerlijk slapen zodat ik morgen lekker fit ben.

@QrunchyRotor
Ik zie je morgen wel.

Ciao Jimmy
 
Idd succes QrunchyRotor en Bimmer :) Truste bimmer :p

Ik ben trouwens benieuwd hoe morgen de FAM is gegaan bij Qrunchy (donderdag heb ik zelf FAM, met een overbelaste voet :( )
 
Ik ben net wakker. Wat een vroegte, maar voel me wel fit. Ik stap zo op de trein richting Amersfoort.

Ciao Jimmy
 
vandaag PO1 gehad, samen met Bimmer.
onze groep bestond uit 12 man waarvan er nu 3 door zijn naar de volgende ronde.

ik heb het gehaald, had een 8 voor II, 5 fouten in de SLT en verder alles voldoende.
dus daar ben ik best blij mee! :D

hier even een korte samenvatting van vandaag we begonnen met de II-test deze duurt inderdaad 17 min en 44 seconden en je mag er 6 fouten in maken.
luistertest vond ik erg lastig, eerst hadden ik en Bimmer een headset die niet goed was waardoor we aan beide kanten "links links links" "rechts rechts rechts" hoorden, gelukkig hadden we dit nog net optijd door.

toen een korte pauze met daarna de 3d test die duurt 10 min, misschien kun je hier nog bij vermelden op de site dat het niet aangegeven wordt dat de test begin! eerst krijg je een korte oefening, daarna een scherm waar gezegt wordt dat het best lastig is (Goh :p) en dat daarna is voor het eggie, er wordt geen tijdbalk bij vermeld.
de test met de plaatjes van 2 vliegtuigen krijg je 30 seconden per vraag, geen tijdbalk en als je nog niet op verder hebt gedrukt telt de vraag als FOUT.
de 5e test is die van het ruimtelijk inzicht, hierin zitten een paar keer dezelfde en je krijgt er 35 in 20 minuten.

nu op naar GVSS intake op 9 november.
 
@Ice^
Gefeliciteerd! Veel succes met de volgende test. Ik heb je waarschijnlijk gesproken dan vanmiddag, wie was jij?

@Sandalen
Dat is echt klote, ik vind het ook wel een beetje bizar dat een definitieve test op het laatst nog wordt gegeven.. Kan het wel begrijpen vanwege de kosten natuurlijk, maar tis best jammer. Anyway sterkte met wat je verder gaat doen!

@Niko
bij mag je 'wachten op VMO-2 uitslag' noteren :) Fysieke keuring gelukt, en datum van PVS krijg ik neem ik aan pas nadat de uitslag (als die positief is natuurlijk) binnen is.
 
Ik heb het helaas niet gehaald vandaag. Bij de selectieve luistertest 1 fout teveel en bij de oog hand voet coordinatie 2 van de 3 onderdelen afgetest. Volgend jaar maar weer proberen. Ik geef de hoop nog niet of. Trouwens je maakt alle testen en dan krijg je aan het eind van de dag de uitslag. Dus dit houdt in dat als je alleen zakt op de selectieve luistertest je die alleen over hoeft te doen volgend jaar. Tevens worden alle testen op de computer gemaakt behalve de selectieve luistertest.

@Ice^
Jongen nogmaals gefelicteerd en veel succes met de intake

@QrunchyRotor
Jij ook gefeliciteerd met het behalen van de FAM. We spreken elkaar nog.

Ciao Jimmy
 
Ey Bimmer, balen man.
In ieder geval de goede instelling dat je het over een jaar weer wilt proberen.

@ Ice^, gefeliciteerd, goed bezig. Nu op naar de volgende ronde.

@ QrunchyRotor, done. enne....Niko --> Niek (ben niet zo handig met klussen) ;)
 
@Bimmer
Jammer hé dat het niet gelukt is, volgend jaar weer een kans.

@QrunchyRotor
Gefeliciteerd met je FAM en heel veel succes met de PVS, ik zal voor je duimen!
 
the_pilot said:
Da's idd een groot voordeel, dat je die GVSS niet over hoeft te doen, en die medische zooi hoeft ook niet meer. Waarschijnlijk moet sandalen nog wel gewoon de psychologische dingen doen?

Alleen de GVSS hoeft niet. Medisch moet ook gewoon nog een keer. Ik weet niet precies waarom, maar ik denk niet dat ik me daar echt druk om hoef te maken. Eerst moet ik maar eens zien dat ik door de psychologische keuring heen kom. Morgen heb ik een eindgesprek in het CML. Ik ben benieuwd.

@Bimmer
Jammer dat je het niet gehaald hebt. Gewoon nog een keer proberen. Bij PO2 hoeven ze over je motivatie niet te twijfelen in ieder geval.
 
Ah echt balen Bimmer, ik gun het je van harte dat je volgend jaar wel slaagt.

