De stand van zaken [Deel 16]

Status
Not open for further replies.

Niek_

New member
Beste KLu/MLD-PBB'ers!

Het is weer tijd voor Deel 16.
Dit omdat Jimmy helaas geen tijd meer heeft om de stand van zaken bij te houden.
Ik heb dat van hem overgenomen en ga proberen om het net zo goed als Jimmy te doen. ;)

Zie ook -->

Zoals het er nu voor staat; De selecties zijn volop aan de gang, en de problemen die er tijdens de selectie waren door de bezuinigingen zijn nu wel opgelost. Er is dus geen reden meer om echt te wachten met solliciteren.

Ook de Marine is weer begonnen met het werven van vliegers. Na de tijdelijke aanname stop door de bezuinigingen van het huidige kabinet, is er toch weer een grote vraag naar vliegers vanuit de Marine.

De Luchtmacht is dit jaar nogal aan het experimenteren zoals: de selectieduur proberen te verkorten en de testen die je krijgt tijdens de verschillende selectie onderdelen kunnen ook veranderd zijn. Je moet dan ook niet raar opkijken als de selectievolgorde opeens anders is, als er opeens dingen veranderen of dat je andere testen krijgt. Nu zijn bijvoorbeeld GVSS en PO2 omgedraaid. Na PO1 krijg je dus eerst Intake van de GVSS en daarna de GVSS.

Ook de intaketest van de GVSS krijg je nu een paar weken voor de daadwerkelijke GVSS (niet meer tegelijk dus), zo worden de simulators wat beter benut. Van de Luchtmacht start er een lichting Maandag 9 Oktober 2006, Maandag 6 Februari 2007 en Woensdag 15 Augustus 2007(OLM)


Zoals het er voor staat met de PBB'ers:


MLD: Goedgekeurd en reeds in opleiding:


MLD: Klaar met de opleiding en werkzaam bij de MLD:


KLu: Goedgekeurd en reeds in opleiding:


KLu: Klaar met de opleiding en werkzaam bij de KLu:


Bezig met selectie voor vlieger:


KLu, Officier Luchtverkeersleider, bezig met selectie (tussen haakjes is nog te doen):
  • No one?

KLu, Officier Air Surveillance, bezig met selectie (tussen haakjes is nog te doen):
  • Goedgekeurd, wachtend op plaatsing Montana22

En graag alleen nog maar dingen posten die te maken hebben met de stand van zaken... ;)
Iedereen succes met de Selectie!

De groeten,
Niek.
 
Last edited:
geachte PBB'ers, meelezers en de rest

De haagse waus heeft zijn doorzettingsvermogen en daadkracht wederom laten gelden door de politie rotterdam-rijnmond laaiend enthousiast te maken over zijn komst. Onder voorbehoud van de medische keuring en de antecendenten onderzoeken die nog volgen, ben ik aangenomen bij het korps als hoofdagent (niv4).

Ik ga eerst eens lekker een paar maandjes in azie rondhobbelen waarna ik van start ga met de opleiding medio januari 2007. Ff lekker lang op vakantie want het regent hier iets teveel naar mijn zin... maargoed dat is ook niet echt een excuus aangezien ik zonbeetje midden in de moesson periode zit daar. Details...

Ik ben blij en jullie zijn blij voor mij...

adios
 
Tnx Bimmer voor alle tijd en moeite. :)

Ik ben afgelopen vrijdag PO-2 passed, m'n VMO-1 is op 29 augustus om 13:00. Gaat lekker vlot dus. Wel leuk dat de CML secretaresse als aanhef "Geachte LtGen" had gezet i.p.v. "Geachte Dhr". :D
 
:yeehaa:

De ATPL theorie is binnen! Met een gemiddelde van 94% slaagde ik vandaag voor de laatste van de in totaal 14 vakken.
Nu even het weekend relaxen, want na het weekend worden wij verwacht op het CML en later die week gaat het echt beginnen op Woensdrecht. :airforce:
 
Wepz said:
:yeehaa:

De ATPL theorie is binnen! Met een gemiddelde van 94% slaagde ik vandaag voor de laatste van de in totaal 14 vakken.
Nu even het weekend relaxen, want na het weekend worden wij verwacht op het CML en later die week gaat het echt beginnen op Woensdrecht. :airforce:

Wepz, gefeliciteerd.

