Brookfield en accountantsverklaring

Ik vroeg alleen ofdat het in jullie contract stond, ik vroeg niet ofdat ik het moet doen want dat staat duidelijk wel in mijn contract
 
Het is een ander contract dan hiervoor, een nieuw BRK contract. In vorige contracten was het opzetten van een Ltd. nog niet noodzakelijk. Nu wel.
 
In mijn contract stond het wel degelijk hoor. Maar zoals als paar keer gezegd na een belletje bleek een verklaring van een accountant al voldoende.

Ik zie op PPJN.com dat de bedragen die je krijgt per scheduled block hours met 5 E naar beneden zijn gegaan per uren categorie. Je krijgt wel nogsteeds betaald na safetypilot release gelukkig.
 
Ola, kan iemand die net een brookfield contract heeft gekregen, bevestigen of de op PPJN genoemde bedragen kloppen? en/of daar de 4.5 al vanaf is?

Gegroet SB
 
Er staat ook bij mij in mijn contract, die ik afgelopen zomer heb afgesloten, dat je self employee of LTD. geregistreerd moet zijn.

Inderdaad zoals Grasparkiet zegt gaat het om die accountantsverklaring die verklaart dat je belasting zult betalen (in een willekeurig land). Omdat dat volgens de Engelse wet aantoonbaar moet zijn. Zo'n registratie zou dat geven.(Hoe je zo'n registratie krijgt en aan welke eisen je moet voldoen weet ik in elk geval niet.)
Maar alleen een accountants verklaring, nogmaals, volstaat! Brookfield kan je dat prima uitleggen!

Overigens laat ik me in NL wèl registreren als freelancer/resultaatgenieter (=freelancer) wat belastingtechnisch gunstiger is. Het biedt meer aftrekposten. Hiervoor moet je wel een formulier bij de belastingdienst halen, een VAR- verklaring (verklaring arbeidsrelatie).

Je kan je misschien ook in NL laten registreren als zelfstandig ondernemer, waar je voorzover ik weet en in dit topic geloof ik ook staat, 3 afnemers voor nodig hebt. Lukt dat, dan is het nog de vraag of deze registratie in NL ook in the UK geldt.

Succes ermee!

Siff
 
Back
Top