@QrunchyRotor: Gefeli. Had je er moeite mee of viel het je mee?

Naja ik had vandaag dus kaakchirurg, EEG en Röntgen (dus alle VMO-2 gedaan). Detail is dat je bij die EEG een ding om je hoofd moet. Ik had de EEG als eerste van alle testen. Na die EEG had ik niet in de gaten dat m'n haren volledig in de war zaten :p Pas bij de Röntgenafdeling in het omkleedkamertje+spiegel had ik het in de gaten :X
 
Last edited:
@Bimmer
Minder dat je 't niet gehaald hebt idd, maar dat wist je al dat ik dat vond! Tof om te zien dat je blijft proberen. Ben dat aanvragen van die pas vandaag trouwens vergeten in de drukte, maar kzal het even in mijn telefoon zetten. Dan hoor je het zo snel mogelijk. Het handigste is denk ik als ik net dagdienst heb gehad, dan hebben we rustig de tijd, maar dat moeten we maar even plannen. (er vanuit gaande dat het mogelijk is natuurlijk)

@The Pilot
Ik heb de FAM idd gehaald, maar wel maar net aan, had er dus moeite mee (hoewel je altijd voor de max moet gaan, dus het altijd moeite kost lijkt mij). Ik werd na de sprint even flink beroerd, maar dat was, nadat ik mijn dagelijks brood aan de eendjes heb gevoerd in het riool, weer helemaal over, gelukkig! Voor de rest moet ik gewoon meer werken aan mijn conditie, ik heb er gewoon stomweg te weinig tijd in gestoken vanwege werk en auto (waar veel aan te sleutelen is). Ik moet gewoon prio's stellen, en dat ga ik zeker doen nu. Ik snij mezelf in de vingers als ik nu beetje vakantie ga vieren, en mezelf tegenkom op 't KMA, dan verdien ik het gewoon om kapot te gaan ;) Overigens sympathieke vent die de FAM afneemt. Of je met een overbelaste voet de FAM moet gaan doen weet ik niet, want met name de conditie-, sprong- en beenkracht-test zal daar onder gaan lijden denk ik, maar daar wil ik me verder niet mee bemoeien, ik wens je in elk sterkte! Diegene die 't afneemt weet wel wat wijs is. Ga gewoon voor het uiterste, na een kwartierje kun je weer lekker zitten! Ik weet natuurlijk niet wat jou conditie is, dus misschien is het voor jou wel een eitje ;)

Inderdaad ruineerd die EEG je huid en haar. Ik was zo wijs om meteen even in de spiegel te turen. (wat mij enkel tot wanhoop bracht dat mijn haar gewoon veel te lang was om er wat van te maken).

@Niek
Sorry, ik herinnerde je als Niko, komt toch redelijk in de buurt ;) Bedankt voor 't wijzigen in elk geval! Je hoort wel als ik weet wanneer ik de PVS heb.

@HvdZwan
Dank je voor 't duimen, ik hoop dat ik het haal, want ik vind die PVS nog best trickey. Met name het feit dat ik absoluut geen idee heb of ik het ga halen of niet. Maar dat hoort erbij! Meer dan wat ik kan, kan ik niet geven, en het heeft ook weer z'n charmes..

@Ice
Ik zat naast Bimmer (ik was voor de FAM), ik had een zwarte sport-trui aan. Of makkelijker waarschijnlijk, ik was die gast met die inhammen "niet vanwege de rontgen maar vanwege de FAM" ;) Voor zover ik me kan herinneren werd bij mij wel aangekondigd dat de echte test (met dat taartpuntje) begon.. Dat zie je waarschijnlijk niet als je als een dwaas op volgende loopt te klikken :D Succes met de Intake in elk geval, leer het compleet uit je kop, met name die crosschecks en procedures, je hebt ze nodig! En de overige informatie is natuurlijk belangrijk om te weten waar je eigenlijk mee bezig bent, om er inzicht in te krijgen. Kortom, alles. Hoe meer je weet, hoe meer je begrijpt.
 
@QrunchyRotor
ja, dan moeten we even een dag prikken mits het mogelijk is. Ik spreek je nog wel. Succes met trainen alvast. Ik geef de hoop nog niet op zolang ik nog geen 26 ben, medisch wordt afgekeurd of op een van de vliegonderdelen afval.

Ciao Jimmy
 
@Bimmer, vind het echt balen voor je!! Bij de MLD kun je altijd nog tot je 29ste en het is denk ik voor jezelf een pre als je eerst de HTS afmaakt. Nog een tip: neem een bijbaan (of vakantiewerk) als heftruckchauffeur, is goed voor je oog-hand-voet coördinatie.

@QrunchyRotor, Ice, Gefeliciteerd en succes met de volgende keuringen.

@Niek, Ik start 15 januari met de opleiding op het KIM (voor MLD)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top