Nu begint het echte werk pas! Succes op de PC-7. Geniet ervan want het is een onwijs vette kist om op te vliegen, vooral met de syllabus van de Marine. Gaat er heel veel mooie dingen mee doen!

Good luck!

Speed :radar: Demon
 
Idd wel een indrukwekkend filmpje, hieruit blijkt maar weer dat je geen ruzie moet zoeken met een apache:rt:

Ik lees in de stand van zaken dat er een lichting op maandag 9 Oktober 2006, maandag 6 Augustus 2007 en Woensdag 15 Augustus 2007(OLM) start. In februari 2007 start er toch ook een lichting?

@Braddock: Hoe is je VMO1 gegaan?

groeten thijs
 
Hey Allemaal!
Alweer deel 16 van de stand van zaken!! Gaat echt hard allemaal. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik tot mijn grote schaamte de afgelopen maanden me niet echt op het PBB heb begeven. Gaaf man Wepz!! Gefeliciteerd, ga zo door en dan zit je voor je het weet bij de mooiste en gezelligste vliegende club mensen van Nederland :D! Veel succes op Woensdrecht, werk hard, maar geniet er ook van want op Curacao naast is 't het mooiste stukje van je opleiding (Vind ik) op een supergaaf vliegtuig! We bellen binnenkort wel ff!
Verder zag ik ook weer allemaal nieuwe mensen op het PBB en allemaal dan ook nog welkom (ok ok beetje laat misschien :p) maar ook heel veel succes met de selecties/opleiding!!
Hier alles lekker, inmiddels aan het rondvliegen op de lynx...mooie helikopter met veel mogelijkheden! Hopelijk over een paar maanden dan eindelijk die felbegeerde marinewing :D!

Greetz
 
VMO

VMO

Ik heb vandaag maar weer ff het CML opgebeld of de uitslag van het VMO al binnen was aangezien het alweer 4 weken terug is dat ik laatste onderzoeken heb afgerond. Nu blijkt dat ze alles binnen hebben, ze moeten alleen nog bericht van de kaakchirurg ontvangen, terwijl dat niks voorstelde en ik dat 25-07 al gehad heb.. Gaat weer lekker traag allemaal, op zo'n manier red ik de 9 okt klas nooit..
 
Ben vandaag langs de cardioloog en de neuroloog geweest. Beide dames konden/mochten niet veel zeggen aangezien een arts de resultaten nog moest bekijken. Wel vertelden ze dat er niks was waar ik me zorgen over moest maken.

Wel gelachten. Heb nu een paar plekken op m'n voorhoofd van die badmuts die je bij de neuroloog op moest...great. Hopen dat ze morgenochtend weg zijn. :)

Nu 14 september KNO + longarts voor m'n hooikoorts.
 
Ik mag morgen weer naar het CML. Dit keer (VMO-1) een leukere tijd: 13.00 i.p.v. vroeg in de morgen. Ik ben wel verkouden en ik moet flink hoesten, maakt dit iets uit? Voor de longcapaciteit-test misschien? :niet_bli:
 
http://www.rtl.nl/(vm=/actueel/rtln...2006/week34/vr_1930_afghanistan.avi_plain.xml

Korte (2:56min) reportage van RTL nieuws over Nederlandse F-16 (vliegers) in Afghanistan.

Leuke quote:
Verslaggever (over een GBU-12 500pond bom): "Wat doet zo'n ding op de grond?"
Vlieger: "Boem"

@The_pilot: succes morgen, mooie tijd inderdaad ;)

[edit]
Net gebeld naar het CML of ze heel misschien de uitslag van VMO-2 hadden, maar KNO en long moest nog binnenkomen, terwijl KNO al 10 augustus is gedaan, en de longarts(-assistent) vorige week nog zei van wij sturen het gelijk op en dan hebben ze het binnen 2 dagen op het CML, beetje jammer... :(
 
Last edited:
Heey allemaal,
om het maar ff op de stand van zake te houden.

Zoals het er nu naar uitziet heb ik de PVS op 7 september, maar in nederland weet je t nooit :p.

in iedergeval goed dat ik t forum eindelijk gevonden heb :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top