De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.
aan iedereen die morgen begint: Veel plezier met je eerste dagen! Wij gaan morgen ochtend op velddienst dus waarschijnlijk zullen we jullie niet zien. Maak het gezelig:kiss:
 
the_pilot said:
Veel succes Bimmer. :)



Jammer dat je de FAM niet gehaald hebt. Kan je misschien vertellen wat er niet goed ging? Ik heb FAM ook over anderhalve week dus ik ben erg benieuwd.

Ik had het onderschat. Niet hard genoeg getrained (en ook mijn trainingsprogramma die ze hadden opgesteld liet te wensen over, ik heb afgelopen vrijdag een sportcardioloog ingeschakeld om een veel efficienter trainingsprogramma te laten opstellen).

De sprinttest had ik op het randje gehaald. Daarna voelde ik me zo verzwakt dat kracht en uithoudingsvermogen niets meer werd. Het ging mede zo slecht omdat ik niet goed gegeten had, en de week ervoor niet heb kunnen trainen omdat ik toen in Frankrijk zat vanwege de PVS.

Het enige echt advies dat ik je mee kan geven is: onderschat het niet!!!!
Succes ermee.

Hopelijk zie ik je in de februariklas :)


Groetjes, Laurens
 
Typische verzuring dus... de mate waarin je lichaam hersteld van een sprintaanvalzegt veel over je gesteldheid.

sprint vermogenis iets wat je hebt en niet snel/makkelijk kwijt raakt.

uithoudings vermogen is echter wat anders, je afvalstoffen kunnen afvoeren is het fundamentele in dat gevecht, daarvoor wil je er niet veel produceren (dus lichter worden) en gladdere bloedbanen/ beter bloedsamenstelling.

Het komt vast wel goed!

Tks
 
Laulau said:
Ik had het onderschat. Niet hard genoeg getrained (en ook mijn trainingsprogramma die ze hadden opgesteld liet te wensen over, ik heb afgelopen vrijdag een sportcardioloog ingeschakeld om een veel efficienter trainingsprogramma te laten opstellen).

De sprinttest had ik op het randje gehaald. Daarna voelde ik me zo verzwakt dat kracht en uithoudingsvermogen niets meer werd. Het ging mede zo slecht omdat ik niet goed gegeten had, en de week ervoor niet heb kunnen trainen omdat ik toen in Frankrijk zat vanwege de PVS.

Het enige echt advies dat ik je mee kan geven is: onderschat het niet!!!!
Succes ermee.

Hopelijk zie ik je in de februariklas :)


Groetjes, Laurens

Tnx voor de info. Dus misschien als je beter had gegeten en die laatste week had getrained, dan had je de FAM wel gehaald? Dat is echt jammer.

Ik ga er in ieder geval nog ff hard tegenaan deze week, hopelijk is het genoeg.
 
Ik ben weer terug in Nederland. Ik ben zaterdag met de TGV terug gekomen. Ik heb 6 vluchten gedaan en nu wordt het weer wachten op een telefoontje.

@Oktober klas
Succes iedereen. Ik hoop dat ik er binnenkort bij kom.

@Roanne mensen
Als jullie foto's en filmpjes willen moet je me maar even toevoegen op MSN: sandervandalen@hotmail.com of even mailen: sandervandalen@gmail.com
 
Ik ben ook door de PVS heen :).
Donderdag stroom ik alsnog in in de oktoberklas.
Zitten we dit weekend al vast op de kazerne of komen we dit weekend nog terug om volgende week op bivak te gaan en dus dan dat weekend te blijven?
Is namelijk wel handig als ik dat weet. Heb daar nog niemand over kunnen spreken namelijk omdat ik pas net de uitslag heb.
Thanks!
 
Formula50 said:
Ik ben ook door de PVS heen :).
Donderdag stroom ik alsnog in in de oktoberklas.
Zitten we dit weekend al vast op de kazerne of komen we dit weekend nog terug om volgende week op bivak te gaan en dus dan dat weekend te blijven?
Is namelijk wel handig als ik dat weet. Heb daar nog niemand over kunnen spreken namelijk omdat ik pas net de uitslag heb.
Thanks!
Gefeliciteerd jongen, goed bezig!
 
Idd goedbezig!

Ik praate gister met sandalen en ik vroeg me vandaag af is er nergens online een soort van "blauw boekje" hoe bestuur ik een vliegtuig?
Ik wist helemaal niet dat je je voeten gebruikte (dacht dat alles met de knuppel ging) (houd je lach in jah :D )

Greetz,

Tks
 
TKS said:
Idd goedbezig!

Ik praate gister met sandalen en ik vroeg me vandaag af is er nergens online een soort van "blauw boekje" hoe bestuur ik een vliegtuig?
Ik wist helemaal niet dat je je voeten gebruikte (dacht dat alles met de knuppel ging) (houd je lach in jah :D )

Greetz,

Tks

LOL!!!!!!111 :haha: ;)

Nee ik kan best begrijpen dat je dat niet weet. Ik zat pas met iemand in een airliner, en die dacht dat het vliegtuig bij de take-off accelereerde door de assen van het landingsgestel aan te drijven.

Voor ons klinkt zoiets stom, maar voor iemand die voor het eerst over een vliegtuig nadenkt kan ik het me wel voorstellen.
 
TKS said:
Idd goedbezig!

Ik praate gister met sandalen en ik vroeg me vandaag af is er nergens online een soort van "blauw boekje" hoe bestuur ik een vliegtuig?
Ik wist helemaal niet dat je je voeten gebruikte (dacht dat alles met de knuppel ging) (houd je lach in jah :D )

Greetz,

Tks

kijk anders even op: http://www.zweefvliegopleiding.nl/evo/evo_bestanden/EVO 2-De lesvluchten1-3.htm#stuurorganen
Het is dan mischien een zweefvliegtuig maar het werkt allemaal precies hetzelfde :)
 
Ik heb vandaag te horen gekregen dat ik Donderdag de 19e op mag komen voor PO-1. Ik hoop echt dat 't me gaat lukken! De eerste stap op mn droom uit te laten komen :D
 
@ LCH

Hahaha, idd de eerste stap. En naar mijn mening ook wel de makkelijkste stap.
Maar veel suc6 met PO-1.
Groete
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top