Communications failure

:eek:fftopic:


Nóg een paar slapers....., waar waren die F16 van ons eigenlijk? Hebben we een vreselijk duur 24/7 QRA systeem, blijkt dat de kist pas boven de noordgrens bij de duitsers onderschept was na via belgie volledig over nederland gevlogen te zijn...... Áls je het dan tóch over nationale veiligheid hebt, tijd zat gehad om met die kero-bom iets te doen.....:dozey:......

Zaten die viper-jockeys naar Formule1 te kijken of zo :haha:?

Grtz,

NL ben je wel over binnen een kwartiertje, hij zat al level op FL360...dus relatief weinig calls. Dan eerst paar maal proberen, 121.5 paar maal. Bellen met adjacent sectors, bellen met company. Dan overleg met NATO, die maken beslissing om niet Volkel maar Wittmund te Scramble'n.

Zeg je dus dat wat ik ook voor tekst/callsign invul op mijn transponder, het op Schiphol (alle "frequenties") en bij Amsterdam radar niet te zien is?

Tenzij je code 1000 of code 7000 instelt zien we dat idd niet! Althans AMS Radar..zal morgen even navragen of SPL APP hetzelfde is, maar bijna zeker van wel. Toren/Ground durf ik niet te zeggen, daar heb ik geen verstand van!
 
Last edited:
JC, je hebt gelijk. Volgens de ATC sectie van de Jepps moet je de lost comm procedure uitvoeren die voor dat veld / velden vermeld is. In Frankrijk bijv wordt je vanuit Parijs naar het oosten gestuurd. Het lullige is dat je eerst iemand in de grote kist of zak met Jepps manuals moet laten zoeken naar de goede manual (meestal dus een van de twee vliegers, terwijl je in een noodsituatie verkeerd) en ondertussen gaat de kist nog steeds met zo'n 200 kts door het luchtruim.
Mobiele telefoonnummers staan ook in de jepps manual, en kunnen ook met de satphone worden bereikt. Probeer je een cellphone, dan moet je meestal beneden de 5000' zitten.

Een ELT geeft alleen een noodsignaal moeilijk te traceren is als het beweegt.
 
Iedereen bedankt voor de replies. Wst niet dat mobiele nr in de Jeppy staan.
 
Back
Top