Crisis en de KLM Flight Academy

Je zou ook de HBO opleiding aan de hanzehogeschool kunnen volgen, dan weet je zeker dat je goed zit!

Dus met een havo diploma, natuurkunde en wis B deelcertificaat kun je dus wel gewoon ap&m doen op de Hanzehogeschool?
En kan je dan wel kls selectie doen voordat je aan die opleiding begint? of moet dat dan in het eerste jaar?
 
Ja, dat is gewoon mogelijk. Je kan selectie doen voor of tijdens het eerste jaar. Ik zou het aanraden om de selectie voor het begin van het eerste jaar afgerond te hebben.
 
Ik heb vandaag ook een brief binnen gekregen, ben ingedeeld in klas 10-1, startend in het eerste kwartaal van 2010. Ben hier eigenlijk wel blij mee, de komende drie jaar wordt het vechten voor een baan bij KLM, met te veel leerlingen die de opleiding afronden, en te weinig aannames van piloten door KLM.
 
Ben vrij nieuw hier op het forum, maar heb alles op de voet gevolgd. Ik heb afgelopen zomer mijn selecties voor de KLS positief afgerond. Ik werd in eerste instantie ingedeeld in klas 9-3, startdatum onbekend, dit aangezien ik mijn deelcertificaten nog moest/moet halen. Ik kreeg zaterdag de brief dat ik nog steeds ingedeeld ben in klas 9-3, beginnend in week 39. Dit is de week van 21 september. Al met al prima dus. Ze kijken dus naar het moment van wanneer je je selectie hebt afgerond en niet in welke klas je in eerste instantie geplaatst was. Realiseer me dat ik precies op het juiste moment m'n selectie heb afgerond.
 
even een update omtrent de aannamen van kls,
bron is directeur van de school

jaren 2009 en 2010 zijn vol gepland.
de mensen die nu de selectie doen of al aan zijn begonnen en met goed resultaat worden beoordeeld komen op een ''buffer lijst''. eigenlijk gewoon een wachtlijst.
het punt wel is dat kls deze lijst niet groter wil hebben dan 120 man (2 jaren zoals nu word gepland met 60 per jaar).
op deze lijst staan nu ong. 10 mensen.

hoop dat jullie er wat aan hebben
gr
 
het punt wel is dat kls deze lijst niet groter wil hebben dan 120 man (2 jaren zoals nu word gepland met 60 per jaar).

gr
Zou dat betekenen dat ze de selectie nu wel strenger maken?
Omdat ze dus niet teveel man op die toegelaten-lijst willen hebben? (speculeer, speculaas)..
 
even een update omtrent de aannamen van kls,
bron is directeur van de school

jaren 2009 en 2010 zijn vol gepland.
de mensen die nu de selectie doen of al aan zijn begonnen en met goed resultaat worden beoordeeld komen op een ''buffer lijst''. eigenlijk gewoon een wachtlijst.
het punt wel is dat kls deze lijst niet groter wil hebben dan 120 man (2 jaren zoals nu word gepland met 60 per jaar).
op deze lijst staan nu ong. 10 mensen.

hoop dat jullie er wat aan hebben
gr

Pff.. En ik moet nog een heel jaar wachten tot ik selectie mag doen. Als die buffer vol zit ga ik ervan uit dat ze een aannamestop houden?
:(
 
Last edited:
Zou dat betekenen dat ze de selectie nu wel strenger maken?
Omdat ze dus niet teveel man op die toegelaten-lijst willen hebben? (speculeer, speculaas)..

in principe niet, er word volgehouden door school dat de mensen die geschikt zijn ook gewoon aangenomen worden. wat er gebeurt als de lijst vol zit zullen we moeten af wachten.
 
Er werd bij mijn PO2 gezegd, dat ze strenger zijn geworden.
Denk even aan de commerciële kant. Ze kunnen pas in 2011 of 2012 beginnen met opleiden. Het is toch alleen maar om mooi pak 'n beet 50 mensen in de week 175 euo te laten betalen en er af en toe eentje door te laten en vervolgens vanuit de PR kant niet te zeggen dat ze strenger zijn geworden.

Logisch feit denk ik.
 
Er werd bij mijn PO2 gezegd, dat ze strenger zijn geworden.
Denk even aan de commerciële kant. Ze kunnen pas in 2011 of 2012 beginnen met opleiden. Het is toch alleen maar om mooi pak 'n beet 50 mensen in de week 175 euo te laten betalen en er af en toe eentje door te laten en vervolgens vanuit de PR kant niet te zeggen dat ze strenger zijn geworden.

Logisch feit denk ik.

Dus jij denkt dat ze met die 175 euro p.p. alle kosten eruit hebben...???:grijns:
 
Een PO2 zal aanzienlijk duurder zijn denk ik, maar je gaat mij niet vertellen dat het maken van een paar testjes en het nakijken ervan rocket science is (PO1).

Als je nu selectie doet neemt de KLS je als het mee zit, in 2011 aan. Wat is dan de toegevoegde waarde om nu mensen te selecteren die 2 jaar op de wachtlijst moeten staan? Iemand die 17 of 18 jaar oud is veranderd als het goed is in 2 jaar aanzienlijk in ontwikkeling hetzij positief hetzij negatief.

De KLS had ook kunnen besluiten om nu een stop in te voeren en ergens eind 2010 weer te gaan selecteren. Ik sluit niet uit dat één en ander met economische belangen te maken heeft. Het is overigens maar de vraag of tot 2011 een erg optimistiche termijn is om weer volop te gaan opleiden.
Wie weet duurt het wel 2 jaar meer? Who knows?!
 
Toch wel jammer dat zoiets gebeurd, zeker omdat het er tot oktober 2008 nog heel goed uit zag voor de komende jaren.

Heeft iemand op de KLS al iets gehoord over een eventuele aannamestop? Het lijkt me toch dat wanneer de 120 personen op deze lijst zijn bereikt, er niets anders opzit?
 
De PO1 en PO2 worden door een onafhankelijk instutuut uitgevoerd. De KLS kan dus geen invloed uitoefenen op jouw Psychologisch onderzoek.
 
De PO1 en PO2 worden door een onafhankelijk instutuut uitgevoerd. De KLS kan dus geen invloed uitoefenen op jouw Psychologisch onderzoek.

Heel slimme opmerking, je vergeet alleen wel dat de KLS de opdrachtgever is, en ze daarom kunnen zeggen dat het instituut strenger mag selecteren.
En dat doen ze nu ook.
 
Wat is het probleem, Compadre? Eisen worden continu bijgesteld. Heb je er zelf een belang in?
 
Back
Top